Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

"Tårnfrid" fratatt omsorgen for sitt barn

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-06-07, 15:29   #10
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Tårnfrid" fratatt omsorgen for sitt barn

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Men ut over det - for alle "oss andre". Hvis barna våre har dekket sine primærbehov, har mat, klær, tak over hodet og får gå på skole - er det da ett fett hvordan man løser omsorgen for dem? Kunne vi like godt sendt dem på kostskole fra 4-års alder? De lider jo ingen nød der heller.

Jeg tror det er ett fett hvordan man løser omsorgen for barna så lenge barna får behovene sine dekket - og da snakker jeg ikke kun om mat, klær, tak over hodet etc

Men jeg tror ikke kollektiv eller det å ha en amme for barna er noe som blir akseptert i dag - og dette henger mye sammen med at barn i dag er ønsket i utgangspunktet - man får kun de barna man vil ha. Og derfor er det også vanskelig for meg å forstå hvorfor noen vil ha barn hvis de ikke vil være sammen med dem? Jeg skjønner godt hvorfor man hadde ammer etc tidligere. Hadde ikke mor melk, vel da var det ingen mme, så da var amme løsningen. Jeg skjønner også godt at barn ble fostret borte fra foreldrene etc

Du tar opp mange spennende saker i innlegget ditt om endrete samfunnsstrukturer, vold, mobbin, overvekt etc Jeg er enig med deg i at en god del av disse tingene - i alle fall fedme - skyldes endrete samfunnsstrukturer (mobbing og vold har jeg egentlig ikke sett tallfestet på samme måte, men det kan godt stemme). Men jeg tror ikke du kan peke en enkeltstående ting som feks at barn er i barnehage fra de er året som gjør dette - da er det mange flere ting som spiller sammen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:25.