|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#302 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "Tårnfrid" fratatt omsorgen for sitt barnNår er man egentlig karrierekvinne? Og hva er høy utdanning? Jeg regner med at dette oppleves forskjellig for mange i denne diskusjonen. |
|
|
|
|
|
#303 |
|
Epikur
|
Sv: "Tårnfrid" fratatt omsorgen for sitt barnDet er vel greit å se helheten, ettersom det er enkelte grupper der hyppigheten er såvidt mye større at det kan være smart å sette inn tiltak. Unntak finnes alltid. Jeg hadde aldri dratt inn det store bildet om ikke det var for noen som begynte å påstå ting som at karriere var barnemishandling, eller at det var "vanlig" at yrkesaktive mødre bedrev omsorgssvikt.
|
|
|
#305 |
|
På vei
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "Tårnfrid" fratatt omsorgen for sitt barn
Jeg gjentar meg visst til det kjedsommelige. Hvorfor så hissig Mim? Det er ingen her som har sagt at karriere er ensbetydende med barnemishandling, og det er heller ingen som har sagt at det er "vanlig" at yrkesaktive mødre bedriver omsorgssvikt. Jeg forstår ikke ditt behov for å vri diskusjonen slik og komme med usannheter. Vi har hele tiden diskutert at det er viktig å prioritere tid med barna, å være tilstede i livet deres. Dette handler ikke om yrkesaktive mødre. Dette handler om tid, ikke om yrkesaktive mødre men om tid tid tid tid tid tid Sist redigert av ElinM : 19-06-07 kl 23:34. |
|
|
|
|
|
#306 |
|
Expired
Medlem siden: Dec 2006
Noen gjør karriere som drankere, andre som evige studenter, andre igjen som pastorer. |
|
|
|
|
|
#308 |
|
Ustabil
|
Jepp! |
|
|
|
|
|
#309 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sist redigert av m^2 : 20-06-07 kl 09:48. Årsak: kløna det til i første forsøk |
|
|
|
|
|
#310 |
|
Expired
Bingo! |
|
|
|
|
|
#311 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Du beskriver forresten uttrykket "skomakerens egne barn"
|
|
|
#312 |
|
Ustabil
|
Det var det utrykket het, ja, jeg kom ikke på det. |
|
|
|
|
|
#313 |
|
Ringskrømt
|
Jepp. Motargumentet bør heller ikke være "jammen det skjer oftere i de lavere sjikt i samfunnet". |
|
|
|
|
|
#315 |
|
Usedvanlig begavet
Jeg er enig i det siste avsnittet ditt, at foreldrene har en god utdanning, god inntekt eller stort nettverk er ingen garanti for noe som helst. Det kan imidlertid være en fryktelig god begynnelse for å skape en sunn plattform for de små.
|
|
|
#316 |
|
På vei
Nei, det er her enkelte tar feil. Det er ikke karrierekvinner med 12 timers arbeidsdag kontra hjemmeværende kvinner som er diskutert i denne tråden. Denne tråden har handlet om at foreldrene skal prioritere tid med barna sine og være tilstedeværende. |
|
|
|
|
|
#317 |
|
Helt konge
|
Jeg forstår ikke dette tåkelegger begrepet du bruker bina, men jeg ser at ut fra det du skriver så er jeg er en slik tåkelgger. Jeg kan ikke se at et er blitt sagt at omsorgvikt ikke skjer i min omgangskrets. Kan du si litt mer om hva du mener med det? |
|
|
|
|
|
#318 |
|
Expired
Så mange sider tar det altså for enkelte å skjønne hva vi faktisk diskuterer. |
|
|
|
|
|
#319 |
|
Usedvanlig begavet
Men, er ikke den endrede (og problematiske?) faktoren i dette er at KVINNER i større grad enn før deltar i arbeidslivet på lik linje med menn? Er det ikke nettopp derfor mange innlegg har omhandlet "gamle dager" med storfamilie og omsorg for de gamle?
|
|
|
#320 |
|
Leser
|
Vel, de eneste "gamle dager" ElinM har snakket om har vært steinalderen - der måtte nok alle arbeide. Det er andre som har nevnt 60 og 70 tallet (sikkert med referanse til sin egen barndom) og Madam Mim har snakket en del om 50 årene (som var husmoren sine "glansdager" hvis jeg har forstått det riktig.)
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av him : 20-06-07 kl 22:02. Årsak: Avsluttet parantesen |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|