Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

8 timers makstid i barnehagen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-10, 10:21   #10
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: 8 timers makstid i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Det er godt å høre at jeg ikke var den eneste som ble litt sjokkert og vantro av å lese denne nyheten. Jeg måtte først sjekke ut om fedrelandsvennen var en pålitelig kilde, men den største avisa i Kristiansand må da være det?

Ungene mine er under 8 timer i barnehagen hver dag. Vi er begge i full jobb, men vi har begge også fleksitid (og jobber litt på kveldene). Men har ikke problemer med å se at ikke alle har det like fleksibelt som oss.

Jeg har forøvrig spurt om å få jobbe deltid, men fikk til svar at det ikke var forenlig med den typen jobb jeg har (noe jeg riktignok var uenig i, men ... ). I hvert fall; det er ikke bare gjort i en fei å be folk gå ned i stilling.

Fvn er en pålitelig avis , og jeg snakket faktisk med de i barnehagen om dette i dag - og det er jo ikke avgjort. Som hun jeg snakket med påpekte, så er det ganske kraftige reaksjoner også i barnehagene og ingen kommer til å gi seg uten protest og kamp! Dessuten blir det jo helt fjollete å ha forskjell på private og kommunale barnehager på den måten.

Grunnen til dette er visst foreldre som utnytter seg av åpningstidene og leverer presis kl. 07 og ikke henter før kl. 17. Jeg (og barnehagen mine unger går i) tenker at dette slett ikke skal ramme alle, men at de foreldrene som gjør dette heller får få både en og tre advarsler og evt. oppsagt plass dersom de ikke skjerper seg. At det skal ramme alle er jo fryktelig synd!

Edit: I bunnen av dette ligger det selvsagt en tone om at man skal spare penger, iom. at man sparer ganske mange timer på ansatte i lønn pr. år med et slikt tiltak, da barnehagene kommer til å stenge tidligere. Det tror jeg ikke mange barnehageansatte i denne kommunen er med på!!

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:38.