Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bibelutdeling i skolen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-02-09, 13:02   #11
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bibelutdeling i skolen

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Men: Jeg synes det er rart å kalle seg ateist og være for hijab- bruk i politiet, f.eks.

Nei, man kan godt være ihuga forkjemper for ytringsfrihet, feks så var jeg en av de som kranglet her på FP for at muhammedkarikaturene selvfølgelig skulle kunne trykkes, og forkjemper for religionsfrihet selv om man er ateist.

Poenget her er at jeg synes ikke at lover og regler i samfunnet skal følge etter hva akkurat jeg har for syn. I så fall så hadde jeg vært i mot at absolutt noen religioner skal kunne forkynnes om, ingen skulle få jobb dersom de var offisielt religiøse, newagere hadde blitt dømt for kvakksalving og alle som ikke kunne tenke logisk og rasjonelt hadde fått fiskedask på torget hver lørdag. Men siden det er åpenbart at et samfunn fungerer best når det er total ytringsfrihet og religionsfrihet så er jeg for det. Det gjelder også religioner som jeg har skikkelig mye imot som newage, islam og kristendom.

På samme måte som hijab mener jeg at Smiths venner godt kan få lov til å gå med langt hår og langt skjørt, mens jeg ikke vil ha noe av misjonering av hverken newagere, muslimer eller kristne ovenfor barnet mitt eller meg selv. Men jeg godtar altså at religiøse foreldre skal få bringe sitt religiøse syn videre til barnet sitt, akkkurat som at jeg bevisst prøver å få barnet mitt til å være ateist.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:45.