Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Syn på barnehageansatte

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-11-06, 22:15   #1
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Syn på barnehageansatte

Det høres helt hårreisende ut, det du skriver M|inken.

Jeg ser på barnehagen som et hyggelig og sikkert sted å lever Frøkna mens vi er på jobb og et pedagogisk tilbud, og de ansatte i barnehagen til Frøkna ser jeg på som høyt kvalifiserte pedagoger – to av dem har jobbet der i over 20-år. Jeg ville ikke drømme om å behandle dem slik vennen din beskriver.

Det er en selvfølge å ikke bare møte opp i barnehagen før stengetid, men også og forlate barnehagen før stengetid, nettopp slik at de ansatte skal kunne dra hjem når deres arbeidsdag er slutt. Vi har ikke noen bot-ordning i vår barnehage, men hadde det vært et problem at folk kom for sent, synes jeg det hadde vært helt på sin plass å innføre en slik ordning.

Jeg synes også det er dypt respektløst å tilby en vaskejobb til en person man ikke vet om er på jakt etter en ekstrajobb. Ikke fordi det er en drittjobb, men fordi man rett og slett ikke gjør slikt. Jeg ville blitt svært fornærmet om en av mine kunder plutselig kom og lurte på om jeg kunne tenke meg å vaske huset hans annen hver tirsdag. Hallo, liksom! Og hvorfor skulle det være grunn til å tro at en ansatt i barnehagen skulle reagere annerledes.

Sist redigert av Teofelia : 22-11-06 kl 22:20. Årsak: Rettet pinlig feil (som skilpadda allerede har rukket å sitere. Pokker!)
Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 22:19   #2
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg ville blitt svært fornærmet om en av mine kunder plutselig kom å lurte på om jeg kunne tenke meg å vaske huset hans annen hver tirsdag. Hallo, liksom! Og hvorfor skulle det være grunn til å tro at en ansatt i barnehagen skulle reagere annerledes.

Selvsagt enig. Men det er likevel litt forskjell på en 19 år gammel ufaglært assistent og en utdannet fagperson med 30 års erfaring. Det ville ikke være fullt så fornærmende å få tilbud om ekstrajobb dersom du var nitten og vikarierte som arkivmedarbeider, som hvis du var 55 og markedsdirektør, liksom. (Det er klart at måten man spør på kan være fornærmende eller respektfull uansett, da.)

Gammel 22-11-06, 22:24   #3
m|nken
Bør lage seg en tittel selv

m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Selvsagt enig. Men det er likevel litt forskjell på en 19 år gammel ufaglært assistent og en utdannet fagperson med 30 års erfaring. Det ville ikke være fullt så fornærmende å få tilbud om ekstrajobb dersom du var nitten og vikarierte som arkivmedarbeider, som hvis du var 55 og markedsdirektør, liksom. (Det er klart at måten man spør på kan være fornærmende eller respektfull uansett, da.)

Jeg bør vel også tilføye at den ansatte i den aktuelle historien er et meget modent menneske, godt over 50 år og har jobbet i barnehagen i en årrekke.

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 22:29   #4
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av m|nken, her.

Jeg bør vel også tilføye at den ansatte i den aktuelle historien er et meget modent menneske, godt over 50 år og har jobbet i barnehagen i en årrekke.

Jeg er for så vidt enig med Skilpadda i at det er en gradsforskjell på hvor frekt det er å tilby en ekstrajobb til en 19 år gammel assistent i 30 % stilling og på å gjøre det overfor en utdannet pedagog med 30 års erfaring. Det ene er bare frekt. Det andre er direkte hårreisende!

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 23:22   #5
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg er for så vidt enig med Skilpadda i at det er en gradsforskjell på hvor frekt det er å tilby en ekstrajobb til en 19 år gammel assistent i 30 % stilling og på å gjøre det overfor en utdannet pedagog med 30 års erfaring. Det ene er bare frekt. Det andre er direkte hårreisende!

Det er utidig å gå ut fra at folk er interessert i å jobbe for seg hvis man ikke har noen grunn til å tro det. Å spørre noen man vet er deltidsansatt om vedkommende er interessert i en ekstra bijobb er forsåvidt ikke frekt (hvis det gjøres på en hyggelig måte), men jeg ville ikke gjort det på den måten uansett.

Gammel 23-11-06, 00:59   #6
Sonar

Sonar sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sjokkert over hvordan folk kan oppføre seg jeg.

Jeg ser på barnehagen som et pedagogisk tilbud, men også som et servicetilbud.

Må innrømme at jeg har hentet litt over stengetid noen ganger...men det er snakk om 5 min. (Stenger 14.30) Alle blir hentet samtidig, så hentesituasjonen drøyer litt utover klokkeslettet. Tror ikke de ansatte la merke til at jeg kom senere en gang.

Føler det er litt annerledes i vanlige barnehager. Viktig og respektere stengetiden og synes at overtidsbetaling eller bot er helt greit.

Aner ikke hva de gjør dersom ingen henter. Står ingenting i vedtektene om barnevernsvakta. Det gjør det i vedtektene til SFO. Men det er ikke nødvendig for meg å vite

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 09:05   #7
Carpe Diem

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sonar, her.

Må innrømme at jeg har hentet litt over stengetid noen ganger...men det er snakk om 5 min. (Stenger 14.30) Alle blir hentet samtidig, så hentesituasjonen drøyer litt utover klokkeslettet. Tror ikke de ansatte la merke til at jeg kom senere en gang.

Føler det er litt annerledes i vanlige barnehager. Viktig og respektere stengetiden og synes at overtidsbetaling eller bot er helt greit.

Tror nok at de legger merke til det ja! Og uansett om det er mange som henter samtidig, så hvordan skal det gå hvis alle tenker at de ikke legges merke til? De ansatte i bhg kan jo risikere mange dager der de ikke kommer seg avsted på den tiden de skal....Og de ansatte har som regel ikke lengre arbeidstid enn det klokkeslettet bhg stenger. Hvis du er 5 min for sent ut av porten, så skal de uansett inn og låse og slukke etterpå.....
Hvorfor er det annerledes i "vanlige" barnehager?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:04.