Sv: Abort
Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.
Men hvorfor er det greit å ta bort de to første fosterne, hvis det ikke er greit å ta bort de neste? Hva er det de to første fosterne har gjort galt?
Mener du virkelig at man skal ha en lovfestet kvote på å fjerne foster hvis det er galt å fjerne dem? Og hvis det ikke er galt, hvorfor skal man ikke da få fjerne de to neste fostrene også? Hvorfor er det akseptabelt én gang, men ikke flere? Hvorfor skal vi ha en lov som forteller oss at en kvinnes to første foster ikke har krav på lovens beskyttelse, men at alle de neste har det?
Poenget er at jeg, i motsetning til gærne pro-lifere, ser at det ikke går an å fjerne abort helt. Hadde vi gått etter hva jeg FØLER, så er jeg hundre prosent mot abort. Men, som jeg har sagt tidligere i denne diskusjonen, så ser jeg at man umulig kan avskaffe abort uten at det går liv tapt. Og jeg har sagt at jeg ser at "verdien" at et allerede født menneske overgår det av et foster. Derfor diskuterer jeg for restriksjoner. Fordi jeg kan ikke med god samvittighet godta den praksisen som eksisterer i dag.