Sv: Snåsamannen
Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.
Nå har vel de fleste fått med seg hvem Snåsamannen er og hvilke mirakler han har utført.
Hvem innrømmer at de tror, og hvem avfeier dette kontant?
Og hva sier Esme?

Jeg er stor beundrer av Joralf!
Poll kommer! ---- Argh, jeg var for sen! (måtte postes innen 10 minutter)
Joralf Gjerstad har en viktig egenskap som gjør at man ikke kan se ned på ham, han tar ikke penger for det han gjør. Når man holder på med alvorlige syke mennesker som får dårlig økonomi fordi de bruker mange penger på "behandlinger" som ikke virker, så blir man takknemlig for at det gjør nå Gjerstad ikke.
Når det gjelder sånne historier som "jeg hadde kink og så tok Gjerstad på meg så ble jeg bra" så har jeg ingen tro på at Gjerstad klarer å helbrede flere enn noen som helst annen person med en hyggelig væremåte og menneskekunnskap. Når det gjelder å diagnostisere sykdommer, så tror jeg på alvor at jeg kunne laget store show hvor man hadde stilt opp syke mennesker og så hadde jeg hatt treffprosent som hadde vært temmelig høy på korrekt diagnose uten å ha snakket med personene før. Om man er den oppmerksomme typen så merker man seg lukter, (som man kjenner ved leversvikt, og en del krefttyper), ser typiske tegn på stoffskiftesykdommer, gangmønster, høyt blodtrykk etc
Jeg tror ikke på at Gjerstad kan gjøre en døende kreftpasient helt frisk. Derimot har han erklært kreftpasienter for å være helbredet, og de har dødd etter et par uker. Det kan jeg ikke oppgi navn på, men dette vet jeg. De som kjenner meg tror vel på det, men for de som ikke kjenner meg, så er jo ikke det noe som helst bevis på noe som helst, det er jo klart.
Når det gjelder alvorlig syke mennesker så har jeg egentlig ikke noe inntrykk av at så mange endrer totalt syn på slike ting. Derimot så er det ganske vanlig at pasienter blir mer eller mindre presset av pårørende til å prøve "alt". Og om jeg eller mitt barn hadde blitt alvorlig sykt så hadde det ikke vært mer sannsynlig at jeg hadde prøvd udokumentert medisin enn at jeg hadde prøvd tungetale.