Sv: Blir våre barn uselvstendige og tafatte individer?
Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.
Så moralen er at hvis man følger 1.klassingene inn i garderoben blir de utrygge og tafatte? Jeg tror ikke sånne ting påvirker barna i negativ retning, jeg tror heller som Safran at det skaper trygge og selvstendige unger på sikt.
.
Det gjelder jo å finne en balanse. Man vokser på å prøve nye ting. Jeg sier ikke at man skal og må pushe ungene, men jeg tror ikke det er bra å hele tiden velge det enkleste, velkjente og trygge alternativet heller. (Nå tenker jeg litt større sammenheng enn å følge inn i garderoben da. ) Og noen barn er slik at de synes f.eks en bursdag høres skummelt ut, men så har de det kjempemorsomt da dagen kommer, og vil ikke hjem. Det kan være vanskelig å finne balansen, men ofte går det lettere for hver gang man besøker andre eller hva det nå er som er litt skummelt.
Vi foreldre har vel også med oss en bagasje. En tøff og sosial forelder kan jo ødelegge for et engstelig barn med å pushe det, men av de jeg kjenner IRL synes jeg det er en overvekt av de som var engstelige barn selv, og overfører dette videre. Som alltid er med i bursdager for sikkerhets skyld, som gjerne har barn på besøk men nøler med å sende sitt eget barn til andre. Ikke alle er så flinke til å se barna sine som deg. (Og nei, det er ikke en forkledd spydighet, det er et kompliment. )
|