Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Har man mer å fare med når man skriver korrekt norsk?

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-01-08, 22:46   #1
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har man mer å fare med når man skriver korrekt norsk?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg synes du er ganske vrang nå, Zoë. Men det er jo rette underforumet å være det på, da.

Det er veldig lett å ta avstand fra ting som ingen har sagt. Da risikerer man jo ikke engang at noen blir sinte på en.

Headingen på denne tråden er "Har man mer å fare med når man skriver korrekt norsk?".
Jeg synes det er ufint og forholdsvis respektløst å gi uttrykk for at man har mindre å fare med kun utifra at man ikke er en racer i norsk rettskriving.

Tar jeg avstand fra ting ingen har sagt? og motivasjonen min for noe sånt skulle være at ingen engang skulle kunne bli sinte på meg?
Hvorfor sier du dette?

Jeg tar avstand fra noe mange har sagt i denne tråden : nemlig at man mener folk som ikke er gode i norsk skriftlig har mindre å fare med enn andre.

I tillegg til at det blir sagt i denne tråden, blir det stadig, på en mer eller mindre fordekt måte, gitt uttrykk for en slik holdning i et utall av diskusjoner.

For ikke så lenge siden, var det en nykommer som presenterte seg her på FP. Det skulle ikke gå lange stunden i selveste velkomsttråden før hun - på en uhøflig måte - ble gjort oppmerksom på at hun brukte for mange utropstegn til å bli tatt seriøst.

Jeg gremmes.

Gammel 07-01-08, 22:51   #2
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

For ikke så lenge siden, var det en nykommer som presenterte seg her på FP. Det skulle ikke gå lange stunden i selveste velkomsttråden før hun - på en uhøflig måte - ble gjort oppmerksom på at hun brukte for mange utropstegn til å bli tatt seriøst.

Jeg gremmes.

Men når hun blir gjort oppmerksom på at noen sliter med å ta henne seriøst kan hun selv velge om hun vil at andre skal ta henne seriøst eller ikke ved å holde seg til rettskrivningsreglene så godt en kan. Hvis hun derimot ikke ønsker å ikke bli tatt seriøst av de som bryr seg om slikt, kan hun bare fortsette med sin opprinnelige tegnsetting.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 22:56   #3
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Men når hun blir gjort oppmerksom på at noen sliter med å ta henne seriøst kan hun selv velge om hun vil at andre skal ta henne seriøst eller ikke ved å holde seg til rettskrivningsreglene så godt en kan. Hvis hun derimot ikke ønsker å ikke bli tatt seriøst av de som bryr seg om slikt, kan hun bare fortsette med sin opprinnelige tegnsetting.

Man lar gjerne folk få lov til å si "hei" og områ seg litt før man begynner å kritisere, gjør man ikke?

Gammel 07-01-08, 22:58   #4
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Man lar gjerne folk få lov til å si "hei" og områ seg litt før man begynner å kritisere, gjør man ikke?

Normal høflighet tilsier vel at man gjør det, men ingen regel uten unntak.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 23:11   #5
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tar jeg avstand fra ting ingen har sagt? og motivasjonen min for noe sånt skulle være at ingen engang skulle kunne bli sinte på meg?
Hvorfor sier du dette?

Du sa at du tar avstand fra den holdningen at det "bare er språkmennesker som er intelligente" (noe jeg selv, som matematiker, naturligvis aldri ville gått med på ), og at de som ikke er spesielt flinke i språk, er dumme. Ingen har sagt noen av disse tingene. Hva som er din motivasjon for å ta avstand fra dem likevel, vet jeg naturligvis ikke, og kommentaren min på akkurat det var bare ment som vennlig fleip.

Jeg tar avstand fra noe mange har sagt i denne tråden : nemlig at man mener folk som ikke er gode i norsk skriftlig har mindre å fare med enn andre.

Skal vi se. Det mange i hvert fall har sagt, er at man gjerne fremstår som om man har mer å fare med dersom man formulerer seg godt enn om man formulerer seg dårlig. Det skulle jeg tro var en ganske ukontroversiell påstand (for meg ligger det ganske nær opp til definisjonen av det å "formulere seg godt"), men om du er uenig, så vær så god.

Det også en del har sagt, er at man mener det er en sammenheng mellom det å være flink til å formulere seg og å ha noe å formulere (for å si det enkelt). Det tror blant andre jeg, og jeg mener naturligvis ikke at alle som skriver bra er kjempesmarte eller at alle som skriver dårlig er skikkelig dumme, men at det er en korrelasjon, det tror jeg på, i den forstand at det er flere "smarte" enn "dumme" som er flinke til å skrive. (Det er naturligvis en god del skikkelig smarte folk som skriver dårlig, og en del rimelig teite folk som formulerer seg bra, sånn for å komme det motinnlegget i forkjøpet. Jeg kjenner til moteksempler begge veier.) Synes du dette er en forkastelig ting å mene eller hevde?

I tillegg til at det blir sagt i denne tråden, blir det stadig, på en mer eller mindre fordekt måte, gitt uttrykk for en slik holdning i et utall av diskusjoner.

Jeg hører du sier det, men jeg er ikke enig. Både fordi jeg er uenig med deg i hvilken holdning det er som er mest fremherskende i denne diskusjonen, og fordi jeg er uenig i at denne holdningen uttrykkes "fordekt" rundt omkring på forumet.

Det jeg er enig i at er tilfelle, er at godt språk og rettskrivning oppfattes som viktigere her enn mange andre steder, og at dette sikkert kan oppleves som kjipt dersom man er lite flink i slikt, og som kjedelig dersom man er lite interessert i slikt. På samme måte som at det innimellom grumles om at de flinke matlagerne her inne får folk som er mindre flinke til å føle seg utilstrekkelige, og som at de som er veldig bevisste på kosthold og tilsetningsstoffer kan oppfattes som kjedelige og bedrevitende for dem som ikke er så opptatt av dette. Ingen av disse tingene synes jeg er et problem; det er synd hvis noen direkte mistrives på grunn av det, men jeg tror at det at noen misliker tonen/temaene er uunngåelig hvis man ønsker et forum der det skal være lov å ha sterke meninger og å hevde både meningene og kompetansen sin. Og det ønsker i alle fall jeg.

Jeg synes ellers at det er et sunnhetstegn at folk som er uenige i det de opplever som den mest fremherskende holdningen - i dette tilfellet du - sier fra om det, og at det går an å diskutere spørsmålet uten at det blir altfor mye hyl og skrik.

Gammel 07-01-08, 23:19   #6
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

(Det er naturligvis en god del skikkelig smarte folk som skriver dårlig, og en del rimelig teite folk som formulerer seg bra, sånn for å komme det motinnlegget i forkjøpet. Jeg kjenner til moteksempler begge veier.)

Så absolutt, min mann er et utmerket eksempel:
Han har aldri vært spesielt god på hverken rettskrivning eller generell skriftlig formulering, men han er et av de mest intelligente, interessante og reflekterte menneskene jeg kjenner, og han har så definitivt snakketøyet på sin side.

Jeg er såpass klar over mine egne "fordommer" at jeg skal innrømme at om jeg hadde møtt ham på et internettforum, er det ikke sikkert han hadde klart å fange min interesse i samme grad som han gjorde den kvelden vi traff hverandre.

Gammel 07-01-08, 23:42   #7
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

Skilpadda; jeg vil bare ha sagt at jeg ikke synes det er noe som helst negativt i å sette fokus på språk, være glad i språk, samt framheve egne ferdigheter på en ok måte.

Jeg synes likevel at i kjølvannet av noen FP-dyder kan man ane, og noenganger mer enn ane, et aldri så lite whiff av snobberi.

"Vi FP-ere er ikke sammenlignbare med gjennomsnittet av befolkningen" er jo en yndet ytring. Sikkert riktig så humoristisk sagt - men med en liten undertone av alvor, likevel?

Jeg skal ta høyde for at jeg muligens gjør mer ut av dette en det som er nødvendig. Om ikke annet, så fordi flere gir uttrykk for at jeg gjør det, og jeg skal ta det til etterretning. Det er mulig jeg leser enkelte innlegg med feil briller.

Jeg er selv både "skoleflink" og språkflink, men årevis med lærerjobb har gitt meg en stor ydmykhet for at folk har så mangt å fare med om man ikke passer inn i den intellektuelle støpeskjeen.
Dette er jeg såpass opptatt av, at jeg nok irriterer meg i overkant av selv den aller minste antydning til selvgodhet i forhold til folks egne intellektuelle evner. Men det er ikke dermed sagt at jeg tar 100% feil.
Kanskje mange her inne koser seg med bittelitt selvforherligelse i forhold til den jevne FP-ers fortreffelighet?
Jeg er ørlite allergisk mot slikt.

Sånn på tampen, vil jeg legge til at jeg er enig i det meste som blir sagt i denne tråden, jeg.
Det var vel noe som ble sagt i Safran sitt innlegg som fikk meg til å reagere - og til å tenke på lignende holdning ved forholdsvis mange andre innlegg her på FP.

At du ikke kjenner deg igjen i at slikt kan ha blitt uttrykt noensinne her på FP, Skilpadda, finner jeg strengt tatt merkelig.

Jeg elsker den høye standarden både på språk, form og innhold på dette forumet. Men slikt står best og skinner for seg selv, uten selv de minste små sleivspark "nedover".

Gammel 07-01-08, 23:53   #8
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Vi FP-ere er ikke sammenlignbare med gjennomsnittet av befolkningen" er jo en yndet ytring. Sikkert riktig så humoristisk sagt - men med en liten undertone av alvor, likevel?

Det at FP skiller seg fra "gjennomsnittet" på mange områder er ikke et utsagn jeg oppfatter som hverken snobbete eller humoristisk, men som en ganske saklig beskrivelse. Det er bare å f.eks. ta en kikk på det gjennomsnittlige utdanningsnivået her i forhold til i befolkningen generelt. At FP samlet sett er mer opptatt av (og flinkere i) rettskrivning enn den gjennomsnittlige befolkningen ser jeg heller ikke noe galt eller rart i å si. (Man trenger naturligvis ikke å si det så ofte, men innimellom er det helt riktig og on-topic å minne om det.)

Dette er jeg såpass opptatt av, at jeg nok irriterer meg i overkant av selv den aller minste antydning til selvgodhet i forhold til folks egne intellektuelle evner. Men det er ikke dermed sagt at jeg tar 100% feil.
Kanskje mange her inne koser seg med bittelitt selvforherligelse i forhold til den jevne FP-ers fortreffelighet?
Jeg er ørlite allergisk mot slikt.

Mens selvgodhet i forhold til å være mer overbærende og aksepterende enn gjennomsnittet, det er OK, eller? (dette var også et eksempel på vennligsinnet spøk)

Jeg ser ellers ikke noe galt i å "kose seg med bittelitt selvforherligelse". Så lenge man ikke lar det gå ut over noen, så er det da bare fint å være glad over det man er flink til, og å mene at man har verdifulle egenskaper og viktig kompetanse.

Det var vel noe som ble sagt i Safran sitt innlegg som fikk meg til å reagere - og til å tenke på lignende holdning ved forholdsvis mange andre innlegg her på FP.

At du ikke kjenner deg igjen i at slikt kan ha blitt uttrykt noensinne her på FP, Skilpadda, finner jeg strengt tatt merkelig.

Nå var du litt vag når det gjelder hva du mener med "slikt", så det er litt vanskelig for meg å svare konkret på det siste der. Men jeg har ikke sagt at "slikt" aldri kan ha blitt uttrykt noensinne på FP; jeg sa at et par påstander (som du tok avstand fra) ikke har blitt hevdet i denne tråden, og at jeg er uenig i at det er vanlig å hevde dem ellers. (At enkeltbrukere innimellom skriver enkelte ting som man kan være uenig i og/eller bli provosert av, vil jeg naturligvis ikke nekte på. )

Gammel 08-01-08, 00:08   #9
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

Jeg skjønner at vi har et ulikt syn på dette, Skilpadda.

Å sette pris på-, være glad for- og å være stolt av egne egenskaper er fin-fint.
Selvforherligelse er bare negativt.

Det er mulig vi ikke representerer et gjennomsnitt av befolkningen - men er vi bedre enn folk flest?
Jeg er kritisk til et for snevert syn på hva som er de aller beste egenskapene et menneske kan ha.

Tru'kke det kun er rettskrivning og matlaging, lissom.

Gammel 08-01-08, 00:14   #10
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Det er mulig vi ikke representerer et gjennomsnitt av befolkningen - men er vi bedre enn folk flest?
Jeg er kritisk til et for snevert syn på hva som er de aller beste egenskapene et menneske kan ha.

Jeg sa vel ikke at vi var bedre? Det jeg sa, var at jeg synes ikke det er noe rart i å påpeke at FP på mange måter ikke er gjennomsnittlig. Og i en diskusjon om f.eks. skriveferdigheter (eller matematikkunnskaper, for den del) vil det være greit, synes jeg, å si at gjennomsnittet på FP er "bedre" enn gjennomsnittet i befolkningen, men da skal man da være veldig vrang (og mer flisespikkete enn til og med jeg er) for å tolke det som et generelt utsagn om at "vi er bedre (når det gjelder alle de beste egenskapene et menneske kan ha)".

(Og hvis den siste setningen var ment som en kommentar om at jeg. eller andre her, faktisk mener at "rettskrivning og matlaging" er de beste egenskapene et menneske kan ha, vil jeg gå enda noen hakk lengre enn å kalle deg "vrang".)

Gammel 08-01-08, 00:15   #11
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Nei men kjære deg, Zoë - er det da i det hele tatt noen som har påstått det?
I løpet av mitt snaue år her på forumet har jeg aldri fått det inntrykket.
Det er vel heller sånn at her diskuteres det medlemmene er interesserte i å diskutere, og for veldig mange er det nettopp rettskrivning og matlagning.
Det du impliserte i innlegget her var ganske drøyt, synes jeg.

Sist redigert av Enhjørning : 09-01-08 kl 00:00. Årsak: Tødler på vidvanke
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 00:30   #12
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner at vi har et ulikt syn på dette, Skilpadda.

Å sette pris på-, være glad for- og å være stolt av egne egenskaper er fin-fint.
Selvforherligelse er bare negativt.

Du tar ikke høyde for oss domme, Zöe. Jeg bruker også denne tråden til å påpeke feil og mangler jeg reagerer på. Jeg er ikke høyere utdannet, og har definitivt mye mindre å fare med enn feks Skilpadda, men har likevel en levende interesse for språket og ønsker hele tiden å forbedre meg. Man lærer ikke mye av å bli fornærma, eller ved å ta alle uttalelser (til og med vennlige fleiper) personlig. Uttalelsene er ment generelt, men er du en av de som bruker rosalilla fonter, misbruker utropstegn på det groveste og som har smiley-dilla, ja, da er det kanskje like greit at du får se hva andre tenker om måten du skriver på.

Gammel 08-01-08, 12:55   #13
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Siden diskusjonen ser ut til å ha overlevd natten, kunne jeg godt tenke meg å spørre Zoë en gang til om hvilke uttrykte holdninger i denne tråden hun tar avstand fra. For å ikke gjenta meg selv, kan jeg jo i stedet sitere meg selv. :lat: Det var to typer utsagn jeg mente å kunne kjenne igjen i tråden, som jeg lurte på om du syntes var forkastelige:

Skal vi se. Det mange i hvert fall har sagt, er at man gjerne fremstår som om man har mer å fare med dersom man formulerer seg godt enn om man formulerer seg dårlig. Det skulle jeg tro var en ganske ukontroversiell påstand (for meg ligger det ganske nær opp til definisjonen av det å "formulere seg godt"), men om du er uenig, så vær så god.

Det også en del har sagt, er at man mener det er en sammenheng mellom det å være flink til å formulere seg og å ha noe å formulere (for å si det enkelt). Det tror blant andre jeg, og jeg mener naturligvis ikke at alle som skriver bra er kjempesmarte eller at alle som skriver dårlig er skikkelig dumme, men at det er en korrelasjon, det tror jeg på, i den forstand at det er flere "smarte" enn "dumme" som er flinke til å skrive. (Det er naturligvis en god del skikkelig smarte folk som skriver dårlig, og en del rimelig teite folk som formulerer seg bra, sånn for å komme det motinnlegget i forkjøpet. Jeg kjenner til moteksempler begge veier.) Synes du dette er en forkastelig ting å mene eller hevde?

Hvis det ikke var noen av disse tingene, kunne jeg tenke meg et eksempel på ting du synes er forkastelig som har blitt sagt. Det virket veldig på meg som om jeg er en av representantene for dette synet som du følte det nødvendig å ta avstand fra, og da skulle jeg gjerne hatt muligheten til å enten presisere eller motargumentere.

Gammel 08-01-08, 13:00   #14
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

Sliten av hele diskusjonen, så jeg siterer meg selv som svar,Skilpadda.

Ingen har vært veldig arrogante her.

Få er veldig arrogante på FP generelt.

Av og til gis det uttrykk for et snev av ovenfra og ned holdninger her på forumet.

Det er min mening.

Jeg anser det som et forholdsvis lite problem, men følte behovfor å si noe om det likevel. Jeg er opptatt av dette, på samme måte som andre er opptatt av annet.

Gammel 08-01-08, 13:17   #15
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Sliten av hele diskusjonen, så jeg siterer meg selv som svar,Skilpadda.

Da svarer jeg med å sitere deg tilbake, så det blir tydeligere hvorfor jeg spurte som jeg gjorde:

Jeg synes det er negativt når det blir gitt uttrykk for at de som ikke har skriftlig språk som en av sine sterke sider skulle være dummere eller "ha mindre å fare med" enn andre.
Det er ikke dermed sagt at det ikke finnes folk som er dumme som brød, og at det også skinner igjennom når de uttrykker seg skriftlig.

Men er det bare språkmennesker som er intelligente? Har de mer "å fare med" enn de som har styrken sin på andre områder? Sånn rent generelt ville jeg være forholdsvis tilbakeholden med å tenke slik.

Det er flere i denne tråden som gir uttrykk for slike holdninger, og det tar jeg avstand fra.

I begge disse innleggene snakker du om ting som har blitt uttrykt direkte i denne tråden (i tillegg til at du mener det blir sagt "fordekt" i et "utall" av andre diskusjoner). Jeg spurte ikke etter arroganse eller subjektivt opplevde ovenfra-og-nedad-holdninger, jeg spurte etter en litt mer konkret beskrivelse av (og helst eksempler på) hvilke holdninger og utsagn som var uttrykt i denne tråden du ønsket å ta avstand fra.

Svar

Emneord
klassiker, krangling, rettskrivning

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:09.