Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julaftendilemma

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-11-13, 17:56   #181
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julaftendilemma

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg prøvde å si fra en gang til alle i dåpen til storesøs, og mens jeg stod der og skalv i stemmen, lo svigermor høyt av meg.

Send henne til meg - så skal hun få filleristing, buksevann, deng, russisk lue og polske mansjetter (de to sistnevnte er "tortur"metoder jeg har lært av svigerfar)!

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 18:00   #182
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Veldig ofte er det to sider av en sak, men ikke alltid. Selv jeg, som mener at man skal strekke seg litt når det kommer til familie, hadde ikke orket den jula som Skremmern hadde i fjor. At dere insisterer på å feire alene er fullt ut forståelig.

.

Enig i dette, jeg har ikke sagt at jeg hadde funnet meg i Skremmerns jul.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 18:06   #183
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

10% av befolkningen er personlighetsforstyrret og kommer i praksis på kant med de fleste de møter.

Dette var virkelig ikke pent skrevet.

Gammel 07-11-13, 18:07   #184
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Ke?

Gammel 07-11-13, 18:11   #185
star
bits and pieces

star sin avatar

star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Ke?

Det finnes mange typer personlighetsforstyrrelse. Å skrive at de ikke kommer overens med andre syns jeg var bakmål så det holdt.

By the way, jeg har et mye bedre forhold til min svigermor nå som jeg er skilt enn før.

Gammel 07-11-13, 18:11   #186
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

*Så svaret fra star etter skrevet innlegg*

Gammel 07-11-13, 18:13   #187
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva mener du? Det er en faktaopplysning. Det er enten sant eller ikke sant. Hva har "pent skrevet" med saken å gjøre?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 18:13   #188
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Hva mener du? Det er en faktaopplysning. Det er enten sant eller ikke sant. Hva har "pent skrevet" med saken å gjøre?

Hun har svart på det nå.

Gammel 07-11-13, 18:15   #189
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Hun har svart på det nå.

Ja, jeg så det.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 18:42   #190
m|nken
Bør lage seg en tittel selv

m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Dere inviterer de til middag kl 17.30 og bestiller en nisse som kommer når dere vil åpne pakkene. Dermed må svigermor vente.

:har ikke lest tråden:

Det er han som er varast i garden. (Olav H. Hauge).
m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 18:46   #191
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det finnes mange typer personlighetsforstyrrelse. Å skrive at de ikke kommer overens med andre syns jeg var bakmål så det holdt.

By the way, jeg har et mye bedre forhold til min svigermor nå som jeg er skilt enn før.

Vel, det er nå beskrivende for personlighetsforstyrrelser at de har problemer med å ha nære og langvarige forhold til andre mennesker.
Det betyr ikke at personlighetsforstyrrede er nødvendigvis slemme eller noe sånt, men det er da helt riktig å si at de generelt strever med sosiale interaksjoner.

Gammel 07-11-13, 18:52   #192
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av m|nken, her.

Dere inviterer de til middag kl 17.30 og bestiller en nisse som kommer når dere vil åpne pakkene. Dermed må svigermor vente.

Eller så kan du be svigermor om å være nisse, Taien! Tenk, så betydningsfull hun vil føle seg, og mange mennesker blir altså bare kjempesnille og føyelige når de føler seg betydningsfulle.

Gammel 07-11-13, 18:55   #193
star
bits and pieces

star sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Vel, det er nå beskrivende for personlighetsforstyrrelser at de har problemer med å ha nære og langvarige forhold til andre mennesker.

Ikke uenig. Men å ikke komme overens med blir veldig negativt i mine øyne.

Gammel 07-11-13, 19:37   #194
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg kan komme til å bli en slitsom svigermor når mammas øyensten, yngstemann, finner seg en partner. Det er ikke så mange som er gode nok for mammas kosegutt, tenker jeg. I tillegg har jeg blitt så gammel at jeg nok har mistet en del filtre. *spårigrut*

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 19:40   #195
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser for meg at jeg kan være en svigermor/mor som blir litt mye, særlig i forhold til barnebarn. Jeg tror jeg må jobbe mye med meg selv for ikke å bli for ivrig og oppfattet som besserwisser. Egenerfaring fra mor og svigermor er dimensjoner jeg håper vil hjelpe på i den sammenheng, hvis ikke håper jeg noen minner meg på min egen frustrasjon i disse årene.

Gammel 07-11-13, 23:46   #196
millact
Bør lage seg en tittel selv

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Nei, som sagt i år feirer vi alene. Jeg har fått spørsmål fra mamma mange ganger om vi ikke vil ha besøk, og da sier jeg rett ut at nei, det ønsker vi ikke.

Det skjønner jeg veldig godt!

Gammel 08-11-13, 12:27   #197
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Men når de klager så mye, liker de å være på besøk hos dere julaften? Eller blir det like greit for dem å slippe?

Hvis du føler du må invitere de, lurer jeg på om jeg ville arrangert en julaften nr 2 1. juledag med kjernefamilien.

Gammel 08-11-13, 12:30   #198
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

I dette tilfellet hadde jeg invitert til det kl.slettet som passet meg og lagt føringer for hvordan vi ønsker å ha det. De står fritt til å takke nei - det er generøst nok at dere inviterer til tross for at det ikke er "deres jul" i år.

Gammel 08-11-13, 12:47   #199
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Som en som blir invitert, og vi har fått ett klokkeslett å forholde oss til, da mine søsken har yngre barn. Når vi da kommer (vi har noen timers kjøretur) så viser det seg at de har utsatt middagen ett par timer. Gi beskjed til oss slik at vi kan spise litt ekstra, nei det glemte de visst.

PS
vi har så lite hus at det går nesten ikke an å være der, i følge noen av mine søsken. Ellers hadde vi invitert, men det er så langt å reise.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-13, 16:57   #200
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kraist, for en jul, Skremmern. Så bra at du har satt foten ned denne julen.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:17.