Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?
Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.
Den som bestemmer, bestemmer. Man trenger ikke å la være å bestemme selv om man får penger fra andre. Hvis det ligger krav om (med-)bestemmelse i tilbudet, kan man bestemme seg for å takke nei.
Min erfaring er at det ikke finnes gratis lunsjer på dette feltet, men det er min erfaring.
Opprinnelig lagt inn av AprilRyan, her.
Jeg synes nesten bryllup er like mye for foreldrene sin del (i mange tilfeller i hvert fall). En stor del av gjestene i vårt bryllup var onkler og tanter som foreldrene våre har mer kontakt med enn vi har og jeg vet det betydde mer for svigers å ha sine søsken der enn det gjorde for oss. Jeg er sikker på at foreldrene våre følte det var deres dag også.
Jeg ønsker ikke et slikt bryllup. Absolutt ikke. Skal mine og hans foreldre ha en fest der mange av deres venner, søsken og svigerser skal være, så får de lage sin egen fest. Vårt bryllup skal være vårt. Med venner, våre søsken og de vi ønsker skal være der.
Svigers ønsker et sånt bryllup der de skal invitere sine søsken og venner, mine foreldre heldigvis ikke, ettersom de har opplevd å bli regissert av sine foreldre selv. Mine foreldre ble gift, tror jeg man kan si, mer enn de giftet seg. Morfar og mormor bestemte det aller meste, det var knapt et menneske i bryllupet på mor og far alder og de følte seg nesten fremmede i eget bryllup. Kjipern, for å si det mildt.