|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#303 |
|
Shake it out!
|
Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene
Det var noen andre som sa ni uker. Jeg tok det derfra. Jeg har forøvrig en sønn som har slitt med lesingen. Jeg fulgte opp med undervisning, om enn ikke daglig, i sommer. Han hadde definitivt ikke hatt godt av så lang tid uten skole.
|
|
|
#304 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsregleneJa, jeg visste bare ikke helt hvor jeg skulle begynne. Jeg tror aldri jeg har hatt mer å kommentere. Og dårligere telefon. |
|
|
|
|
|
#305 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsregleneJeg kjenner at jeg ikke klarer å delta i denne diskusjonen mer. Så langt dette skoleåret har jeg ikke hatt en eneste undervisningstime der alle elevene som skulle være der har vært til stede, og stort sett har mer enn en vært borte (jeg har av ulike grunner små grupper i år, på hhv 8, 15 og 17 elever, så det blir fort en høy prosentandel av elevene). Jeg har flere elever som har vært borte nesten 50 % av undervisningen så langt i år. Vi er 5 1/2 uke inn i skoleåret. Det er jobbhverdagen min, og det gjør det ekstremt vanskelig for meg å delta på en nøytral måte i diskusjoner som handler om å sette fravær i system.
|
|
|
#306 |
|
By the Sea
|
|
|
|
#307 |
|
Rockesøster
|
Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsregleneOk, nå har jeg satt meg ned med min 3.klasse videregåendeelev, og vi har regnet oss frem til at hun har manglet lærer i 39 % av timene til nå dette skoleåret. |
|
|
|
|
|
#308 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Det at elever er borte 50 prosent skyldes vel helt andre ting enn fraværssøknader? |
|
|
|
|
|
#309 |
|
maler
|
Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsregleneJeg er ikke offer for noe som helst, men jeg må ha lov til å mene at det er bedre med litt fleksibilitet spesielt for de yngste elevene. Fordi man trenger fri sammen med familien sin. Fordi man trenger litt late dager. For de eldre elevene synes jeg at hensynet til skolen veier tyngre, og de trenger heller ikke tilsyn for å ha fri.
|
|
|
#310 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Når jeg stiller spørsmål ved sykdom, noe jeg gjør hvert eneste år med flere elever, - da skjer det som alltid skjer: eleven dukker opp med en generell legeerklæring om vondt her og sliten der, behov for tilrettelegging (dvs. komme for sent om morgenen, levere etter frist, etc.) Jeg har sett så mange dustete legeerklæringer at ingenting overrasker meg lenger. Ungdom får intetsigende legeerklæringer om at de ikke kan trene, gå tur, komme tidlig på skolen, etc. Innvandrerkvinner får legeerklæringer som i detalj beskriver underlivsproblemer etter omskjæringer, etc., etc. Jeg skal ikke en gang begynne å si alt jeg mener om de legeerklæringene som spys ut til folk nå om dagen. |
|
|
|
|
|
#311 |
|
Shake it out!
|
Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsregleneAmen, Katta.
|
|
|
#312 |
|
Protonterapeut
|
Veldig enig. Og det handler ikke om å sette fravær i system.
|
|
|
#313 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene"Dere har valgt det selv"-argumentet er så håpløst at jeg har ikke ord.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#314 |
|
Rockesøster
|
Jeg kjenner at jeg får virkelig, virkelig vondt av det du skriver her. |
|
|
|
|
|
#315 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Nå kjenner jeg ganske mange sykepleiere, en del ingeniører, og et par prester med. Alle de jeg kjenner har ferie på sommeren. Turnusarbeid betyr jo ikke at man ikke har ferie? At turnus har en del ulemper, det sier jeg ikke i mot, men at de ikke får ferie - er det virkelig vanlig altså? Direktører kjenner jeg ikke, annet enn at jeg vet at direktørene i kommunen har ferie på sommeren. |
|
|
|
|
|
#316 |
|
By the Sea
|
Trukke jeg har kommet med en eneste kommentar?
|
|
|
#317 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsregleneÅ forvente at lærerne skal kjempe for en utvidelse av skoleåret slik at noen kan ta fleksibel ferie er vel like utopisk som å forvente at sykepleierne, med utgangspunkt i at det vil være positivt for deres "kundegruppe", skal stå på barrikadene for å få jobbe annenhver helg.
|
|
|
#319 |
|
Yes, we can!!
|
Vi oppdaget til vår forskrekkelse at jentungen nesten hadde glemt å skrive gjennom denne sommeren!
|
|
|
#320 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Poenget mitt var at det ble hevdet at man må velge familievennlig hvis man skal ha lov til å klage. De fleste sykepleiere får tre uker ferie i skolens sommerferie. De har derimot ikke mulighet ti p ta fri i høst-, jule-, vinter- og påskeferien. Direktører jobber ofte mye, det var derfor jeg brukte dem som eksempel.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
![]() |
|
|