Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Fonter/skrift/farge

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-08-10, 00:17   #11
Stekira
Passiv

Standard

Sv: Fonter/skrift/farge

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Det er ikke snakk om brutalitet egentlig, når noen ikke vil lese innlegg som er vanskelige å lese. I en lang og spennende diskusjon, f.eks., gidder jeg rett og slett ikke kaste bort tid på å tyde vanskelig skrift. Som jeg skrev til deg tidligere også, så handler det litt om å gjøre det enklest for alle når man holder seg til en størrelse, for da kan alle stille inn visningsformatet sitt etter det som passer dem. Det blir jo litt slitsomt om jeg må justere skjermen min opp i skriftstørrelse bare for å kunne lese noen få innlegg, f.eks. Men det er jo vanskelig å vite. Du syntes jo f.eks. at den skrifttypen som flere her syntes var pinglete og vanskelig, var mye enklere å lese for deg. Det vil være forskjellig på forskjellige PC-er, og nettopp derfor er det enklere å forholde seg til en standard.

Når jeg sier at noe føles litt brutalt så er det faktisk noe som føles slik for meg, og det ble nevnt i en setning, og la oss nå være ferdig med det. Jeg følte ja, at det ble litt "brutalt" sagt at ingen vil lese innleggene mine om jeg skriver i en annen form enn den som er den normale her inne. la nå meg få lov å føle det da, uten at jeg må forklare min ordbruk og følelser om og om igjen. JEG HAR SAGT at jeg respekterer at DET ER SLIK DET ER her, og da gjør jeg som flertallet, og holder meg til Verdana. Jeg stilte bare et spørsmål, og noen uttalelser reagerte jeg på og svarte på. Det har jeg faktisk lov til. Ja det føles brutalt at det skal være slik, at om jeg skulle glemme meg og skrive et innlegg i en feil font så ville ingen lese den fordi alle andre fonter enn verdana blir sett på som vanskelige å lese og folk gidder ikke å omstille seg.

Jeg har nå fått mange varianter og årsaker til hvorfor det er som det er og jeg har akseptert det. Og har også sagt at jeg er ferdig med diskusjonen, og at jeg legger meg flat for flertallet. Da sier vi vel at det er greit da. Jeg har faktisk GITT meg :-) Selv om jeg ikke helt har forstått alt alle har uttalt her :-)

Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:02.