Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Spørsmål om innrapportering

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-03-09, 08:42   #201
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spørsmål om innrapportering

Jeg har skjønt det! Pleier ikke å lese den type tråder, men jeg ville ant ugler i mosen hvis jeg hadde gjort det. :egentlig smart:

Det jeg lurer på er hvorfor så mange fortsetter å "fyre oppunder." (I selve tråden altså)
Jeg er en tilhenger av å si det som det er, og det undrer meg at så mange går rundt grøten etter vann.... Oddsen for at det er noe muffins her er vel rimelig høy??

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 08:47   #202
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Nemlig!

Er det et troll er det kipt for alle parter. Er det ikke et troll er det veldig kipt for vedkommende som urettmessig blir anklaget for å være et troll. Ergo bør det være en grei sak for vedkommende å renvaske seg, dersom h*n vil.

Greit at dette er et lite forum med få brukere (sett i forummålestokk), men at enkeltpersoner må bevise sin uskyld fordi en eller flere brukere har mistanke om usannheter synes jeg er for drøyt.

Er det for å beskytte egen forumtilværelse? Jeg vet at det er en hard kjerne her altså, men hvem er det som gir dere rett til å bestemme hvem som skal henges eller ikke? Forumtroll finnes. Man får bare la være å mate dem når man kommer over dem. Blir man følelsesmessig engasjert får man egentlig bare skylde seg selv. Jeg har blitt "lurt" flere ganger jeg også, men jeg har ikke ropt over meg i harnisk fordi. Noen har det gøy når de er på skravlekveld hos venninner, mens andre synes det er rasende festlig å koke opp usannheter på forum. Så lenge internett er som det er (åpent for alle) og man befinner seg på forum som ikke er lukka får man bare ta det meste med en klype salt. Jeg er sikker på at moddene og ledelsen forøvrig gjør det de kan i saker som denne.

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Er det ikke gamle bluecom som nå er ventelo som deler ut ny ip til alle pcer i hele huset. Står og på ventelo sine hjemmesider at man får ny ip hver gang man logger seg på pcen hos de.

Stemmer. Men de har et sett med adresser, så på sikt vil flere av de gå igjen hos samme bruker.

Gammel 04-03-09, 08:48   #203
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Smilefjes, de som eventuelt sender deg prikker vet nøyaktig like mye / lite som deg, så det eneste vi oppnår ved å sende prikker er å forsterke en rykteflom. Jeg vet ikke helt hva du mener hensikten vil være?

Det gjelder det samme på nett som i RL, hvis historiene folk forteller er for fantastiske, så er det som regel noe muggent. Jeg lar meg også lure, jeg har nettopp oppdaget at noen jeg trodde var ekte, i beste fall smører rimelig tykt på. Men slik er det. Man vil alltid oppdaga at den man trodde var en venninne snakker stygt om deg bak ryggen din, at noen du trodde var hjelpsom ikke er det og at kjæresten som du trodde var trofast inntil døden i realiteten er en horbukk. Det vil alltid finnes slike folk.

Gammel 04-03-09, 08:54   #204
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg har fått svar - takktakk - jeg er ikke misbrukt.

Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 09:07   #205
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Jeg håper nesten jeg ikke har lest den aktuelle tråden, for jeg aner ikke hva dere snakker om. Troll? På FP?

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 09:08   #206
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Skjønner nå at jeg har elendig trollradar.Dette burde jeg sett...

Gammel 04-03-09, 09:11   #207
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Smilefjes, de som eventuelt sender deg prikker vet nøyaktig like mye / lite som deg, så det eneste vi oppnår ved å sende prikker er å forsterke en rykteflom. Jeg vet ikke helt hva du mener hensikten vil være?

Hensikten vil være at jeg ikke lenger legger ned personlig engasjement og bruker av kreftene mine for å dele erfaringer og forsøke å hjelpe til hvis det bare er tull det som står.

Jeg er elendig på å se sammenhenger fra tråd til tråd og å huske brukere fra hverandre - derfor ba jeg om et tips. Og det gjalt ikke noen jeg har engasjert meg for så da er jeg for min del ferdig med den saken. Jeg skjønner ikke hvorfor det skal forsterke noen rykteflom for å være helt ærlig.

Og det er ingen tvil om at det er et par brukere på FP som er både smartere og mer våkne på å se sammenhenger enn meg da.

Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 09:20   #208
him
Leser

him sin avatar

him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Hensikten vil være at jeg ikke lenger legger ned personlig engasjement og bruker av kreftene mine for å dele erfaringer og forsøke å hjelpe til hvis det bare er tull det som står.

De som har prikket deg - og ja, jeg har sett på prikkene dine - vet ikke noe mer enn deg om saken er tull eller ikke.

Opprinnelig lagt inn av smilefjes

Jeg skjønner ikke hvorfor det skal forsterke noen rykteflom for å være helt ærlig.

Poenget er at man veldig, veldig fort havner opp i en heksejakt. Du har jo tydeligvis tatt prikkene du har fått som "beviser" på at det er slik. Hvis alle gjør det - og det som står på prikkene ikke er sant - hvordan vil du da karakterisere det som skjer på forumet?

Gammel 04-03-09, 09:29   #209
Slettet bruker
Passiv

Standard

De som har prikket deg - og ja, jeg har sett på prikkene dine - vet ikke noe mer enn deg om saken er tull eller ikke.

Poenget er at man veldig, veldig fort havner opp i en heksejakt. Du har jo tydeligvis tatt prikkene du har fått som "beviser" på at det er slik. Hvis alle gjør det - og det som står på prikkene ikke er sant - hvordan vil du da karakterisere det som skjer på forumet?

Først - kan du se mine prikker?
Deretter - nei. Jeg har ikke tatt prikkene som noe bevis. Kun som en bekreftelse på at det ikke var noen jeg var engasjert i, dermed var jeg ferdig med den saken. Det kunne ikke falle meg inn i halvsøvne å drive noen heksejakt og jeg har heller ikke vært engasjert i den omtalte tråden og ser da heller ingen grunn til å engasjere meg der nå.

Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 09:38   #210
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

smilefjes: Modder kan gå inn og se på prikker, ja. (Jeg hadde faktisk ikke lagt merke til at him var modde før nå. Dere er så diskré. )

Gammel 04-03-09, 09:39   #211
him
Leser

him sin avatar

Standard

Først - kan du se mine prikker?

Ja, det kan jeg. Det kan alle som er moderatorer og administratorer. Og ja, vi ser på prikker i slike saker. Når personer/nick blir diskutert og det blir bedt om prikker ser jeg alltid på om det kommer svar.

Opprinnelig lagt inn av smilefjes

Deretter - nei. Jeg har ikke tatt prikkene som noe bevis. Kun som en bekreftelse på at det ikke var noen jeg var engasjert i, dermed var jeg ferdig med den saken. Det kunne ikke falle meg inn i halvsøvne å drive noen heksejakt og jeg har heller ikke vært engasjert i den omtalte tråden og ser da heller ingen grunn til å engasjere meg der nå.

Du har jo tatt prikkene som en bevis, i og med at du har slått deg til ro med deg svaret du har fått. Du er nå overbevist om at den personen du har fått informasjon om per prikk er et troll.

Det er fint hvis du svarer på spørsmålet mitt som var:
Hvis vedkommende du har fått oppgitt nick på i prikk, ikke er et troll, hvordan vil du karakterisere det som har skjedd i denne tråden?

Gammel 04-03-09, 09:46   #212
Slettet bruker
Passiv

Standard

Ja, det kan jeg. Det kan alle som er moderatorer og administratorer. Og ja, vi ser på prikker i slike saker. Når personer/nick blir diskutert og det blir bedt om prikker ser jeg alltid på om det kommer svar.

Du har jo tatt prikkene som en bevis, i og med at du har slått deg til ro med deg svaret du har fått. Du er nå overbevist om at den personen du har fått informasjon om per prikk er et troll.

Det er fint hvis du svarer på spørsmålet mitt som var:
Hvis vedkommende du har fått oppgitt nick på i prikk, ikke er et troll, hvordan vil du karakterisere det som har skjedd i denne tråden?

Jeg er IKKE overbevist om at vedkommende er noe troll. Jeg har KUN fått bekreftet at de jeg har engasjert meg sterkt i den siste tiden ikke var noen som noen hadde sett at snakket bare tull. Hva som er eller ikke er med den som er mistenkt for å være troll her har jeg ingen formening om, jeg har ikke fulgt trådene heller, kun tatt en kjapp titt.

Hvis vedkommende ikke er et troll så velger jeg å svare på det JEG har sagt i denne tråden - jeg kan ikke stå til ansvar for hele forumet. Og jeg har ikke sagt noe om denne personen. Da jeg rett og slett ikke har noen sterk oppfatning. Jeg føler absolutt ikke at jeg har deltatt i noen heksejakt og kommer ikke til å gjøre det heller.

Men som en som har en par tråder selv med sterkt innhold så kan jeg si at dersom jeg hadde blitt mistenkt for å fare med tull når jeg delte helt reelle og følsomme deler av livet mitt så er det helt forferdelig. Jeg hadde blitt ganske så knust om jeg ble mistenkt for å være et troll. Og det har jeg ingen som helst problemer med å se at andre også vil bli. Jeg har dog ikke inntrykk av at trollebeskyldningene strømmer spesielt lett rundt på FP og heller ikke av at heksejakter er noe stort problem her?

Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 10:13   #213
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Normalt så driter jeg i om noen troller. Man er på nett, hvor man har null peiling på hvem som sitter i den andre enden, og man bør vel være klar over at mye av det man leser kan være oppspinn fra A-Å.

Normalt så trekker jeg bare på skulderen og bare rister på hodet over at noen gidder, men noen ganger blir jeg forbanna, spesielt om det er saker som treffer det sårbare i meg, og det er et alvorlig tema. Noe sier meg at det er nettopp det som skjer her nå...

Jeg har ikke anelse om hva eller hvem, men jeg håper det ikke er så alvorlig som magen min sier meg nå.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 10:15   #214
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ikke trollradar overhodet, men nå ble jeg litt

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 10:19   #215
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Greit at dette er et lite forum med få brukere (sett i forummålestokk), men at enkeltpersoner må bevise sin uskyld fordi en eller flere brukere har mistanke om usannheter synes jeg er for drøyt.

Men som en som har en par tråder selv med sterkt innhold så kan jeg si at dersom jeg hadde blitt mistenkt for å fare med tull når jeg delte helt reelle og følsomme deler av livet mitt så er det helt forferdelig. Jeg hadde blitt ganske så knust om jeg ble mistenkt for å være et troll. Og det har jeg ingen som helst problemer med å se at andre også vil bli.

Disse to poengene synes jeg er veldig viktige, og verdt å tenke på før man hiver seg på "man kan da bare forlange at folk beviser at de snakker sant"-tanken. Jeg skjønner at man kan føle seg lurt og såret om man oppdager at noen man hadde sympati for har løyet, og jeg mener ikke å bagatellisere dette, men jeg synes mange av reaksjonene og uttalelsene i denne tråden er enda mer ubehagelige og potensielt skadelige for forumet.

Gammel 04-03-09, 10:19   #216
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Naturlig skepsis er lurt på nett. Jeg er i grunn veldig skeptisk, og er nok mistenksom litt for mye. Jeg engasjerer meg kun i alvorlige tråder om de er troverdige, det vil si, om jeg "kjenner"brukeren og vet det de skriver om er sant.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 10:26   #217
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Disse to poengene synes jeg er veldig viktige, og verdt å tenke på før man hiver seg på "man kan da bare forlange at folk beviser at de snakker sant"-tanken. Jeg skjønner at man kan føle seg lurt og såret om man oppdager at noen man hadde sympati for har løyet, og jeg mener ikke å bagatellisere dette, men jeg synes mange av reaksjonene og uttalelsene i denne tråden er enda mer ubehagelige og potensielt skadelige for forumet.

Det er veldig enkelt å la vere å svare i tråder ein mistenker er starta av eit troll. Det burde då på ingen måte vere naudsynt å skulle "bevise" at det ein skriv er sant.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 10:33   #218
anakonda
https://www.giblod.no/

anakonda sin avatar

anakonda er populæranakonda er populæranakonda er populær
Standard

Jeg har løyet til dere om fødselsåret mitt. Jeg sa jeg var født i 1905, men det var ikke sant. :griner:

Gammel 04-03-09, 10:33   #219
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Skilpadda sa det.

Gammel 04-03-09, 10:34   #220
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg lurer litt hva hva dere syns man skal gjøre jeg. Det er lite hyggelig for de som faktisk skriver sant om ingen gidder engasjere seg, fordi alle er mistenksomme og tenker at "Dette kan være tull ..." .
Jeg syns det er vitkig å støtte andre som har det vanskelig og da er man jo avhengig av at det de sier er sant. Jeg blir helt kvalm av å tenke på å gi min støtte til troll, spesielt når det gjelder alvorlige ting.

Jeg vet i alle fall at jeg hadde gjort det jeg kunne for å bevise min uskyld, dersom noen anklaget meg for noen usannheter.

Når noen engasjerer seg i en alvorlig sak, som muligens ikke er sann, så føler folk seg inmari lurt og snakker om det. Tror ikke det er lurt å tie.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:43.