|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Vi hadde 65 gjester og giftet oss på mitt hjemsted. Mine foreldre sponset oss med uvurderlig hjelp til alt mulig praktisk og svigerforeldrene mine sponset oss med 1/5 del av det økonomiske. Resten sto vi for selv.
|
|
|
#62 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Vi betalte det aller meste selv. Noe fikk vi av svigerfamilien, og litt fra min familie.
|
|
|
#63 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Vi planla å betale alt selv, siden hverken noen av foreldrene eller pleieforeldrene hadde spesielt god råd og vi ville be mange. Etter hvert kom både den ene og den andre og den tredje... og tilbød seg å bidra. Mannens pleieforeldre tok barregningen, min Lillebror tok brullypskaka, Fatter'n kom med en slant og Mannens far likeså. Mutter'n hjalp til med planlegging, og da mener jeg "hjalp til" og ikke "tok over", hun hadde ikke penger og det ville være merkelig om vi skulle be henne om noe slikt. Alt i alt betalte vi mesteparten selv. Ja, åsså kom slekt og venner med kaker. |
|
|
|
|
|
#64 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Vi betalte det meste selv.
|
|
|
#65 |
|
Overdriver
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Mine foreldre betalte for lokalet (600,-!) og maten (hvor ca. halvparten var hjemmelaget) og hans foreldre betalte/ordnet med blomster (markblomster + gode venner i blomsterbransjen) og drikkevarer (ymse Sverigeturer) ... Vi betalte for bryllupskaka, kjole og leie av dresser samt fotograf. Min onkel ordnet med invitasjoner (i trykkeribransjen). Noen gjester hadde med kaker. Vi hadde 80 gjester, men valgte lavbudsjettvarianten så følte ikke at vi ruinerte oss eller våre foreldre og synes det var naturlig at våre foreldre stod som verter på invitasjonen. Ikke fordi de nødvendigvis måtte betale for gildet, men fordi det var et spleiselag både i form av penger og innsats og vi ville involvere våre foreldre på den måten. Hverken jeg eller han hadde vært i et bryllup før, så vi valgte utifra hva vi trodde vi visste om tradisjoner og hva vi ville et bryllup skulle være selv. Det ble en kjempefin fest!
|
|
|
#66 |
|
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Vi giftet oss ganske unge, 21 og 25 år gamle. Betalte alt selv.
|
|
|
#67 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Vi betalte selv. Vi var i slutten av 20-årene og hadde ok økonomi. Gaven fra foreldrene våre kunne vi velge å se på som en "vanlig" gave, men hadde vi vært skrapet etter gildet så hadde det selvsagt kommet ekstra godt med.
|
|
|
#68 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?
|
|
|
|
|
|
#70 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Betalte selvsagt alt selv. |
|
|
|
|
|
#71 |
|
Øyboer
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Vi gikk nesten i null når alle pengegavene hadde kommet inn. så jeg vil si gjestene. Men vi var forberedt på å betale alt selv som kom på ca 30 000. |
|
|
|
|
|
#72 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Vi har snakket om det i det siste og vi er veldig enige om at vi skal betale selv når vi gifter oss. Vi tjener jo bedre enn foreldrene våre til sammen så det skulle bare mangle, og dessuten vil vi bestemme alt selv. Og foreldrene våre blir ikke invitert heller, vi skal bare ha forloverene og kanskje noen fler av de aller nærmeste, men det blir bare en bedre middag etter en enkel seremoni ute. Også tar vi heller en langweeked et eller annet sted senere som "bryllupsreise". Vi vil bare ha det lite og enkelt.
|
|
|
#73 |
|
Pen. Så det så.
Hvorfor er det selvsagt? Vi fikk alt sponset av foreldrene på begge sider ettersom de hadde ytret ønske om å få gjøre det. Vi er supertakknemlige for det og hadde ikke kunnet ha et slikt selskap uten den hjelpen.
|
|
|
#74 |
|
© All rights reserved
|
For Flua er dette en selvfølge, for deg er det ikke det - enkelt-penkelt. |
|
|
|
|
|
#75 |
|
|
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Jeg var bare barnet, og mutter'n og fatter'n betalte hele greia. Det var ikke min idé, jeg bønnfalt nemlig om å få slippe kjolekakedillestyret og ville bare gifte meg i jeans, egentlig, og så ferdig. Det var mitt moderlige opphav ikke enig i, og siden hun fikk bestemme det fikk hun lov til å betale også. |
|
|
|
|
|
#76 |
|
Come what may...
|
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Vi sjøl, skulle bare mangle forresten.
|
|
|
#77 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
|
|
|
|
|
|
#78 |
|
Lett rørt
|
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Svigers, mine foreldre og oss selv. Vi fikk ikke gave i tillegg, så festen var gaven.
|
|
|
#79 |
|
fri
|
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Vi reiste bort (til Roma) og giftet oss i all hemmelighet, og det hadde vel vært litt merkelig å skulle sende regningen til foreldrene våre etterpå. |
|
|
|
|
|
#80 |
|
Tenker fortsatt dobbelt
Hvor: Stjørdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?Vi fikk musikken dekket av mannens foreldre og dette var også vårt ønske av gave. Mine foreldre betalte vel litt av maten ellers betalte vi alt selv. Vi hadde nesten 100 gjester, men lage all mat selv og sparte mye penger på det. Vi fikk dessuten uvurderlig hjelp fra mine foreldre og annen slekt.
|
![]() |
|
|