Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Fonter/skrift/farge

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-08-10, 01:55   #11
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fonter/skrift/farge

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg er enig i at det er fristende å hoppe over innlegg på nett skrevet i rosa comic sans, men det er det ikke litt drøyt å påstå at budskapet i et skolearbeid kommer tydeligere fram hvis man holde seg til f.eks Verdana?Jeg gidder ikke bruke tid på de der håndskrevne fontene, og for stor eller for liten skrift utgår, sammen med farger, men jeg leser heller en god novelle i Comic sans enn en dårlig i Times NR, altså.

Jeg ser jo an elevene og er ikke så nøye i enkelte YF-klasser altså. Jeg vil også heller ha en god tekst i rar font, det er greit når det er korte tekster og elever som sliter med å skrive noe i det hele tatt. I ST-klasser er jeg pirkete. Skal de studere videre, så kan de like gjerne lære seg å være tydeligst mulig først som sist, for på universitetene er de enda strengere. Det handler ikke om at jeg ikke klarer å tyde andre fonter enn Times New Roman, det handler om at når jeg skal lese 25 elevarbeider på opptil 10 sider hver, så vil jeg ha alt fokus på innholdet. Strukturen på teksten skal gjøre budskapet lettest mulig tilgjengelig.

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Det er tulliball at andre fonter enn Verdana er vanskelig å lese på skjerm.

Det har vel heller ingen påstått? Det er jo skiftene mellom ulike fonter som er slitsomt.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:53.