Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvor mye juice bør man drikke?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-09-09, 11:14   #41
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye juice bør man drikke?

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Kanskje du er den eneste med fornuften i behold?

Ja, jeg går heller for denne.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-09, 13:04   #42
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Alle burde kanskje tenke på kalorier, men jeg eier visst ikke viljestyrke eller motivasjon. Ganske sikker på at det er en dum greie, men ...

Næsj! Kalorier er noe dritt, mye bedre å spise sunt og bevege på seg. Synes det er flott at du ikke tenker på kalorier jeg, jeg kan ikke huske sist jeg tenkte på en kalori.

Gammel 12-09-09, 14:49   #43
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Og så er alt relativt. Ja, man bør gjerne ikke drikke for mye jus med tanke på sukker og syre og sånn, men hva er det alternativet til? Hva hadde man drukket/spist istedet. Om alternativet er brus, eller godterier, så er det jo klart sunnest med mye jus.

Enig! også er det jo stoooor forskjell i kvalitet på juice. Ikke all juice er juice heller... og noen er jo mer sukkervann enn juice, andre typer inneholder masse frukt/bær/grønnsaker og er reneste vitaminbomben.

Her i huset drikker vi kanskje 2 liter juice pr. uke totalt på 2-3 mennesker. Vi drikker skikkelig juice, ikke syresukret vann med kulørfarve.

Gammel 12-09-09, 16:09   #44
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alt som heter "juice" er laget bare av frukt- eller bærsaft, det er ikke lov i Norge til å kalle det "juice" hvis det er tilsatt sukker eller aromastoffer.

Gammel 12-09-09, 16:34   #45
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Næsj! Kalorier er noe dritt, mye bedre å spise sunt og bevege på seg. Synes det er flott at du ikke tenker på kalorier jeg, jeg kan ikke huske sist jeg tenkte på en kalori.

Dette synes jeg faktisk det er ganske nonchalant av deg å si, Iset, og det hadde jeg ikke ventet av deg. Det er faktisk ikke sånn at man ikke legger på seg av å spise sunn mat, de fleste av oss. Det er mengden det kommer an på, samme hvordan man vrir og vender på det, for veldig mange. Jeg kan spise sunt og bevege meg alt jeg vil, går opp i vekt så lenge jeg spiser for mye. Jeg kan ikke drikke juice hver dag for eksempel, da måtte jeg iallfall kuttet ut noe annet. Noe annet som også er sunt i seg selv.

Når det er sagt synes jeg også det er en uting dette med at juice er så veldig sunt. Joda, det er sunnere enn brus, men når man ser alle ungene som skvulper juice mellom måltidene, kunne det kanskje vært bedre å finne frem vannflaska.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-09, 18:34   #46
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Alt som heter "juice" er laget bare av frukt- eller bærsaft, det er ikke lov i Norge til å kalle det "juice" hvis det er tilsatt sukker eller aromastoffer.

Du har bodd for lenge i utlandet, Elin. Der selges masse rart under betegnelsen "juice". I Norge er juice juice.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-09-09, 18:39   #47
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg må si jeg reagerer på denne uttalelsen jeg og.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-09, 18:47   #48
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg drikker juice når jeg får lyst på det, sjelden mer enn ett glass om dagen, og det kan godt gå to uker uten at jeg drikker det. Juice blandet med vann eller farris liker jeg ikke, så hvis jeg skal ha juice så drikker jeg den bar.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-09, 19:03   #49
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Når det er sagt synes jeg også det er en uting dette med at juice er så veldig sunt. Joda, det er sunnere enn brus, men når man ser alle ungene som skvulper juice mellom måltidene, kunne det kanskje vært bedre å finne frem vannflaska.

Jeg synes kanskje det har gått for langt hvis juice ikke kommer innunder betegnelsen sunn drikke. Du fremstiller det også som bare hakket sunnere enn brus, lixom!

Sist redigert av Skremmern : 12-09-09 kl 19:10.
Gammel 12-09-09, 19:07   #50
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

I mitt hode er det såvidt hakket bedre enn brus. Da tenker jeg først og fremst på tennene og ikke så mye kcal.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-09, 19:08   #51
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

En uting at juice er så veldig sunt? Juice er sunt, men det er ikke sunt å drikke for mye av det. Det er heller ikke sunt for tennene å drikke juice mellom måltidene, det bør være vann man bruker som tørstedrikk.

Gammel 12-09-09, 19:11   #52
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

I mitt hode er det såvidt hakket bedre enn brus. Da tenker jeg først og fremst på tennene og ikke så mye kcal.

Eh. Det er da temmelig mye vitaminer og antioksidanter i en hel del juicer. Ja, det er mye sukker i det, og ja, det er mamge kalorier. Men kalorier er det da i mye mat.

Gammel 12-09-09, 19:11   #53
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

En uting at juice er så veldig sunt? Juice er sunt, men det er ikke sunt å drikke for mye av det. Det er heller ikke sunt for tennene å drikke juice mellom måltidene, det bør være vann man bruker som tørstedrikk.

Og sånn er jo det med alt, til og med vann (sett bortifra tann-greia, da). Min minste er som nevnt ikke glad i frukt, så hun drikker frukten i stedet. Og det er sunt!

Gammel 12-09-09, 19:11   #54
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jepp.

Gammel 12-09-09, 19:14   #55
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Eh. Det er da temmelig mye vitaminer og antioksidanter i en hel del juicer. Ja, det er mye sukker i det, og ja, det er mamge kalorier. Men kalorier er det da i mye mat.

Jeg foretrekker at ungene og jeg får i oss vitaminer gjennom frukt og grønt og annen mat. Jeg vil at vann skal være tørstedrikk, og jeg ser selv hvor lett det er at man smådrikker juice gjennom dagen dersom vi har det i kjøleskapet. For ikke å snakke om dersom ungene får det på flaske i barnehagen.

Gammel 12-09-09, 19:20   #56
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Men hvis juicen ikke er tilsatt sukker, hvordan kan den da være mer sukkerholdig enn frukt? Jeg synes dette vitner om hysteriske holdninger, altså, når man betegner juice som bare hakket sunnere enn brus.

Gammel 12-09-09, 19:23   #57
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fruktsukkeret er ikke så bra i store mengder, men det er jo selvfølgelig bedre enn tilsatt sukker og kunstig sukker.

Personlig drikker jeg ikke juice, men hadde jeg gjort det hadde jeg ikke drukket mer enn ett glass eller to pga alt fruktsukkeret. Jeg har i en periode lagt på meg fordi jeg drakk så mye sukker. Og det var i den tiden jeg var ung, tynn, spiste bra og trente ganske mye.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-09, 19:23   #58
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Jeg foretrekker at ungene og jeg får i oss vitaminer gjennom frukt og grønt og annen mat. Jeg vil at vann skal være tørstedrikk, og jeg ser selv hvor lett det er at man smådrikker juice gjennom dagen dersom vi har det i kjøleskapet. For ikke å snakke om dersom ungene får det på flaske i barnehagen.

Ja, men det er ikke dermed sagt at juice er usunt. Jeg har forresten aldri brukt juice som tørstedrikk. Ikke barna mine heller.

Gammel 12-09-09, 19:25   #59
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Et eple metter mer enn tilsvarende mengde eplejuice. For min egen del blir det ofte til at jeg drikker mer juice enn om jeg skulle "spist den i frukt", og dermed får jeg i meg mer sukker. Jeg synes rett og slett det er en unødvendig påkjenning for tennene og en unødvendig kilde til sukker. I tillegg synes jeg vann slukker tørsten best av alle drikker. Praktisk.

Gammel 12-09-09, 19:26   #60
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg har forresten aldri brukt juice som tørstedrikk. Ikke barna mine heller.

Så du bruker det til kos? Et eget måltid? For å få i dem vitaminer?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:50.