Sv: "Tårnfrid" fratatt omsorgen for sitt barn
Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.
Det er jeg uenig i, og jeg synes du kraftig undervurderer din rolle i dine barns liv. Gutten i artikkelen ser moren sin "aldri", men opplever likevel et savn vanskelig å beskrive.
Jeg tror heller ikke at man er nødt til å føde barnet for å knytte sterke bånd, men når du først har foreldreansvaret for et barn, kan ikke den rollen tiltres av hvem som helst, heller ikke stabile barnevakter. At de har en viktig birolle er en ting, de kan uansett ikke erstatte mor eller far.
Jeg tror ikke vi er uenige. Men det virker på meg som om du automatiskk går ut fra at alle biologiske foreldre faktiskk og reelt tar foreldreansvaret. Denne gutten har jo heller ingen andre som går inn og tar på seg foreldreansvaret. Ville gutten ha følt det samme savnet etter en omsorgsperson hvis han hadde hatt en tilstedeværende far? Eller bestemor?
(Og så kan jeg jo legge til at kommentaren om å erstatte meg med barnevakten, var ment som en fleip. Derfor hadde jeg også et smilefjes bak. Jeg tror ikke at jeg kan erstattes med barnevakten. Så mye undervurderer jeg meg ikke.)