|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#42 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye juice bør man drikke?
Næsj! Kalorier er noe dritt, mye bedre å spise sunt og bevege på seg. Synes det er flott at du ikke tenker på kalorier jeg, jeg kan ikke huske sist jeg tenkte på en kalori.
|
|
|
#43 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Enig! også er det jo stoooor forskjell i kvalitet på juice. Ikke all juice er juice heller... og noen er jo mer sukkervann enn juice, andre typer inneholder masse frukt/bær/grønnsaker og er reneste vitaminbomben.
|
|
|
#44 |
|
flisespikker
|
Sv: Hvor mye juice bør man drikke?Alt som heter "juice" er laget bare av frukt- eller bærsaft, det er ikke lov i Norge til å kalle det "juice" hvis det er tilsatt sukker eller aromastoffer.
|
|
|
#45 |
|
I mål
|
Dette synes jeg faktisk det er ganske nonchalant av deg å si, Iset, og det hadde jeg ikke ventet av deg. Det er faktisk ikke sånn at man ikke legger på seg av å spise sunn mat, de fleste av oss. Det er mengden det kommer an på, samme hvordan man vrir og vender på det, for veldig mange. Jeg kan spise sunt og bevege meg alt jeg vil, går opp i vekt så lenge jeg spiser for mye. Jeg kan ikke drikke juice hver dag for eksempel, da måtte jeg iallfall kuttet ut noe annet. Noe annet som også er sunt i seg selv. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Jeg må si jeg reagerer på denne uttalelsen jeg og. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hvor mye juice bør man drikke?Jeg drikker juice når jeg får lyst på det, sjelden mer enn ett glass om dagen, og det kan godt gå to uker uten at jeg drikker det. Juice blandet med vann eller farris liker jeg ikke, så hvis jeg skal ha juice så drikker jeg den bar. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Ringskrømt
|
Jeg synes kanskje det har gått for langt hvis juice ikke kommer innunder betegnelsen sunn drikke. Du fremstiller det også som bare hakket sunnere enn brus, lixom! Sist redigert av Skremmern : 12-09-09 kl 19:10. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
saftig
|
En uting at juice er så veldig sunt?
|
|
|
#52 |
|
Kontrollfrik
Eh. Det er da temmelig mye vitaminer og antioksidanter i en hel del juicer. Ja, det er mye sukker i det, og ja, det er mamge kalorier. Men kalorier er det da i mye mat. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
Ringskrømt
|
Og sånn er jo det med alt, til og med vann (sett bortifra tann-greia, da). Min minste er som nevnt ikke glad i frukt, så hun drikker frukten i stedet. Og det er sunt! |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Kontrollfrik
Jepp. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Har fått viljen sin
|
Jeg foretrekker at ungene og jeg får i oss vitaminer gjennom frukt og grønt og annen mat. Jeg vil at vann skal være tørstedrikk, og jeg ser selv hvor lett det er at man smådrikker juice gjennom dagen dersom vi har det i kjøleskapet. For ikke å snakke om dersom ungene får det på flaske i barnehagen. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Hvor mye juice bør man drikke?Men hvis juicen ikke er tilsatt sukker, hvordan kan den da være mer sukkerholdig enn frukt? Jeg synes dette vitner om hysteriske holdninger, altså, når man betegner juice som bare hakket sunnere enn brus. |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hvor mye juice bør man drikke?Fruktsukkeret er ikke så bra i store mengder, men det er jo selvfølgelig bedre enn tilsatt sukker og kunstig sukker. |
|
|
|
|
|
#58 |
|
Kontrollfrik
Ja, men det er ikke dermed sagt at juice er usunt. Jeg har forresten aldri brukt juice som tørstedrikk. Ikke barna mine heller. |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Hvor mye juice bør man drikke?Et eple metter mer enn tilsvarende mengde eplejuice. For min egen del blir det ofte til at jeg drikker mer juice enn om jeg skulle "spist den i frukt", og dermed får jeg i meg mer sukker. Jeg synes rett og slett det er en unødvendig påkjenning for tennene og en unødvendig kilde til sukker. I tillegg synes jeg vann slukker tørsten best av alle drikker. Praktisk. |
|
|
|
![]() |
|
|