Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvor mye juice bør man drikke?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-09-09, 15:22   #21
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mye juice bør man drikke?

Vi drikker bare juice til frokost i helgene. Når vi husker å kjøpe det.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 15:30   #22
Minty
Bør lage seg en tittel selv

Minty sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg drikker nesten aldri juice, både pga sukkerinnholdet og fordi jeg får vondt i magen av omtrent alt av juice.

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 15:32   #23
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Er ingen ekspert, men tipper vel ikke man "bør" drikke noe som helst juice - med mindre man ikke klarer å få i seg nok frukt/grønt og dermed erstatter med det.

Hjemme er juice helgefrokostdrikke (og mer på hytta, for der har vi ikke innlagt drikkevann). Da går det gjerne 1- 11/2 glass per voksen, et halvtish til barna.

Mannen er en blander til lunsj. For min egen del har jeg kuttet lunsj-juice pga sukkeret, og drikker vann i stedet.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 15:38   #24
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke helt de svarene Skremmern var ute etter.

Jeg mener svaret på dette varierer på om en er gravid eller ikke, og om man ammer eller ikke, og om man er normalvektig/overvektig/undervektig.

Siden jeg var undervektig når jeg var gravid, (og også veldig kvalm og slet med å få i meg mat), så ble jeg anbefalt å drikke jus. Det samme i ammeperioden.

Og så er alt relativt. Ja, man bør gjerne ikke drikke for mye jus med tanke på sukker og syre og sånn, men hva er det alternativet til? Hva hadde man drukket/spist istedet. Om alternativet er brus, eller godterier, så er det jo klart sunnest med mye jus.

Gammel 11-09-09, 15:39   #25
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg drikker ikke juice i det hele tatt, med unntak av et glass tranebærjuice per dag om jeg merker tegn til uvi. Det er for mye sukker og det er for surt for tennene.

Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 15:40   #26
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg drikker bare juice i helgene av og til på grunn av sukkeret, spiser vanlig frukt isteden. S får også bare av og til.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 15:41   #27
Slettet bruker
Passiv

Standard

Men ja - juice er mye bedre enn brus og godteri. Og blåbær og bringebærjuicen eller Manajuicene er jo kjempefine kilder til antioksidanter og vitaminer da. Så jeg synes ikke det gjør noe om man drikker et glass eller to heller. Det bare passer ikke for min del. (Siden jeg får antioksidantene av rødvinen er det noen som hoster i bakgrunnen her tror jeg. )

Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 15:42   #28
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Masse deilige antioksidanter og vitaminer!

Gammel 11-09-09, 15:42   #29
Left
Passiv

Standard

Den Mana-juicen med tranebær er fantastisk god!
Vi drikker lite juice egentlig, kanskje litt til helg, men ikke hver helg heller. Barna velger melk/Biola/Cultura til brødmat, og vann ellers. Dvs. de velger nok ikke vann, men drikker det når de får det
Begge mine spiser bra med frukt, så vi kommer nok ikke til å drikke noe mer juice i fremtiden heller.

Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 22:46   #30
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg drikker bare juice i helgene av og til på grunn av sukkeret, spiser vanlig frukt isteden. S får også bare av og til.

Men juice er da ikke tilsatt sukker?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

(Siden jeg får antioksidantene av rødvinen er det noen som hoster i bakgrunnen her tror jeg. )

Stygg hoste! Minn ham på å hoste inn i albuen!

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Den Mana-juicen med tranebær er fantastisk god!

Den er helt fantastisk god! Mannen kaller den snobbejuice.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 22:49   #31
apan
I mål

apan sin avatar

apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det er jo fruktsukker, men det gir relativt mye kalorier ift å spise frukten på vanlig måte. Vi drikker bare vann og skummet melk, da blir det ganske mye mer kalorier med juice, men dersom alternativet er brus er jo selvsagt juice bedre.

Gammel 11-09-09, 22:50   #32
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi drikker juice til frokost, stort sett alle mann. Barna får juice både fordi de ikke tåler alt for mye melk, og fordi det er greit som 1 av 5. Ofte kan jeg ta et glass til kvelden også. Eller to. Dersom jeg er veldig tørst. Jeg kan sikkert drikke ganske mye i perioder. Juice, altså.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 22:51   #33
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det er jo fruktsukker, men det gir relativt mye kalorier ift å spise frukten på vanlig måte. Vi drikker bare vann og skummet melk, da blir det ganske mye mer kalorier med juice, men dersom alternativet er brus er jo selvsagt juice bedre.

Jeg har ikke noe alternativ til juice. Jeg drikker det fordi det er godt. (Men bare Mana-juicen, alt annet smaker som vann til sammenligning.)

Gammel 11-09-09, 22:53   #34
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg har ikke noe alternativ til juice. Jeg drikker det fordi det er godt. (Men bare Mana-juicen, alt annet smaker som vann til sammenligning.)

Det kommer jo bare an på hva man liker. Jeg er ikke særlig opptatt av god drikke, utenom alkohol, jeg sparer kalorier til å spise godt isteden, men for andre er drikke viktigere.

Gammel 11-09-09, 22:55   #35
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Det kommer jo bare an på hva man liker. Jeg er ikke særlig opptatt av god drikke, utenom alkohol, jeg sparer kalorier til å spise godt isteden, men for andre er drikke viktigere.

Jeg er litt sånn ja takk, begge deler.

Gammel 11-09-09, 22:57   #36
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Jeg er litt sånn ja takk, begge deler.

Det avhenger jo litt av om man i det hele tatt er nødt til å tenke på kalorier også. Jeg ville også helst vært begge deler.

Gammel 11-09-09, 23:00   #37
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Alle burde kanskje tenke på kalorier, men jeg eier visst ikke viljestyrke eller motivasjon. Ganske sikker på at det er en dum greie, men ...

Gammel 12-09-09, 00:15   #38
Left
Passiv

Standard

Alle burde kanskje tenke på kalorier, men jeg eier visst ikke viljestyrke eller motivasjon. Ganske sikker på at det er en dum greie, men ...

Tenker ikke så mye på kalorier i forhold til juice, men mer at det ikke er så bra for tennene. Dessuten drikker barna mine melk og vann, så ser ikke det helt store behovet. Men til helgefrokostene har vi rett som det er juice, og den mana-juicen kunne jeg nok drukket mye av om jeg hadde kjøpt. Trikset er å ikke kjøpe

Svar med sitat
Gammel 12-09-09, 08:31   #39
Skvetten
Passiv

Standard

Kanskje du er den eneste med fornuften i behold?

Svar med sitat
Gammel 12-09-09, 11:08   #40
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er opptatt av sukkerinnhold og spiser ikke vanlig raffinert sukker, men fruktsukker i juice synes jeg ikke er så farlig å få i seg i normale mengder. Jeg velger juice med høyt innhold av antioksidanter, og et glass av det hver dag har jeg overhodet ingen problemer med.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:00.