Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva er det som gjør pølser til søppelmat?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-10-07, 19:08   #11
Pastill
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva er det som gjør pølser til søppelmat?

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Det som gjør det verre for meg enn sukker er at man spiser så mye av det, en porsjon er jo gjerne både to og tre pølser, og gjerne flere ganger i uken hos mange. Det passer ikke med det jeg tror er bra, derfor har vi det ikke sånn. Dessuten er det mange som bruker pølser som kjøttsubstitutt i gryter osv, og det synes jeg i hvert fall er litt tvilsomt.

Men giftige og farlige er de ikke, i likhet med sjokoladen, for å komme tilbake til den.

Jeg kjenner ingen som spiser pølser mange ganger i uken.
Noen som gjør det?

Pølser er ikke vanedannende som sukker og har nok høyere næringsverdi enn sjokolade. Det er jeg ganske sikker på.

Tror ikke pølser er bra jeg heller. Men ville heller gitt han en pølse som kos en mandag på skolen, enn sjokolade.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:05.