Sv: Abort
I en drømmeverden ble ingen som ikke ønsket seg barn gravid, alle brukte prevensjon (om de ønsket en graviditet) og ingen opplevde at prevensjonen sviktet.
Men vi lever ikke i en slik verden og må bare ta "konsekvensene" av det.
Det følger jeg at man har gjort i dette landet ved å innføre lovlige aborter.
For man har jo allerede sett og fått bevist at folk blir gravde selv om det ikke er lov å ta abort.
Selvfølgelig er det ønskelig å få ned antallet aborter, men før man kan sette inn tiltak må man vel først og fresmt vitehvorfor folk velger å ta abort. Sist men ikke minst bør man også være klar over hvor stor del som har blitt gravid selv ved bruk av prevensjon.
I noen tilfeller kan det også skje ting som gjør at et ønsket barn ikke lengre er like ønsket.
Et konkret tilfelle kjenenr jeg til selv.
En klassekamerat av meg fra barne- og ungdomskolen hang seg selv for ca 2 år siden. Han var blitt pappa for første gang få år tidligere. Når han hang seg selv var samboeren gravid med barn nr 2. Hun valgte å ta abort.
Dette var i utgangspunket et barn de begge ønsket seg, men med et lite barn fra før og tap av samber gjorde at hun ikke taklet å skulle få ta et barn til og derfor ble abort det som for henne var det riktige valget.