|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Har du vært sint på barnet ditt/barna dine? | |||
| Ja |
|
237 | 90,46% |
| Nja, kanskje i overkant irritert |
|
11 | 4,20% |
| Nei, bare irritert |
|
13 | 4,96% |
| Nei |
|
1 | 0,38% |
| Annet |
|
0 | 0% |
| Deltakere: 262. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du vært sint på barnet ditt/barna dine?Ja det har jeg. Men jeg viser ikek sinnet mitt ovenfor barnet som med roping etc, jeg prater vanlig. Noen ganger med hevet stemme dersom jeg kjenner at jeg nesten tilter.
|
|
|
#102 |
|
Passiv
|
Sv: Har du vært sint på barnet ditt/barna dine?
Så sant så sant. Dere som aldri blir sinte på barna deres må da være utrolig aggresjonshemmede? Sinne/aggresjon er en medfødt, adaptiv følelse som SKAL bli aktivert når noen tråkker på grensene våre, invaderer oss, er urettferdige, osv. Og det gjør ikke barn mot foreldrene sine, liksom? |
|
|
|
#103 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Har du vært sint på barnet ditt/barna dine?Hoi, det var en interessant analyse, Pida. Nei, jeg er ikke aggresjonshemmet. Jeg er streng, men jeg har mangelfullt uttrykk av det eksplosive elementet som jeg mener er en vesentlig del av det å være sint.
|
|
|
#104 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Når du sier det eksplosive elementet, sikter du da til det som kommer til uttrykk eller det som skjer inni en person når h*n blir sint? |
|
|
|
|
|
#105 |
|
Etylbarbital
Sv: Har du vært sint på barnet ditt/barna dine?Begge deler. Det som kommer til uttrykk filtreres vel av selvkontrollen.
|
|
|
#106 |
|
Lengter etter sola
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du vært sint på barnet ditt/barna dine?Ja, det har jeg.
|
|
|
|
#107 |
|
Studenten
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du vært sint på barnet ditt/barna dine?Ja. Når ungen løper fort ut av en butikk, rett mot veien med mye trafikk, og nekter å høre at jeg roper på han, da blir jeg sint, redd og forbanna. Vurderer sterkt å ha han i bånd.
|
|
|
#108 |
|
Ekvilist
|
Sv: Har du vært sint på barnet ditt/barna dine?Man behøver etter min mening være aggresjonshemmet fordi om man ikke blir rasende på barna sine. Jeg antar at Veronal ikke startet tråden som i en konkurranse og premie til den som har vært minst lettantennelig overfor barna.
|
|
|
#109 |
|
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du vært sint på barnet ditt/barna dine?Ja. Jeg kan bli veldig sint på barna mine. Jeg kan brøle også - og det er ikke noe jeg er stolt av. Nå som jeg sover lite, er jeg ikke verdens mest tålmodige mamma, dessverre.
|
|
|
|
#110 |
|
weird
Sv: Har du vært sint på barnet ditt/barna dine?Jeg blir sittende og tenke litt.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#111 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
Hva er det slags vås? Selv om jeg ikke har vært sint på barnet mitt, betyr det da slett ikke at barnet ikke har sett meg sint, for det har han flerfoldige ganger. Jeg blir sint når noen tråkker på grensene mine, er urettferdige, korttenkte og dumme, og så videre, men hvorfor skulle jeg bli sint på barnet når han ikke har gjort noe å bli sint for? Som sagt, jeg regner med at jeg kommer til å bli både irritert og sint på ham i fremtiden, men jeg har ikke hatt grunn til å være det til nå.
|
|
|
#112 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Har du vært sint på barnet ditt/barna dine?Jeg var nok ikke sint på storebror før han fikk en lillebror. Etter at de ble to og minstemann har lært seg å ytre sin vilje, blir jeg sint titt og ofte. Ikke bare har jeg mindre overskudd til selvbeherskelse, men minstemann er også adskillig mer temperamentsfull enn storebroren. Det er sjeldent et fredelig øyeblikk i heimen, for å si det sånn.
Gutta -04 og -07 Sist redigert av Tangina : 28-03-09 kl 22:13. |
|
|
|
|
|
#113 |
|
Live and let live
|
Sv: Har du vært sint på barnet ditt/barna dine?Ja, jeg har blitt sint på barna mine. Eller, lillebror er ikke helt der enda. Men storebror har jeg vært veldig sint på. Men det er liksom mest inni meg. Det kommer ikke ut så mye mer en grensesetting med en strengere stemme, og kanskje en forklaring på hva som opprører meg med ekstra trykk på stemmen.
|
|
|
#114 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Signerer. |
|
|
|
|
|
#115 |
|
Midtsommerprinsesse
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du vært sint på barnet ditt/barna dine?Jeg må si jeg ble sint på eldstemann når han forsøkte å velte sofabordet (med glassplate) tidligere i dag ja.
|
|
|
#116 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Sv: Har du vært sint på barnet ditt/barna dine?Hjelpes, selvsagt har jeg vært sint!
|
|
|
|
#117 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Har du vært sint på barnet ditt/barna dine?Sint har jeg blitt, ja.
|
|
|
#118 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Sv: Har du vært sint på barnet ditt/barna dine?Ja, og jeg synes det er rart at flere har huket av på "nei".
|
|
|
#119 |
|
maler
|
Sv: Har du vært sint på barnet ditt/barna dine?Kie: jeg tror nok du har rett i det at man reagerer forskjellig på forskjellige barn. Jeg blir mye sintere på storebror som ignorerer meg og later som han ikke hører enn på lillebror som argumenterer og skriker meg i ansiktet når han ikke får viljen sin. |
|
|
|
|
|
#120 |
|
Etylbarbital
Ikke akkurat derfor jeg startet tråden, nei.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|