Sv: Har du vært sint på barnet ditt/barna dine?
Opprinnelig lagt inn av glamma, her.
Den man elsker tukter man..jeg må si det at jeg kan bli veldig sint på barna mine, men samtidig kjenner de meg så godt at de vet jeg blir blid igjen fort.. Når jeg blir redd, blir jeg sint, og det er også en naturlig reaksjon for mennesker. Som en barnepsykolog fortalte meg; sålenge barna vet at det kommer alltid solskinn etter uvær, er det utrolig mye de tåler
-men spørsmålet her var ikke hva barna tåler da...det vet jeg. Var vel bare en måte å trøste megselv på.. Lider av dårlig samvittighet etter jeg har blitt sint, og de ligger der søte og uskyldige i sengene sine og sover.. Folk reagerer forskjellig, og barn som er vant til å se mor bli sint, takler det fint, mens de som aldri ser mor sint kan nok reagere kraftig om de opplever en "voksen" sint.. Ett eks. er hos en familie jeg kjenner, der bruker de voksne veldig høyt stemmevolum seg imellom, og har en noe ufin tone synes jeg..jeg opplever dem som sinte når jeg er der, med de er så vant til å bruke den formen for kommunikasjon seg imellom. Så dette er veldig individulelt. Men at jeg kan bli sint på barna mine, det kan jeg skrive under på.. Det skjer nesten hver dag tror jeg..