|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#321 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene
Ja, jeg får også vondt av sånne legeerkæringer. Jeg har jobbet med norskopplæring i flere år, og de legeerklæringene der tok ikke taushetsplikten særlig seriøst. Jeg har lest mer om folks helse når det gjelder innvandrerbefolkningen enn jeg kunne ønske meg, og mye mer enn jeg trengte. De legeerklæringene en del ungdom får, de er gjerne ikke bedre de heller, men av en annen art. Jeg har f.eks. hatt elever som har hatt legeerkæringer på at de ikke kommer seg opp om morgenen, men som åpenbart håndterer helgejobbing helt fint. Legene bidrar til fraværsutviklingen på de mest sårbare elevene i like stor grad som skolen - det har jeg lov til å synse noe om. Sist redigert av Darth : 25-09-13 kl 00:36. |
|
|
|
|
|
#322 |
|
By the Sea
|
Er enig med Stompa da vettu.
|
|
|
#323 |
|
Mother of Dragons
|
Ikke minst fordi det argumentet kan man jo drepe enhver mening med. Tjener dere for dårlig? Du har valgt det selv!
|
|
|
#324 |
|
maler
|
Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsregleneTurnusforeldre og andre med ubekvemme arbeidstider har stort sett fri om sommeren. De får av og til et par dager fri i forbindelse med høst- og vinterferie samt noe fri jul og påske. Det går ofte bra, men risikoen er der for at det faller veldig dårlig ut. Ikke så mye i forbindelse med sommerferien, de fleste får fri da, der er det andre yrkesgrupper som har større utfordringer, men i forbindelse med jul, påske, høst- og vinterferie. Jeg er enig med Esme: Enten trenger unger fri, da må man sørge for at alle får, eller så trenger de ikke fri og da kan man like godt fjerne disse feriene midt i året.
|
|
|
#325 |
|
Mother of Dragons
|
Helt enig. Folk kommer til legen og tror at legen skal være en slags formell storebror som kan pushe gjennom hva de vil. Jeg skriver aldri ut sånne tøysegreier, for det første så er de ikke uten videre juridisk gyldig for alt mulig, dessuten så er det ikke noe vits i å ha legeerklæringer hvor pasienten selv har diktert innholdet.
|
|
|
#326 |
|
maler
|
Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsregleneOg hva er det med denne idretten? Hvorfor trumfer idrett familie? Det skjønner jeg ikke. Eller vil ikke forstå.
|
|
|
#327 |
|
Rockesøster
|
Det er ikke legeerklæringene jeg får vondt av det er deg og din holdning. |
|
|
|
|
|
#328 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Joda man får ferie på sommeren, men ikke nødvendigvis sammen med ektefelle eller når det passer i forhold til skole/SFO/barnehage. Man har vel krav på 3 uker i perioden 1 juni til 30 september. |
|
|
|
|
|
#329 |
|
Mother of Dragons
|
Det skjønner virkelig ikke jeg heller. Toppidrett er jo ikke bra en gang.
|
|
|
#331 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsregleneJeg regner med at du skjønner at jeg ikke mener slike legeerkæringer? Du tror sikkert at jeg overdriver hvor mange legeerklæringer jeg får i løpet av et år, men jeg gjør faktisk ikke det. |
|
|
|
|
|
#332 |
|
maler
|
Jeg synes skolene kan skjerpe seg også og gå med på helt logiske tilpasninger uten krav om legeerklæring. Det bør gi seg selv at en med gipset bein ikke kan løpe, men bør få trene noe annet i gymtimene. Og at en som nettopp har ligget hjemme en uke med kyssesyke kanskje trenger litt tid før han er fullt aktiv i gym igjen. Det er allmennkunskap. Det er helt vanvittig hva man blir bedt om å bekrefte overfor skoler rundtomkring. (Det er til og med mulig det er en sammenfallende mengde i midten her av erklæringer som oppleves som dustete fra skolen sin side og som oppleves som noe som virkelig burde være unødvendig fra min side, men dog. Det ER faktisk noen som bør ha redusert aktivitet en periode også.
|
|
|
#333 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsregleneSpørsmål av nysgjerrighet: på turnusarbeidsplasser som sykehus, får foreldre med barn i skolealder noen prioritet påmferiedagene?
|
|
|
#334 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Nasjonalt eller internasjonalt nivå, det er nok ikke mange fra hver skole som får fri på det grunnlaget.
|
|
|
#335 |
|
maler
|
Det varierer fra avdeling til avdeling. Hos oss gjør de ikke det. Ikke mer enn en kollegial fordeling, de som ikke har barn vil ofte ikke be om fri disse dagene.
|
|
|
#336 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Jeg tolker nextlife slik jeg tolker deg; jeg mener at du går langt over streken ved å omtale legeerklæringey du har mottatt i egenskap av å være lærer, i denne tråden. Man har vel taushetsplikt og etiske regler å forholde seg til også som lærer?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#337 |
|
maler
|
Nei, men hvorfor skal de få det? Jeg greier ikke å se noen gode argumenter for at nivå på fritidsaktiviteten skal spille noen rolle?
|
|
|
#339 |
|
Mother of Dragons
|
|
|
|
#340 |
|
Shake it out!
|
For å si det med Per Inge: Gi ungdommen alkohol før (topp)idretten tar dem.
|
![]() |
|
|