Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-06-08, 17:03   #61
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?

Vi hadde 65 gjester og giftet oss på mitt hjemsted. Mine foreldre sponset oss med uvurderlig hjelp til alt mulig praktisk og svigerforeldrene mine sponset oss med 1/5 del av det økonomiske. Resten sto vi for selv.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-08, 17:09   #62
Sansa
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2006
Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi betalte det aller meste selv. Noe fikk vi av svigerfamilien, og litt fra min familie.

Gammel 12-06-08, 17:15   #63
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Vi planla å betale alt selv, siden hverken noen av foreldrene eller pleieforeldrene hadde spesielt god råd og vi ville be mange. Etter hvert kom både den ene og den andre og den tredje... og tilbød seg å bidra. Mannens pleieforeldre tok barregningen, min Lillebror tok brullypskaka, Fatter'n kom med en slant og Mannens far likeså. Mutter'n hjalp til med planlegging, og da mener jeg "hjalp til" og ikke "tok over", hun hadde ikke penger og det ville være merkelig om vi skulle be henne om noe slikt. Alt i alt betalte vi mesteparten selv. Ja, åsså kom slekt og venner med kaker.

Gøy var det, jeg gikk på en rosa sky hele dagen, skulle gjerne hatt flere slike brullypsfester, men det ser ikke ut til at jeg klarer å bli skilt .

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-08, 17:34   #64
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi betalte det meste selv.
Mamma betalte 7000 kr av brudekjolen min, for det gjorde hun til min søster som giftet seg først

Så betalte de maten 2.dag. (todagers må det være )

Jeg synes det må være helt greit om foreldre ønsker å bidra. Hos oss var det forskjell på mine foreldre og gubben sine, og det er helt greit. Man før gjøre det som passer seg best.

Men vi BA ikke om penger liksom. Vi kalkulerte med å betale selv.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-08, 17:42   #65
Fru Snurp
Overdriver

Fru Snurp sin avatar

Medlem siden: May 2007
Fru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populær
Standard

Mine foreldre betalte for lokalet (600,-!) og maten (hvor ca. halvparten var hjemmelaget) og hans foreldre betalte/ordnet med blomster (markblomster + gode venner i blomsterbransjen) og drikkevarer (ymse Sverigeturer) ... Vi betalte for bryllupskaka, kjole og leie av dresser samt fotograf. Min onkel ordnet med invitasjoner (i trykkeribransjen). Noen gjester hadde med kaker. Vi hadde 80 gjester, men valgte lavbudsjettvarianten så følte ikke at vi ruinerte oss eller våre foreldre og synes det var naturlig at våre foreldre stod som verter på invitasjonen. Ikke fordi de nødvendigvis måtte betale for gildet, men fordi det var et spleiselag både i form av penger og innsats og vi ville involvere våre foreldre på den måten. Hverken jeg eller han hadde vært i et bryllup før, så vi valgte utifra hva vi trodde vi visste om tradisjoner og hva vi ville et bryllup skulle være selv. Det ble en kjempefin fest!

Gammel 12-06-08, 17:55   #66
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Vi giftet oss ganske unge, 21 og 25 år gamle. Betalte alt selv.

Gammel 12-06-08, 18:29   #67
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi betalte selv. Vi var i slutten av 20-årene og hadde ok økonomi. Gaven fra foreldrene våre kunne vi velge å se på som en "vanlig" gave, men hadde vi vært skrapet etter gildet så hadde det selvsagt kommet ekstra godt med.

Gammel 12-06-08, 18:52   #68
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Vi betalte alt selv, og jeg hadde nok slitt litt med å ta i mot penger fra foreldrene våre til dette. Er vi som valgte å gifte oss, og da tar vi den øknomiske støyten selv.

Vi har enda ikke somlet oss til å gifte oss, seks år etter at vi forlovet oss. Men jeg foretrekker å greie meg selv, bestemme selv og så videre. :sær: Svigers betalte hele gildet til datteren sin, så det kan jo hende at de hadde ønsket å sponse oss noe, men mine foreldre har ikke så god råd, og jeg ønsker ikke å få penger fra dem. Jeg synes de fortjener å bruke pengene sine på seg selv nå som de har voksne barn.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-08, 18:59   #69
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Mamma og pappa og svigers betalte det meste.
Me betalte berre frisør og noko småtteri.

Gammel 12-06-08, 19:01   #70
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Betalte selvsagt alt selv.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-08, 19:09   #71
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Vi gikk nesten i null når alle pengegavene hadde kommet inn. så jeg vil si gjestene. Men vi var forberedt på å betale alt selv som kom på ca 30 000.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-08, 19:13   #72
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?

Vi har snakket om det i det siste og vi er veldig enige om at vi skal betale selv når vi gifter oss. Vi tjener jo bedre enn foreldrene våre til sammen så det skulle bare mangle, og dessuten vil vi bestemme alt selv. Og foreldrene våre blir ikke invitert heller, vi skal bare ha forloverene og kanskje noen fler av de aller nærmeste, men det blir bare en bedre middag etter en enkel seremoni ute. Også tar vi heller en langweeked et eller annet sted senere som "bryllupsreise". Vi vil bare ha det lite og enkelt.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-08, 19:16   #73
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Betalte selvsagt alt selv.

Hvorfor er det selvsagt? Vi fikk alt sponset av foreldrene på begge sider ettersom de hadde ytret ønske om å få gjøre det. Vi er supertakknemlige for det og hadde ikke kunnet ha et slikt selskap uten den hjelpen.

Gammel 12-06-08, 19:21   #74
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Hvorfor er det selvsagt? Vi fikk alt sponset av foreldrene på begge sider ettersom de hadde ytret ønske om å få gjøre det. Vi er supertakknemlige for det og hadde ikke kunnet ha et slikt selskap uten den hjelpen.

For Flua er dette en selvfølge, for deg er det ikke det - enkelt-penkelt.
Det var også en selvfølge for oss, men jeg ser jo at andre velger anderledes.
For meg er det også en selvfølge å reise på minst en utenlandstur pr. år, for andre er det ikke slik. Sånn til sammenligning.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-08, 19:22   #75
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1283
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var bare barnet, og mutter'n og fatter'n betalte hele greia. Det var ikke min idé, jeg bønnfalt nemlig om å få slippe kjolekakedillestyret og ville bare gifte meg i jeans, egentlig, og så ferdig. Det var mitt moderlige opphav ikke enig i, og siden hun fikk bestemme det fikk hun lov til å betale også.

Hvis det noen gang blir noen neste gang skal ikke mafiaen få lov til å betale en krone, men heller sitte og bli oppvartet av tjenere på alle kanter en hel kveld. På min regning.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-08, 19:22   #76
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Vi sjøl, skulle bare mangle forresten.

Gammel 12-06-08, 19:25   #77
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Det er selvsagt for oss.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-08, 19:48   #78
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Svigers, mine foreldre og oss selv. Vi fikk ikke gave i tillegg, så festen var gaven.

Gammel 12-06-08, 19:50   #79
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi reiste bort (til Roma) og giftet oss i all hemmelighet, og det hadde vel vært litt merkelig å skulle sende regningen til foreldrene våre etterpå.
Vi var over 30 begge to, og hadde råd til å betale det selv. Det var det perfekte bryllupet for oss. Jeg fikk laget kjolen av en designer, vi spiste bryllupsmiddagen på toppen av spansketrappen, jeg hadde med meg bestevenninnen min som forlover. Bryllupsnatta hadde vi på nattoget til Venezia hvor hvetebrødsdagene ble tilbragt. Vel hjemme hadde vi middag på Theatercaféen med de aller nærmeste og mottakelse av venner. :mimre:

Men mamma insisterte på å arrangere grillfest i hagen hennes senere, og jeg synes å minnes at hun betalte mesteparten av det gildet.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-08, 20:16   #80
Fara
Tenker fortsatt dobbelt

Fara sin avatar

Hvor: Stjørdal
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi fikk musikken dekket av mannens foreldre og dette var også vårt ønske av gave. Mine foreldre betalte vel litt av maten ellers betalte vi alt selv. Vi hadde nesten 100 gjester, men lage all mat selv og sparte mye penger på det. Vi fikk dessuten uvurderlig hjelp fra mine foreldre og annen slekt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:55.