Sv: Matservering (og alkohol?) til voksne i barnebursdag
Jeg er i hovedsak enig med Skilpadda og Alfa her. Det eneste kloke jeg leser ut av binas innlegg er poenget med endret voksen-adferd. Det er et nokså vanskelig punkt. Selv er jeg veldig vâr overfor folks endrede adferd kanskje særlig når det er alkohol involvert (men min erfaring kan selvsagt ikke brukes til å bygge opp under statistikk ). Jeg tenker at en del voksne ikke vet med sikkerhet akkurat hvor grensen går for om barna merker noe på dem eller ikke, og jeg er i tvil om jeg vil utsette barn for opplevelsen av endret adferd hos omsorgspersonene deres i barnabursdag-settingen. Jeg tror riktignok ikke sjansen er særlig stor for at dette vil skje (de fleste jeg kjenner er svært måteholdne). Men den er tilstede, så jeg tror derfor ikke jeg ville servert alkohol.
(En annen sak er at jeg antakelig ikke ville kommet på å anskaffe alkohol til et sånt selskap. Men det er vel mer dårlig-vertinne-problematikk enn fy-til-alkoholen-problematikk som ligger bak... Vi serverer jo alkohol i voksenselskap, middager og sammenkomster på kveldstid, men da er det mannen som pleier å ordne med det.)
|