Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Spørsmål om innrapportering

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-03-09, 10:35   #221
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spørsmål om innrapportering

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Det er veldig enkelt å la vere å svare i tråder ein mistenker er starta av eit troll. Det burde då på ingen måte vere naudsynt å skulle "bevise" at det ein skriv er sant.

Det er jo selvsagt ikke nødvendig. Men dersom det skulle vise seg at man er falskt anklaget for trolling, så er det jo garantert i ens egen interesse å bevise uskyld. Ellers er man nok temmelig persona non grata for alltid på det pågjeldende forum.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 10:36   #222
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av anakonda, her.

Jeg har løyet til dere om fødselsåret mitt. Jeg sa jeg var født i 1905, men det var ikke sant. :griner:

Jeg visste det!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 10:37   #223
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er veldig enkelt å la vere å svare i tråder ein mistenker er starta av eit troll. Det burde då på ingen måte vere naudsynt å skulle "bevise" at det ein skriv er sant.

Enig med deg. Og hvorfor starte en egen spekulasjonstråd, man kan jo bare gi vedkommende tydelig beskjed om å "rulle inn" i den aktuelle tråden. Er det fordi man er redd for å såre noen man ikke gjør det?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 10:38   #224
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Hva om historien skulle være sann da? Hvordan vil det føles om ingen gidder engasjere seg?
Jeg syns det er like ille.

Gammel 04-03-09, 10:39   #225
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Koma, her.

Det er jo selvsagt ikke nødvendig. Men dersom det skulle vise seg at man er falskt anklaget for trolling, så er det jo garantert i ens egen interesse å bevise uskyld. Ellers er man nok temmelig persona non grata for alltid på det pågjeldende forum.

Ja, det er jo fordelen med sjølvjustis det.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 10:41   #226
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dora, her.

Hva om historien skulle være sann da? Hvordan vil det føles om ingen gidder engasjere seg?
Jeg syns det er like ille.

Dersom ingen trur på historia så vitnar det jo om at vedkommande ikkje har særlig sterke tilknytningar til eit forum.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 10:43   #227
anakonda
https://www.giblod.no/

anakonda sin avatar

anakonda er populæranakonda er populæranakonda er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Koma, her.

Da er det jo bare å lage seg et nytt nick og en ny historie som kommer snikende med. Det er sikkert veldig spennende å ha en sånn hobby.

Gammel 04-03-09, 10:46   #228
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lurer litt hva hva dere syns man skal gjøre jeg.

I hvilken sammenheng da, mener du? Hvis man mistenker at noen lyver om "viktige" ting? Da synes vi man skal innrapportere og snakke med forumledelsen om saken. Og så får man ha et minimum av tillit til at vi gjør det vi kan og prøver å løse ting på en god måte, også uten at vi forteller åpent om alt vi tenker og sier, og uten at noen blir halshugget offentlig.

Jeg vet i alle fall at jeg hadde gjort det jeg kunne for å bevise min uskyld, dersom noen anklaget meg for noen usannheter.

Og det er greit nok, det er det sikkert mange som ville gjøre. Mens andre, som smilefjes antyder, kanskje ville bli så lei seg over å bli mistrodd at de melder seg helt ut og ikke får den hjelpen eller støtten de ønsker i det hele tatt. Og andre igjen vil bli sinte og nekter å bevise noe som helst, og begynner kanskje å krangle, eller fortsetter å skrive selv om de blir mistrodd, og dermed blir det enda mer mistanke og utrivelighet. Det at noen nekter å "bevise sin uskyld" er ikke noe bevis for at de ikke er uskyldige; vi kan ikke (eller vi ønsker i alle fall ikke å) utestenge noen fordi de nekter å legitimere seg, og resultatet kan veldig fort bli at ingen har fått svar på noe som helst og alt er bare verre enn det var.

Dessuten kan man også gjerne risikere at et ekte "troll" som blir avkrevd bevis velger å melde seg ut og deretter melde seg inn igjen under et annet navn. Det er i det hele tatt ganske mange langsiktige ting man bør ta med i betraktning før man hiver seg på noe som kan se ut som en enkel løsning.

Når noen engasjerer seg i en alvorlig sak, som muligens ikke er sann, så føler folk seg inmari lurt og snakker om det. Tror ikke det er lurt å tie.

Jeg mener ikke at man skal tie helt og late som ingen ting, men det finnes mer og mindre gode måter å si ting på. Denne tråden synes jeg ikke er en god måte, for eksempel.

Gammel 04-03-09, 10:48   #229
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det ikke slik at troll trives med all form for oppmerksomhet, og at denne tråden også er oppmerksomhet og derfor positiv for trollet?

(dermed burde jeg vel ikke ha skrevet dette heller)

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 10:50   #230
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Er det ikke slik at troll trives med all form for oppmerksomhet, og at denne tråden også er oppmerksomhet og derfor positiv for trollet?

(dermed burde jeg vel ikke ha skrevet dette heller)

Er ikke troll ute etter medlidenhet og positiv feedback?

Gammel 04-03-09, 10:52   #231
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ellers også det er synd om man skal være så skeptisk at man mistror alle, og så er det synd om folk som trenger hjelp og støtte ikke får det fordi folk er skeptiske. Men det er jo ikke sånn at man enten skal tro på alt alle sier, eller nekte å tro noe før man har fått det attestert. Man får prøve å finne en slags mellomting som passer for en selv, og så se an hvem man stoler på og hvor mye man investerer i enkeltsaker. (Gode råd og vennlige svar kan man jo godt komme med uten å vite om den som ber om dem er "reell" eller ikke.)

Hvis man tror på alt man leser på nettet, kan man fort bli skuffet. Samtidig er de fleste "seg selv" her på forumet, de fleste snakker for det meste sant, og man går glipp av mye om man skal mistro alle. Og jeg tror det vil være synd for forumet som helhet om alle skal gå rund og være mistenkelige og be om bevis for alt mulig. (Samtidig som jeg skjønner at det er vondt å oppdage at man har investert masse følelser i noe som viser seg å være løgn.)

Gammel 04-03-09, 10:54   #232
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kate, her.

Er ikke troll ute etter medlidenhet og positiv feedback?

"Troll", slik det ble brukt i gamle dager på Usenet, var primært folk som fisket etter bråk. Det er egentlig et engelsk ord, det tilsvarer vel "dorg" på norsk - man hiver ut ett eller annet agn, og venter for å se om noen "biter på" (ved å tro at det er seriøst ment), og så lener man seg tilbake og ser på hva som skjer; kanskje fyrer man opp under diskusjonen også, for moro skyld. Det å fortelle tragiske historier for å få medlidenhet virker mer patologisk på meg, men det er vel et ønske om oppmerksomhet som ligger bak der også.

Gammel 04-03-09, 10:55   #233
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg er enig med Skilpadda. (Det kom som et sjokk på samtlige tenker je. )
Men jeg vil også legge til at det er ikke alle ting man skriver om som lar seg bevise forbi enhver tvil.

Jeg tror nok at en som lyver etterhvert vil miste oversikten over detaljene sine og nok etterhvert vil begynne å få logiske brister som avslører denne. Dessverre er jeg selv så idiot på å huske hvem som skriver akkurat hva at det skal mye til før jeg ser disse sammenhengene. :domm:

Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 11:02   #234
Nå også i farger

Standard

Jeg er enig med Skilpadda jeg også egentlig, men syns slike saker er vanskelig.
Og så må jeg innrømme at jeg blir forbanna, forbanna over at folk gidder.

Gammel 04-03-09, 11:08   #235
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg er enig med Skilpadda jeg også egentlig, men syns slike saker er vanskelig.
Og så må jeg innrømme at jeg blir forbanna, forbanna over at folk gidder.

Er enig i at det er sårt hvis man har gått inn i noe og blitt lurt.

Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 11:10   #236
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja, det er jo fordelen med sjølvjustis det.

Selvjustis må det jo nødvendigvis bli, så lenge forumledelsen ikke har mulighet til å gjøre noe.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 11:10   #237
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg får dårlig smak av denne tråden, jeg.

Gammel 04-03-09, 11:10   #238
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Enig med deg. Og hvorfor starte en egen spekulasjonstråd, man kan jo bare gi vedkommende tydelig beskjed om å "rulle inn" i den aktuelle tråden. Er det fordi man er redd for å såre noen man ikke gjør det?

Ja, og synes du det er så rart? Hva om historien er sann? Jeg synes man skal ha ganske sterke indisier eller bevis på "trolling" om man skal be noen "rulle inn" i en tråd altså.

Gammel 04-03-09, 11:15   #239
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Ja, og synes du det er så rart? Hva om historien er sann? Jeg synes man skal ha ganske sterke indisier eller bevis på "trolling" om man skal be noen "rulle inn" i en tråd altså.

Men om man bare mistror noen uten beviser, så synes jeg det er veldig lite OK å "hinte" offentlig i en tråd som denne. Da ville jeg langt foretrekke at man tok det direkte med den det gjaldt - da får man i det minste muligheten til å svare for seg.

Gammel 04-03-09, 11:19   #240
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Men om man bare mistror noen uten beviser, så synes jeg det er veldig lite OK å "hinte" offentlig i en tråd som denne. Da ville jeg langt foretrekke at man tok det direkte med den det gjaldt - da får man i det minste muligheten til å svare for seg.

Uthever denne, og håper den blir lest og etterulgt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:22.