Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Syn på barnehageansatte

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-11-06, 22:11   #1
TBM
Passiv

Standard

Sv: Syn på barnehageansatte

Opprinnelig lagt inn av Orkide, her.

Interessant diskusjon - gleder meg til å lese mer her.

Selv har jeg jobbet i barnehage som ped.leder og styrer og har opplevd både de som virkelig verdsetter at barnet deres har et pedagogisk tilbud og de som ser på barnehageansatte som "tanter" som bør stille seg tilgjengelig når og hvor som helst.

Jeg har selv ringt etter en far 1 time!! etter stengetid som fremdeles satt på kontoret og ikke forsto hvorfor jeg var irritert for at han ikke hadde hentet barnet sitt. Han hadde viktige ting å ta seg av Han presterte også å spørre om "hva slags tiltak vi hadde tenkt å sette i gang for sånne som han som kunne ha vanskelig for å hente barnet sitt til rett tid!"

Da vi bodde i Oslo trodde jeg det var vanlig rutine at barn som ikke ble hentet innen 45 minutter ble fulgt til barnevernsvakta?

Vi fikk en "bot" eller "overtidskostnader" som de kalte det en gang. Da ble jeg sittende fast i trafikk pga en ulykke foran meg. Slikt kan jo skje i Oslo...

Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 22:12   #2
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Da vi bodde i Oslo trodde jeg det var vanlig rutine at barn som ikke ble hentet innen 45 minutter ble fulgt til barnevernsvakta?

Jeg tror kanskje det varierer med barnehagen? Vår barnehage er privat og lager vel sånn sett sine egne regler.

Gammel 23-11-06, 18:24   #3
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

vi hadde et veldig problem med dette i praksisbarnehagen jeg var i fjor.. Det var en turnus barnehage hvor barna enten kunne være der mellom 6-16 eller 14-22, men siden det var folk der mellom 13 og 17 så gjorde det jo ikke noe at de leverte litt før eller hentet litt senere mitt på dagen.. det var jo ansatte der. Denne holdningen plaget de ansatte så mye at de begynte å skrive opp de som leverte og hentet til feile tider.

når de hadde komme opp i et viss antall ganger kom de til å få en advarsel og bedret det seg ikke kom de rett og slett til å miste plassen.

Barnehagen hadde prøvd med bot men det fungerte ikke for foreldrene betalte med glede for å få noen timer ekstra. Mange av foreldrene i denne barnehagen hadde ikke store økonomiske problemer for å si det sån.

Når foreldre henter etter åpningstid ødelegger de mye for de ansatte som ikke kan ha planer selv etter arbeidstid. kansje har de selv barn de må hente i andre barnehager?

enkelte foreldre er skikkelig tankeløse.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 18:30   #4
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det hadde aldri falt meg inn å spørre de som jobber i barnehagen om hverken barnepass eller vasking.

I vår barnehage har de nettopp innført 100 kroner i bot hvis noen kommer etter stengetid, og det syns jeg er helt greit. Åpningstiden bør man virkelig gå inn for å overholde.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 18:34   #5
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser på de barnehageansatte som vanlige mennesker som gjør en viktig jobb.

Det er en uting å komme planlagt for sent. Jeg skal innrømme at på fire og et halvt år har jeg kommet for sent tre ganger (aldri mer enn fem minutter over tiden). Vi har ikke botsystem, men jeg har opplevd at pedagogisk leder tok meg til side flere dager etterpå for å snakke om at jeg hadde kommet for sent. Det skal jeg innrømme at jeg syntes var ubehagelig. Jeg hadde gjort mitt beste for å være der, det ble trafikkkork, jeg hadde ringt og sagt ifra og vært veldig unnskyldende overfor den som ble litt forsinket, men sånn var nå det.

I barnehagen vår har de en gruppe med unge faste vikarer. Disse er veldig dyktige og kjenner barnene. Jeg har vært inne på tanken at jeg kunne spørre styreren om hun visste om noen av dem ville være interessert i å være barnevakt mot betaling, men jeg har aldri hatt behov nok til at jeg har gjort det. Jeg ville uansett ha gjort det på den måten, altså først spurt sjefen om hun visste om noen som var interessert. Jeg ville ha spurt dem om å gjøre en jobb som de i utgangspunktet er interessert i, altså å passe barn, og jeg ville selvsagt ha betalt.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 22:18   #6
Orkide
Utenlands

Orkide sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Vi fikk en "bot" eller "overtidskostnader" som de kalte det en gang. Da ble jeg sittende fast i trafikk pga en ulykke foran meg. Slikt kan jo skje i Oslo...

Det er mulig det er rutine i de kommunale barnehager, men ikke i private. Vi hadde som regel at vi forsøkte å kontakte alle på listen over barnets nærmeste og så dra til barnevernsvakten om en ikke fikk tak i noen. Vi ble sjelden i barnehagen i mer enn 30 - 45 min. men i dette tilfellet ble det litt lenger uten at jeg kan huske hvorfor.

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:07.