Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bibelutdeling i skolen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-02-09, 19:53   #11
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bibelutdeling i skolen

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Da regner jeg med at du mener at å dele ut hijaber med en koselig hilsen den lokale muslimske menigheten ikke er å misjonere for islam heller?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Bibelen er i særstilling da det er den viktigste boken i vår kultur, så jeg ser naturligvis helt annerledes på en evt. utdeling av denne og kvinneundertrykkende religiøse symboler som hijab.

Jeg hadde ikke sett det store problemet med at jentene mine fikk en hijab heller, så lenge de ikke samtidig fikk beskjed om at de måtte bruke den, ellers så var de horer. Så lenge man ikke tror på budskapet bak, så er det faktisk bare et hodeplagg.

Opprinnelig lagt inn av Maggie74, her.

Det jeg sliter med i hele diskusjonen er at det hevdes at det blir forkynnet i skolen.

Pr. def:
forkynne - verb trans.
forkynne ( v1 / v2) [fɔɾˈçynə]

1 kunngjøre høytidelig forkynne en dom
2 gjøre kjent ved preken forkynne Guds ord

Jeg har gått på offentlig skole, og jeg opplevde aldri forkynning. Læreren stod å underviste fra bøkene, om det var matematikk, norsk eller kristendom, var det ingen som høytidelig stod frem å forkynte at vi måtte tro hint eller annet.

Er dere virkelig sikker på at dere VET hva forkynnelse er?

Læreren vår på barneskolen begynte førstetimen (uansett hvilket fag det egentlig var) med fadervår og salmesynging. Det er ikke så fryktelig langt fra forkynning, spør du meg.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:12.