|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#322 |
|
Søt og rar
|
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaHundeeiere
|
|
|
#323 |
|
Ustabil
|
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på katta
Jeg syns også det er lurt at hundeeiere av og til opplyser barne-eiere, og motsatt. Det er greit både for barnet og for foreldrene å vite at hunden slett ikke hadde tenkt å spise junior, men at hunden oppfattet barnets atferd som invitasjon til lek. Ikke for at foreldre og barn dermed skal akseptere at hunden skremmer barnet, men for at de skal forstå, og lære barnet å forstå. |
|
|
|
|
|
#324 |
|
Glamorøs
|
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaProblemet jeg har møtt med en del hundeeiere er at responsen på at barnet er redd er at hunden ikke er farlig.
|
|
|
#325 |
|
Erfaren nok
|
Hvis jeg skulle hatt innekatt ville jeg ikke hatt katt egentlig. Nå bor jeg sånn at det går ganske greit å ha katt både ute og inne.
|
|
|
#326 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaNår det gjelder katter og sterilisering. Da lillesøsteren min hadde praksis hos veterinær så var hun et sted der de hadde som policy at de ikke foretok abort/avliving av kattunger med mindre de også fikk sterilisert kattemoren i samme slengen.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#327 |
|
søt
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattabina: jeg er helt enig med deg. Det er mange barn som ikke aner hvordan man forholder seg til hunder, og da tenker jeg særlig på barn som fra ca 6 år og oppover (barn som er ute på vift litt alene). Mange kan komme springende mot hunden, og hunden har faktisk ikke alltid kjempelyst til å hilse på hvem som helst som kommer løpende, brått på. Det er hensyn å ta alle veier.
|
|
|
#328 |
|
Erfaren nok
|
I know. Det å bli hoppet på av et dyr som er større enn deg selv kan faktisk gi en ganske alvorlig skrekk. Jeg kjenner flere som har opplevd det som barn, og som har fått virkelig redsel og angst for hunder resten av livet. Hannah opplevde det også her en dag, men heldigvis var Frank i nærheten da, men hun er nok litt skeptisk.
|
|
|
#329 |
|
Protonterapeut
|
Det tror jeg jammen meg at en av dyreklinikkene her hadde i fjor like før fellesferien.
|
|
|
#330 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaForresten. Når man har lufteluke, kan det ikke komme inn andre katter da?
|
|
|
#331 |
|
Deltidsmamma
|
Det er forsåvidt greit nok det at hunden ikke ville spise barnet. Men barnet blir uansett redd. Jeg har en 4 åring og 2 åring, og de er for små til å kunne takle lekende hunder.
Er ikke det obvious? Klarer ikke hunde-eiere å ense redsel hos barn? Det tror jeg er å undervurdere hundeeiere noe voldsomt. De burde se det selv. |
|
|
|
|
|
#332 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaDa jeg hadde hund var jeg mange ganger overrasket over hvor lite respekt folk hadde for fremmede hunder. De lot gjerne barnet komme bort og nærmest kaste seg over hunden. Snill hund, men vi snakker tross alt om en 40 kilos rottweiler.
|
|
|
|
#333 |
|
By the Sea
|
Ja, riktig.
|
|
|
#334 |
|
weird
Ikke så mye plagene, men graden av det og tanken om at det kan/bør reguleres bort. Det hadde ærlig talt aldri falt meg inn.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#335 |
|
Ad astra
|
|
|
|
#336 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Jeg er forsåvidt enig med deg. Ungehyl, gressklipper, oppussing, musikk fra naboen som har fest, det er en del av pakka og "utfordringer" man absolutt bør ha tenkt gjennom før man bosetter seg i et rekkehus. Det gjorde vi også, og siden ingen av oss har store problemer med å ha andre mennesker rundt oss, ble det rekkehus. (Det og økonomien, selvsagt. |
|
|
|
|
|
#338 |
|
Ad astra
|
Ikke nødvendigvis, det finnes luker som kan styres slik at de bare åpner seg for katten/kattene som har en bestemt sender i halsbåndet. Det skal også finnes luker som kan programmeres til å reagere på chip'en, men jeg er usikker på om disse lar seg finne i Norge...
|
|
|
#339 |
|
Deltidsmamma
|
Den skal jeg gå med på. Dvs å lære barna mine respekt for fremmede hunder. |
|
|
|
|
|
#340 |
|
Deltidsmamma
|
Dette var bra skrevet. Jeg synes man ikke skal være nødt til å måtte ta forholdsregler i det hele tatt pga nabokatter. |
|
|
|
![]() |
|
|