|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#10 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsregleneOK, jeg trodde ikke at min-ganske så berettige- kommentar i forhold til innspillene om generell ubekvem arbeidstid i den norske befolkningen om høtta på torsdag ettermiddag skulle vekke så mye indigasjon, men jeg traff tydeligvis et ømt punkt der.
Det er ganske naivt å tro at foreldres holdninger til skoleruten i grunnskolen ikke har noe som helt med fravær i vg.skole å gjøre iallfall. Men selvsagt er det også andre grunner til den høye frafallsprosenten i vg. skole. På lik linje med nokon og Darth hever jeg også øyenbrynene ved noen av sykemeldingene som kommer inn og har hatt min andel av elever med nattjobb på Esso og seng på skolen. (Faktisk mistenkte jeg nokon for å jobbe på min skole.
Det tror jeg det jeg vil om. At det ikke funker slik, altså.
Ja, man blir dessverre nødt til det. Men dustelegeerklæringer er en stor del av problemet slik jeg ser det. Som regel kommer de når den nattpølseselgende eleven har så høyt fravær at han trues med å skrives ut av skolen. Mener du da at vi bare "skal forholde oss til" at han plutselig har fått et kronisk tretthetssyndrom, eller forsinket søvnfasesyndrom, kanskje, som faktisk holder på å utkonkurrere ME om dagen? Sist redigert av rine : 25-09-13 kl 07:28. |
|
|
|
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|