Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-06-08, 22:56   #121
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?

vi betalte alt selv, men det var et utrolig billig bryllup uten gjester. Vi gjorde det i all hemmelighet. Ingen av oss hadde lyst på et stort bryllup med massse gjester- og uansett om vi eller foreldrene hadde betalt det så kunne det ikke falt meg inn og svidd av 100 høvdinger på en kveld.

Vi reiste bort - det kostet noen tusenlapper, og ringene kostet noen tusen. Fotograf og blomster hadde vi ikke- og brudekjolen min kostet 99 kroner på salg.

Hadde vi skulle hatt en fest regner jeg med at jeg hadde fått et bidrag fra mine foreldre, men at vi hadde betalt mesteparten selv.

mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-08, 23:59   #122
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi hadde et lite bryllup med bare foreldre, søsken og forlovere. Mine foreldre betalte for middagen og bryllupsreisen fikk vi i gave av svigers. Klær, blomster og fotografering betalte vi selv

Gammel 14-06-08, 01:18   #123
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Bråkete bergensere du kjenner?

Bergensere og folk fra den andre siden av brua.

Gammel 14-06-08, 01:21   #124
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Vi betalte alt selv. Forventet ikke noe fra våre foreldre. Min svigermor var enke, og mine foreldre var skilt.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-08, 01:32   #125
MorStine
*elsker ENGA*

MorStine sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Vi hadde ikke forventet å få hjelp av noen vi. Så da svigers tilbød seg å åpne pungen ble vi mildt sagt ganske paffe... Vi skulle ha ett lavbudsjettbryllup, hadde spart 25000, det skulle holde til ALT, og jeg vet vi hadde fått ett fint bryllup ut av det. Men både hans og mine foreldre betalte masse, så vi fikk ett uforglemmelig bryllup som kostet nært 100000 i stede. Vi betalte 25000, resten betalte våre foreldre :bortskjemt:

Og jeg håper vi har mulighet til å hjelpevåre når den tid kommer...

Gammel 14-06-08, 01:34   #126
Fru Snurp
Overdriver

Fru Snurp sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Fru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

(Sorry, jeg ler ennå, jeg fikk en sånn rar assosiasjon på at dersom Märtha skiller seg fra Ari, så kommer Ari og Harald Zwart til å hoppe ut av skapet med at de har et Følebryllup i Fjæra med hverandre nå som det har blitt lov og moderne og alltingen.)

Gammel 14-06-08, 10:59   #127
Tøtto
Superduperaktiv

Tøtto sin avatar

Tøtto er litt kulTøtto er litt kulTøtto er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av MissS, her.

Vi betalte alt selv. Riktignok hadde vi ingen gjester, men med reise, hotell, kjole, dress, hår, sminke, blomster, limo ++ kunne vi hatt et stort bryllup hjemme. Hadde gjort det samme igjen, uten tvil!

Samme her, en perfekt dag bare for oss.

Gammel 14-06-08, 12:20   #128
Hermine
From Gokk With Love

Hermine sin avatar

Hvor: Alta
Hermine er litt kulHermine er litt kulHermine er litt kul
Standard

Vi betalte bryllupet selv. Vi var tross alt over 30 år, og har en betraktelig høyere inntekt enn foreldrene våre.
Foreldre og annen familie bidro med kakebaking og annen praktisk hjelp, og det var vi veldig takknemlige for.

Hvis våre barn gifter seg vil vi sikkert bidra litt økonomisk, men invitasjoner og arrangement får de styre selv.

Gammel 14-06-08, 21:13   #129
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Men jeg gidder altså ikke å ha en haug med bråkete bergensere jeg ikke kjenner i mitt eget bryllup, da foretrekker jeg de bråkete bergenserne jeg faktisk vet hvem er.

Og så kanskje noen stille og beskjedne bergensere du kjenner?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Å invitere foreldrenes venner trodde jeg var helt utdødd. Bortsett fra faddere, da.

Her er det nok store kulturforskjeller ute og går. Mine svigerforeldre så i utgangspunktet på vårt bryllup som "foreldrenes fest" og forventet at både de og mine foreldre skulle invitere sine venner. Nå skal det sies at det ville de ha betalt for også. Da vi sa at det ikke var den typen bryllup vi ønsket oss så godtok de det.

For å svare på spørsmålet. Vi var studenter og bryllupet var spleiselag mellom oss og våre foreldre. Vi hadde festen hjemme hos min mor og laget mat selv. Våre foreldre kjøpte vin og andre dyre ting.

Når den dagen kommer vil jeg være glad for å hjelpe mine barn med økonomisk tilskudd til bryllup akkurat som jeg gjerne vil hjelpe dem når de skal kjøpe sitt første hus, når de får barn ogsåvidere. Og jeg tror at jeg skal klare å ikke bestemme for mye over anledningene likevel.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 00:00   #130
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Tror jammen at det var mannen min som betalte. Tror restaurantregninga kom på firehundre kroner. (Jo, og så kjøpte jeg meg jo nye sandaler, de betalte jeg for.)

Jeg husker at jeg galant skrev ut en sjekk på omtrent samme beløp for bryllupsmiddagen til meg og eksen og forloverne våre (i 1986 må jeg tilføye, så dere ikke tror at det var på Burger'n ifjor liksom )

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Vi var 20, studenter og blakk, men betalte likevel gildet selv. Alt av restene etter konfirmasjonspenger, lønn etter sommerjobb og siste rest av studielånet gikk med, mamma batalte kjolen min.

Dere er de første og antakelig siste jeg har hørt om som betaler bryllupet sitt med konfirmasjonspengene

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 00:02   #131
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Dere er de første og antakelig siste jeg har hørt om som betaler bryllupet sitt med konfirmasjonspengene

Vi var jo nesten nykonfirmert begge to. (20 år.)

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 21:51   #132
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

For øvrig stiller jeg meg i hjørnet for utenlandsgifte. I så måte betalte vi alt selv, men den lille markeringen i etterkant var mer for foreldrene våre enn for oss, så den betalte altså de. Likevel var det vel vi som la føringer for festen. Det ble vel ikke akkurat verdens mest tradisjonelle bryllupsfest, for å si det sånn.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 12:05   #133
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Giftet oss i helgen, og betalte selv. Men det er hvertfall eneste gangen i mitt liv jeg skal gifte meg, for jeg er totalt utslitt!!

Gammel 14-07-08, 21:10   #134
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Vi skal betale d meste selv, men har fått hjelp til alkohol, brus, blomster og kaker av foreldre. Sparer vel 25.000 kr på det....

Håper vi får noen pengegaver som gjør at vi ikke blir totalt blakke etter dette her

TheVoice er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:52.