Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Syns du media bør navngi "lommemannen"?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Syns du media bør navngi "lommemannen"?
Mannen bør navngis i media 31 28,44%
Mannen bør ikke navngis i media 78 71,56%
Deltakere: 109. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-01-08, 03:11   #11
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Syns du media bør navngi "lommemannen"?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Ikke alle offer føler seg som offer. Det kan ha flere årsaker, noen ganger kan det handle om fornektelse, andre ganger kan det hende at det som skjedde ikke ble oppfattet som noe overgrep. Selv om man ikke selv oppfatter en ting som overgrep eller tenker at man er et offer kan det igjen også ha å gjøre med hvilket verdensbilde man har fått over tid.
Jeg kjenner ei kvinne i USA som er tidligere medlem av en sekt hvor overgrep mot barn er vanlig. Barna hennes forstod absolutt ingen ting da folk rundt dem ble arrestert for overgrep. De (barn i barneskolealder) uttalte at de ikke kunne skjønne hva som var galt i at disse voksne mennene hadde sex med dem. De følte seg ikke som ofre. Likevel er disse barna ofre for voksnes utnytting. Noen ganger er det media som faktisk kan få barn til å skjønne at det deres foreldre gjør med dem er galt og unormalt. Dette kan igjen føre til at de ser på seg selv om ofre og går inn i en offerrolle, men det kan også være første skritt til at det blir satt en stopper for overgrepene.

I denne saken er det derimot så klinkende klart at de som har kontaktet politiet har opplevd det som krenkende og som overgrep.

Du gir uttrykk for at du faktisk er influert av hva man BØR mene om dette med overgrep, at man fortrenger er en myte, mener JEG.
OG at du i mange tilfeller har rett, men ikke i alle...

Jeg støtter ham i, for å svare på ditt siste innlegg, at media, skole, psykologer, you name it, gjør dette til et større "problem" enn det faktisk behøver å være.
da utelukker jeg sekter og selektiv terror "Lommemannen", voldtekter, m.v...

Man føler seg "forpliktet" til å si, føle, what ever, at man omtrent har blitt voldtatt hele sitt liv, at all mening med livet er borte om man har blitt misbrukt, enten sånn eller sånn, at det er så ødeleggende at man egentlig bare kan glemme å leve etterpå.
Skjønner?

Mange sluker dette som RÅ agn, og det er faktisk veldig farlig, om man VIL leve et liv etterpå.

Jeg sa at jeg ikke skulle skrive så mye om dette i kveld.
Men det ble vanskelig å la være.

Men jeg lover å komme med mer utfyllende svar i mer våken tilstand.
Jeg er blodtrøtt.

Hilsen : oppegående "offer":

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:22.