Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Lærerstreik!

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-08-14, 10:49   #11
cora
både her og der

cora sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lærerstreik!

Men det er ikke timetelling som er det viktigste her. Det er å gi tillit til lærerne, at vi faktisk gjør jobben vi skal uansett om det er på skolen eller hjemme. Hvorfor skal vi gi fra oss den fleksibiliteten? Jeg jobber i team på vgs, og samarbeider jevnlig med lærere som har samme fag på samme trinn. I tillegg har vi selvsagt klasselærermøter og diverse andre møter. Det fungerer utmerket. Kontakt med elever (utenom undervisningstimene og elevsamtaler) har jeg stort sett gjennom It's Learning, og det fungerer også bra. Der kan vi også avtale flere møter med elevene dersom det er nødvendig. Hvis jeg er ferdig med timene mine klokka tolv en dag og jeg har hatt teammøtene mine, hvorfor skal jeg sitte på skolen på et overfylt arbeidsrom til klokka fire? Det gir ingen mening. Hvor er den pedagogiske begrunnelsen? Selv om jeg går hjem den dagen, vil det ikke si at jeg tar fri, men jeg fortsetter å planlegge/rette hjemme. Neste dag har jeg kanskje undervisning til halv fire. Jeg jobber alltid på kveldstid i løpet av uka, tar ofte en langdag på jobb (12-timer) og i retteperiodene blir det mye jobb også i helgene. En slik arbeidssituasjon er nødvendig for å kunne gi elevene det de trenger.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:00.