|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#22 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye juice bør man drikke?Jeg drikker nesten aldri juice, både pga sukkerinnholdet og fordi jeg får vondt i magen av omtrent alt av juice. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Smugleser
|
Sv: Hvor mye juice bør man drikke?Er ingen ekspert, men tipper vel ikke man "bør" drikke noe som helst juice - med mindre man ikke klarer å få i seg nok frukt/grønt og dermed erstatter med det.
|
|
|
#24 |
|
Live and let live
|
Sv: Hvor mye juice bør man drikke?Ikke helt de svarene Skremmern var ute etter.
|
|
|
#25 |
|
Passiv
|
Sv: Hvor mye juice bør man drikke?Jeg drikker ikke juice i det hele tatt, med unntak av et glass tranebærjuice per dag om jeg merker tegn til uvi. Det er for mye sukker og det er for surt for tennene. |
|
|
|
#27 |
|
Passiv
|
Sv: Hvor mye juice bør man drikke?Men ja - juice er mye bedre enn brus og godteri. Og blåbær og bringebærjuicen eller Manajuicene er jo kjempefine kilder til antioksidanter og vitaminer da. Så jeg synes ikke det gjør noe om man drikker et glass eller to heller. Det bare passer ikke for min del. (Siden jeg får antioksidantene av rødvinen er det noen som hoster i bakgrunnen her tror jeg. |
|
|
|
#29 |
|
Passiv
|
Sv: Hvor mye juice bør man drikke?Den Mana-juicen med tranebær er fantastisk god! |
|
|
|
#30 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Hvor mye juice bør man drikke?
Men juice er da ikke tilsatt sukker?
Stygg hoste! Minn ham på å hoste inn i albuen!
Den er helt fantastisk god! Mannen kaller den snobbejuice. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
I mål
|
Sv: Hvor mye juice bør man drikke?Nei, det er jo fruktsukker, men det gir relativt mye kalorier ift å spise frukten på vanlig måte. Vi drikker bare vann og skummet melk, da blir det ganske mye mer kalorier med juice, men dersom alternativet er brus er jo selvsagt juice bedre. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye juice bør man drikke?Vi drikker juice til frokost, stort sett alle mann. Barna får juice både fordi de ikke tåler alt for mye melk, og fordi det er greit som 1 av 5. Ofte kan jeg ta et glass til kvelden også. Eller to. Dersom jeg er veldig tørst. Jeg kan sikkert drikke ganske mye i perioder. Juice, altså. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Ringskrømt
|
Jeg har ikke noe alternativ til juice. Jeg drikker det fordi det er godt. (Men bare Mana-juicen, alt annet smaker som vann til sammenligning.) |
|
|
|
|
|
#34 |
|
I mål
|
Det kommer jo bare an på hva man liker. Jeg er ikke særlig opptatt av god drikke, utenom alkohol, jeg sparer kalorier til å spise godt isteden, men for andre er drikke viktigere. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Ringskrømt
|
Jeg er litt sånn ja takk, begge deler. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Passiv
|
Tenker ikke så mye på kalorier i forhold til juice, men mer at det ikke er så bra for tennene. Dessuten drikker barna mine melk og vann, så ser ikke det helt store behovet. Men til helgefrokostene har vi rett som det er juice, og den mana-juicen kunne jeg nok drukket mye av om jeg hadde kjøpt. Trikset er å ikke kjøpe |
|
|
|
#39 |
|
Passiv
|
Kanskje du er den eneste med fornuften i behold? |
|
|
|
#40 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye juice bør man drikke?Jeg er opptatt av sukkerinnhold og spiser ikke vanlig raffinert sukker, men fruktsukker i juice synes jeg ikke er så farlig å få i seg i normale mengder. Jeg velger juice med høyt innhold av antioksidanter, og et glass av det hver dag har jeg overhodet ingen problemer med. |
|
|
|
![]() |
|
|