|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#10 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mat og helse for muslimer?
Det er selvsagt et veldig viktig poeng at noe er lovpålagt. Det sagt, så kan jeg ikke se at ordet "allergi" står ett eneste sted i Opplæringsloven. Derimot er det ganske opplagt at § 1.3 i Opplæringsloven, som blant annet Norsk cøliakiforenings ungdom henviser til, også kan brukes for elever som er spesielt kresne.
Litt mer respekt for de som er kresne hadde vært en god begynnelse, i alle fall. Det er jo ganske tydelig at mange ser ut til å tro at det å være kresen bare er et merksnodig innfall, og at det i realiteten er noe man skal skamme seg over, og skjule som best man kan.
For mange kresne er det et poeng å utsettes for mat som er litt utenfor preferansene når den kresne er klar for det og på den kresnes premisser. Det er på siste del av dette punktet det vanligvis svikter.
Det må du gjerne mene, men det er ikke få ganger jeg har fått hørt at man må velge å tro. At det er et aktivt valg man tar, kanskje spesielt når troen kolliderer med den virkelige verden. Å ikke stille spørsmål ved hvorfor man har akkurat den troen man har, det syns jeg er naivt.
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|