Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du vært sint på barnet ditt/barna dine?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har du vært sint på barnet ditt/barna dine?
Ja 237 90,46%
Nja, kanskje i overkant irritert 11 4,20%
Nei, bare irritert 13 4,96%
Nei 1 0,38%
Annet 0 0%
Deltakere: 262. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-03-09, 21:38   #141
glamma
Like blid :)

glamma sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østlandet
glamma er litt kulglamma er litt kul
Standard

Sv: Har du vært sint på barnet ditt/barna dine?

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Med mitt temperament er jeg stolt av meg selv hvis jeg klarer en dag uten å være sint på en av ungene. Jeg blir fort sint, men fins ikke langsint og jeg ber ofte om unnskyldning til ungene.

Kan ikke si meg annet enn enig med deg trøtt..MÅTTE bare innom og da jeg så tråden-ble nesten skremt bare av spørsmålet-blir du sint.. Det skjer nesten hver dag ja...

Gammel 29-03-09, 21:40   #142
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes også det er merkelig at det finnes folk som aldri blir sinte. Men det er jo greit nok, det, altså. Jeg er bare ikke sånn. Jeg blir ofte sint, jeg. Jeg er opptatt av å formidle til ungene mine at alle har lov å bli sinte (det er jo en naturlig følelse), men at det er hva vi GJØR når vi er sinte som er avgjørende.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-09, 22:10   #143
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pida, her.

Så sant så sant. Dere som aldri blir sinte på barna deres må da være utrolig aggresjonshemmede?

Sludder.

Som sagt, jeg kan bli veldig sint på alle mulige typer mennesker, og jeg kommer også til å bli mer sint på sønnen min. Men jeg tror ikke han kommer til å klare å gjøre meg 100 % forbannet som andre mennesker kan gjøre, rett og slett fordi han er et barn og det ligger ikke ondskap bak på samme måte.

Hattifnatten greide å formulere det bra. For meg er det en forskjell på at jeg blir sint av oppførselen til sønnen min, men jeg blir ikke sint ham. Men som Skilpadda sa også, det kommer an på hvilken jobb man har kanskje. Jeg har vært borti mennesker som har truet meg på livet fordi de vil ha morfin og jeg skal love at sønnen min greier aldri noensinne å mobilisere det intense raseriet og forakten som slike folk kan vekke hos meg.

Folk jeg er glad i klarer aldri å mobilisere fullt sinne, de greier i høyden å komme opp til 75 % eller noe sånt.

Gammel 29-03-09, 22:20   #144
glamma

glamma sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Sludder.

Som sagt, jeg kan bli veldig sint på alle mulige typer mennesker, og jeg kommer også til å bli mer sint på sønnen min. Men jeg tror ikke han kommer til å klare å gjøre meg 100 % forbannet som andre mennesker kan gjøre, rett og slett fordi han er et barn og det ligger ikke ondskap bak på samme måte.

Hattifnatten greide å formulere det bra. For meg er det en forskjell på at jeg blir sint av oppførselen til sønnen min, men jeg blir ikke sint ham. Men som Skilpadda sa også, det kommer an på hvilken jobb man har kanskje. Jeg har vært borti mennesker som har truet meg på livet fordi de vil ha morfin og jeg skal love at sønnen min greier aldri noensinne å mobilisere det intense raseriet og forakten som slike folk kan vekke hos meg.

Folk jeg er glad i klarer aldri å mobilisere fullt sinne, de greier i høyden å komme opp til 75 % eller noe sånt.

Den man elsker tukter man..jeg må si det at jeg kan bli veldig sint på barna mine, men samtidig kjenner de meg så godt at de vet jeg blir blid igjen fort.. Når jeg blir redd, blir jeg sint, og det er også en naturlig reaksjon for mennesker. Som en barnepsykolog fortalte meg; sålenge barna vet at det kommer alltid solskinn etter uvær, er det utrolig mye de tåler

Gammel 29-03-09, 22:22   #145
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er nok motsatt hos meg. Det er bare folk jeg er glad i som kan få meg skikkelig 100 %-sint.
Resten av verden kan få meg 50 %-sint.

Gammel 29-03-09, 22:25   #146
glamma

glamma sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av glamma, her.

Den man elsker tukter man..jeg må si det at jeg kan bli veldig sint på barna mine, men samtidig kjenner de meg så godt at de vet jeg blir blid igjen fort.. Når jeg blir redd, blir jeg sint, og det er også en naturlig reaksjon for mennesker. Som en barnepsykolog fortalte meg; sålenge barna vet at det kommer alltid solskinn etter uvær, er det utrolig mye de tåler

-men spørsmålet her var ikke hva barna tåler da...det vet jeg. Var vel bare en måte å trøste megselv på..Lider av dårlig samvittighet etter jeg har blitt sint, og de ligger der søte og uskyldige i sengene sine og sover.. Folk reagerer forskjellig, og barn som er vant til å se mor bli sint, takler det fint, mens de som aldri ser mor sint kan nok reagere kraftig om de opplever en "voksen" sint.. Ett eks. er hos en familie jeg kjenner, der bruker de voksne veldig høyt stemmevolum seg imellom, og har en noe ufin tone synes jeg..jeg opplever dem som sinte når jeg er der, med de er så vant til å bruke den formen for kommunikasjon seg imellom. Så dette er veldig individulelt. Men at jeg kan bli sint på barna mine, det kan jeg skrive under på.. Det skjer nesten hver dag tror jeg..

Gammel 29-03-09, 22:26   #147
glamma

glamma sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Det er nok motsatt hos meg. Det er bare folk jeg er glad i som kan få meg skikkelig 100 %-sint.

Nettopp! "Den man elsker tukter man"....

Gammel 29-03-09, 22:28   #148
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Hva mener du med dette? Sånn i sammenheng med å bli sint?

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-09, 22:29   #149
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

For meg betyr tukte noe helt annet enn å bli sint:

tukte v1 (norr tykta, fra lty) oppdra strengt; straffe (korporlig) den som elsker sin sønn, t-r ham tidlig (Ordsp 13,24) / overf: vinne over det norske fotballaget ble t-t av det svenske

Er det dette du mener, glamma?

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-09, 22:35   #150
glamma

glamma sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av leliane, her.

For meg betyr tukte noe helt annet enn å bli sint:

tukte v1 (norr tykta, fra lty) oppdra strengt; straffe (korporlig) den som elsker sin sønn, t-r ham tidlig (Ordsp 13,24) / overf: vinne over det norske fotballaget ble t-t av det svenske

Er det dette du mener, glamma?

Det jeg mener ligger bak dette ordspråket er vel at den man elsker "kjenner" alle sider ved en, på en måte.. at man kan bli sint kan være en av sidene. Vanskelig å forklare dette.. men ordet tukte, tatt ut av denne sammenheng får jo en helt annen betydning da. Jeg viser meg aldri sint for mennesker jeg ikke kjenner, men de jeg kjenner godt kan jeg lett åpne meg helt for og vise alle følelser, som, i dette tilfeller, ved å bli sint. Klokere??

Gammel 29-03-09, 22:37   #151
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sludder.

Veldig mye det jeg mener også. Jeg tror ikke Pida og jeg definerer sint på på samme måte (jeg håper ikke det ihvertfall). Klart jeg blir irritert over å ikke få nok søvn, men jeg blir ikke sint barnet som forårsaket det så lenge det ikke er noe han gjorde med vilje. For meg virker det veldig rart å bli sint noen for at de har kolikk for eksempel, eller spysjuka. Da har jo barnet forårsaket at jeg ikke har det bra i og med at jeg ikke får nok søvn, men han har ikke gjort det med vilje, og kan ikke noe for det. Folk som burde vite bedre og forårsaker det samme kan få meg til å bli argsint. Naboer som har nashpiel, for eksempel.

Gammel 29-03-09, 22:37   #152
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

-Folk reagerer forskjellig, og barn som er vant til å se mor bli sint, takler det fint, mens de som aldri ser mor sint kan nok reagere kraftig om de opplever en "voksen" sint..

Dette er jeg veldig uenig i. (Nesten så jeg dro en Esme. ) Barn er ulike når det kommer til sårbarhet, ergo kan en og samme forelder gi barn med helt ulike reaksjoner på forelderens oppførsel.

Gammel 29-03-09, 22:41   #153
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Det jeg mener ligger bak dette ordspråket er vel at den man elsker "kjenner" alle sider ved en, på en måte.. at man kan bli sint kan være en av sidene. Vanskelig å forklare dette.. men ordet tukte, tatt ut av denne sammenheng får jo en helt annen betydning da. Jeg viser meg aldri sint for mennesker jeg ikke kjenner, men de jeg kjenner godt kan jeg lett åpne meg helt for og vise alle følelser, som, i dette tilfeller, ved å bli sint. Klokere??

Ja, jeg skjønner nå hva du mener, men det uttrykket dekker etter min mening dårlig det du forsøker å si. Bruker du det, er jeg redd det blir oppfattet ganske bibelsk, all den tid det har sin opprinnelse i Ordspråkene og handler om å straffe. Vi har jo også de gamle tukthusene... Ikke sikkert folk får heeeelt de rette assosiasjonene.

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-09, 22:42   #154
glamma

glamma sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Dette er jeg veldig uenig i. (Nesten så jeg dro en Esme. ) Barn er ulike når det kommer til sårbarhet, ergo kan en og samme forelder gi barn med helt ulike reaksjoner på forelderens oppførsel.

Nå er jeg ikke helt med.. hva mente du med denne setningenergo kan en og samme forelder gi barn med helt ulike reaksjoner på forelderens oppførsel.

Gammel 29-03-09, 22:44   #155
glamma

glamma sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av leliane, her.

Ja, jeg skjønner nå hva du mener, men det uttrykket dekker etter min mening dårlig det du forsøker å si. Bruker du det, er jeg redd det blir oppfattet ganske bibelsk, all den tid det har sin opprinnelse i Ordspråkene og handler om å straffe. Vi har jo også de gamle tukthusene... Ikke sikkert folk får heeeelt de rette assosiasjonene.

Joda, du har vel rett i det.. men du skjønte iallfall hva jeg mente..dårlig valg av ordspråk..

Gammel 29-03-09, 22:46   #156
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Barn er ulike når det kommer til sårbarhet, ergo kan en og samme forelder gi barn med helt ulike reaksjoner på forelderens oppførsel.

Det tror jeg også. Jeg hadde en samtale med en venninne en gang og fortalte om min brølepappa som har gjort at dersom menn kjefter på meg så får jeg ikke pulsøkning en gang. Men hun sa da at hun hadde også en brølepappa og hadde en annen erfaring. Søsteren som også var hissig hadde blitt som meg, immun mot brøling, mens hun som ble redd og lei seg strevde skikkelig med det ennå. Om kollegaer eller pasienter kjeftet på henne så tok hun det kjempehardt og ble på gråten, akkurat som da hun var liten.

Gammel 29-03-09, 22:51   #157
glamma

glamma sin avatar

Standard

Det tror jeg også. Jeg hadde en samtale med en venninne en gang og fortalte om min brølepappa som har gjort at dersom menn kjefter på meg så får jeg ikke pulsøkning en gang. Men hun sa da at hun hadde også en brølepappa og hadde en annen erfaring. Søsteren som også var hissig hadde blitt som meg, immun mot brøling, mens hun som ble redd og lei seg strevde skikkelig med det ennå. Om kollegaer eller pasienter kjeftet på henne så tok hun det kjempehardt og ble på gråten, akkurat som da hun var liten.

Nettopp..altså er dette veldig individuellt. men å er vi snart over på en annen tråd..men den er også veldig interessant..

Gammel 29-03-09, 22:53   #158
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Selvsagt har jeg vært sint på dem. Jeg er da menneske.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-09, 22:59   #159
Gammel bruker
Passiv

Standard

Sludder.

Hva er det som er sludder, mener du? Jeg formulerte meg gjerne litt uheldig i det første innlegget, men forklarer nærmere hva jeg mener i et litt senere innlegg. Det jeg uansett står fast ved, er at mennesker som hevder at de aldri noensinne blir sinte, mangler kontakt med en av de mest grunnleggende følelsene vi er utstyrt med. Videre mener jeg at mangelfull kontakt med eget sinne har konsekvenser for evnen til å ta vare på seg selv, og at følelsen typisk vil komme til uttrykk på ubevisste måter når man ikke er i stand til å vedkjenne seg denne delen av følelseslivet sitt på et bevisst nivå.

Svar med sitat
Gammel 29-03-09, 23:07   #160
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Der er jeg og. Jeg klarer ikke å engasjere meg 100% i mennesker jeg ikke bryr meg om og derfor blir jeg heller ikke like sinna på de.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:22.