|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
Off the map.
|
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?vi betalte alt selv, men det var et utrolig billig bryllup uten gjester. Vi gjorde det i all hemmelighet. Ingen av oss hadde lyst på et stort bryllup med massse gjester- og uansett om vi eller foreldrene hadde betalt det så kunne det ikke falt meg inn og svidd av 100 høvdinger på en kveld. |
|
|
|
|
|
#122 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Vi hadde et lite bryllup med bare foreldre, søsken og forlovere. Mine foreldre betalte for middagen og bryllupsreisen fikk vi i gave av svigers. Klær, blomster og fotografering betalte vi selv
|
|
|
#123 |
|
Epikur
|
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?
Bergensere og folk fra den andre siden av brua.
|
|
|
#125 |
|
*elsker ENGA*
|
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Vi hadde ikke forventet å få hjelp av noen vi. Så da svigers tilbød seg å åpne pungen ble vi mildt sagt ganske paffe... Vi skulle ha ett lavbudsjettbryllup, hadde spart 25000, det skulle holde til ALT, og jeg vet vi hadde fått ett fint bryllup ut av det. Men både hans og mine foreldre betalte masse, så vi fikk ett uforglemmelig bryllup som kostet nært 100000 i stede. Vi betalte 25000, resten betalte våre foreldre :bortskjemt:
|
|
|
|
#126 |
|
Overdriver
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#127 |
|
Superduperaktiv
![]() ![]() ![]() |
Samme her, en perfekt dag bare for oss.
|
|
|
#128 |
|
From Gokk With Love
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Alta
![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Vi betalte bryllupet selv. Vi var tross alt over 30 år, og har en betraktelig høyere inntekt enn foreldrene våre.
|
|
|
#129 |
|
Dårlig husmor
|
Og så kanskje noen stille og beskjedne bergensere du kjenner?
Her er det nok store kulturforskjeller ute og går. Mine svigerforeldre så i utgangspunktet på vårt bryllup som "foreldrenes fest" og forventet at både de og mine foreldre skulle invitere sine venner. Nå skal det sies at det ville de ha betalt for også. Da vi sa at det ikke var den typen bryllup vi ønsket oss så godtok de det. |
|
|
|
|
|
#130 |
|
heimføing
|
Jeg husker at jeg galant skrev ut en sjekk på omtrent samme beløp for bryllupsmiddagen til meg og eksen og forloverne våre
Dere er de første og antakelig siste jeg har hørt om som betaler bryllupet sitt med konfirmasjonspengene |
|
|
|
|
|
#132 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?For øvrig stiller jeg meg i hjørnet for utenlandsgifte. I så måte betalte vi alt selv, men den lille markeringen i etterkant var mer for foreldrene våre enn for oss, så den betalte altså de. Likevel var det vel vi som la føringer for festen. Det ble vel ikke akkurat verdens mest tradisjonelle bryllupsfest, for å si det sånn. |
|
|
|
|
|
#133 |
|
representert
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Giftet oss i helgen, og betalte selv. Men det er hvertfall eneste gangen i mitt liv jeg skal gifte meg, for jeg er totalt utslitt!!
|
|
|
#134 |
|
priiiima donna
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Vi skal betale d meste selv, men har fått hjelp til alkohol, brus, blomster og kaker av foreldre. Sparer vel 25.000 kr på det.... |
|
|
|
![]() |
|
|