Sv: Blir våre barn uselvstendige og tafatte individer?
Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.
Å beskytte mot ulykker, som Nenne nevner, ser jeg på som en utelukkende positiv ting. Så lenge vi snakker om bilseter, trafikksikkerhet og hjelm. Det hemmer ikke barn.
...
Jeg er myk og pjuskete på mange måter, føler og lytter og er medfølende, i sikkert alt for stor grad syns noen. Men jeg lar dem møte verden som den er, tror jeg. De får prøve seg alene, og de får prøve seg på ting som er så vanskelige at de sikkert mislykkes. Men så har de prøvd og lært.

Opprinnelig lagt inn av Umuriel, her.
Er man overbeskyttende fordi man følger en 1.klassing til garderoben? 
Absolutt ikke. Jeg mener det er et gode å ha tid til å følge barnet helt frem, og mener det skaper trygghet.
Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.
Er det vanlig å følge skolebarn inn i garderoben?
Her har jeg vel kun sett det i forbindelse med SFO at det hender at foreldrene går med inn.
Her er det mange som gjør det. Utenfor førsteklasseinngangen er det alltid fullt med foreldre ved skolestart. Toern går nå i tredje, og når jeg skal på jobb slippes hun av utenfor skolegården. Da jeg var student tok jeg meg ofte tid til å gå sammen med henne helt frem, dette var noe hun satte pris på. Det betyr ikke at hun ikke er selvstendig på andre måter.