Sv: Syn på barnehageansatte
Det høres helt hårreisende ut, det du skriver M|inken.
Jeg ser på barnehagen som et hyggelig og sikkert sted å lever Frøkna mens vi er på jobb og et pedagogisk tilbud, og de ansatte i barnehagen til Frøkna ser jeg på som høyt kvalifiserte pedagoger – to av dem har jobbet der i over 20-år. Jeg ville ikke drømme om å behandle dem slik vennen din beskriver.
Det er en selvfølge å ikke bare møte opp i barnehagen før stengetid, men også og forlate barnehagen før stengetid, nettopp slik at de ansatte skal kunne dra hjem når deres arbeidsdag er slutt. Vi har ikke noen bot-ordning i vår barnehage, men hadde det vært et problem at folk kom for sent, synes jeg det hadde vært helt på sin plass å innføre en slik ordning.
Jeg synes også det er dypt respektløst å tilby en vaskejobb til en person man ikke vet om er på jakt etter en ekstrajobb. Ikke fordi det er en drittjobb, men fordi man rett og slett ikke gjør slikt. Jeg ville blitt svært fornærmet om en av mine kunder plutselig kom og lurte på om jeg kunne tenke meg å vaske huset hans annen hver tirsdag. Hallo, liksom! Og hvorfor skulle det være grunn til å tro at en ansatt i barnehagen skulle reagere annerledes.
Sist redigert av Teofelia : 22-11-06 kl 22:20.
Årsak: Rettet pinlig feil (som skilpadda allerede har rukket å sitere. Pokker!)
|