Sv: "Tårnfrid" fratatt omsorgen for sitt barn
Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.
Nei, det er ingen forskjell om man dyrker seg selv ved å jobbe mye, eller ved å trene, eller shoppe. Poenget er hvordan man prioriterer. Hvorfor man velger bort tid med barna har ikke noe å si. Det er da innlysende. Det virker som noen tror jeg er ute etter å "ta" såkalte karrierekvinner her, som jobber mye. Det er ikke poenget mitt. Poenget mitt er hvordan man prioriterer i forhold til å tilbringe tid sammen med barna.
Nemlig. Dessuten mener jeg at mange av karriere-menneskene er opptatt av å realisere seg selv på alle plan, og derfor i tillegg til lange arbeidsdager prioriterer trening - og avspiser barna med en "stabil barnevakt". For meg er det utenkelig å ikke prioritere barna først. Derfor kommer jeg aldri til å gjøre karriere. Det er bare ikke interessant nok i forhold til alternativene. For meg er det mer verdifullt å være sammen med ungene mine, uansett om vi sitter i sofaen og ser på barne-tv eller om vi gjør noe mer "høyverdig", enn å jobbe. Derfor har jeg funnet en balanse som gjør at jeg kan jobbe, og samtidig ha tid med barna.
Men vinner jeg 20 millioner i Lotto sier jeg opp jobben på dagen.
|