Sv: "Tårnfrid" fratatt omsorgen for sitt barn
Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.
Men det er altså noe med hyppighet her, da. Man kan si noe om hvor det skjer oftest. Uten at man er fordomsfull.
Men dette er bare statistikk. Statistikk er nyttig til veldig mye, feks å finne ut hvor man skal legge ned penger. Det er klart mer nyttig å hjelpe 100 barn enn 1 barn, i tillegg har det noe med type hjelpetiltak man velger. Det er også viktig for de som arbeider med barn for å vite noe om hva som er sannsynlig.
Men i en diskusjon som dette; hvor utgangspunktet for diskusjonen var en sak hvor en mor i høyere samfunnsskikt hadde mistet omsorgen for barnet sitt er denne opplysningen i mine øyne irrellevant. Ikke fordi den er feil, men fordi den ikke tilfører diskusjonen noe.
Hvis jeg og du sitter og diskuterer hva som er det fineste guttenavnet av Aksel og Åsmund er det irrellevant om venninnen din liker Geir best. Det gjør ikke at jeg og du blir mer enig i den opprinnelige diskusjonen. (Nå kan man selvfølgelig begynne å diskutere hva man diskuterer etc, men jeg har i alle fall diskutert det som var den opprinnelige casen.)
Sist redigert av him : 19-06-07 kl 23:27.
Årsak: Fullførte parantesen
|