Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Tirsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Tirsdag

Postet 06-06-23 kl 06:17 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 25

Kommentarer

Gammel
star sin avatar
Begivenhetsrik dag i dag for husets beboere. Eksamen, eksamenstrekk og intervju.
Postet 06-06-23 kl 07:19 av star star er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Lykke til alle sammen, Star.
Postet 06-06-23 kl 07:31 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Knerten får vite om han kommer opp i muntlig i forsert matte på vgs i dag. Det håper jeg virkelig ikke at skjer. (Altså; det er ingen krise, men han får ikke den karakteren han ønsker seg. Heldigvis kan han velge å kalle det "valgfag" i år, og ta det igjen til neste år.)

Jeg har ingen møter før kl 12.30 i dag, så i dag skal jeg sitte på jobb og skrive rapport. Det er sjelden jeg får så mye sammenhengende tid, så dette må jeg virkelig utnytte.
Postet 06-06-23 kl 07:42 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Trekk av muntlig eksamen her også, spent på om teorien min de kommer opp i det de hadde prøvemuntlig i.
Postet 06-06-23 kl 08:19 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Her er det hjemmeeksamen på gang, siste dette semesteret heldigvis. Fikk gjort et godt stykke arbeid i går så satser på å komme greit i mål i dag.
Postet 06-06-23 kl 08:21 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Knerten håper veldig at han kommer opp i samme fag som prøvemuntlig når det er ungdomsskoletrekk neste uke. Det var glansfaget hans og en lærer han kommuniserer svært godt med.

Snuppa hadde prøvemuntlig i norsk, og ble trukket i spansk. Sistnevnte hadde vært fullstendig krise, men hun ble reddet av at pandemien gjorde at alle eksamener ble avlyst det året. De fikk bare vite HVA de skulle hatt eksamen i.
Postet 06-06-23 kl 08:26 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
God morgen. Jeg sitter i sofaen og har vondt i viljen. Sønn skal ha fransk muntlig i dag, han har også vondt i viljen.
Postet 06-06-23 kl 08:32 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God morgen. Fikk akkurat bekreftet at russen ikke ble trukket ut til muntlig i dag, de får ikke vite før neste uke. Han var rimelig klar for å skulle vært ferdig denne uken.

Menmen, jeg har fått tilbakemeldinger på en artikkel som må pusses litt på. Så lenge det bare er stopping og pussing så er det helt topp.

Senere i dag kommer tilreisende familie på middag. Det blir koselig.
Postet 06-06-23 kl 09:17 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg er på jobb og har fått satt i gang en eksamen og hørt på et muntligtrekk i tillegg. Mye jazz på morgenkvisten.

Nå skal jeg forberede et fremlegg jeg skal ha i morgen.
Postet 06-06-23 kl 09:22 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Klokken er 10 og jeg er allerede sulten. Halvannen time før lunsj.

Men, ellers går det bra
Postet 06-06-23 kl 09:48 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar
Det vart nok ein stranddag på meg. Samle dei D-vitaminane eg kan før eg reiser heim i morgon.
Postet 06-06-23 kl 11:11 av Syrinx Syrinx er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Åh jeg kommer ikke i gang med siste oppgave på eksamen, selv om det bør være den letteste av de, hvordan kan din organisasjon dra nytte av digital tvilling. Jeg jobber jo i eiendomsavdelingen i en kommune og da spesifikt drift av byggene, klart vi kan bruke den digitale tvillingen til mye og koble den sammen med sensorer og alt, men det var å få det ned på papiret da.
Postet 06-06-23 kl 11:20 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
IOA sin avatar
Jeg har tatt ferie i hodet, noe som passer dårlig med at jeg faktisk har helt vilt mye å gjøre på jobb før ferien faktisk starter...
Postet 06-06-23 kl 12:34 av IOA IOA er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Poden kom opp i kjemi 1. Det tror jeg passet ham utmerket. Muntlig på torsdag og ferdig med skoleåret (mer eller mindre).
Postet 06-06-23 kl 15:12 av Blånn Blånn er aktiv nå
Gammel
Tjorven sin avatar
Ettersom snuppa går i 2. klasse og kom opp i ksriftlig har hun vært ferdig med skoleåret lenge allerede. Hodet hennes har i hvert fall helt sluttet å tenke skole.
Postet 06-06-23 kl 15:57 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Hvordan hører man på et muntligtrekk, Blondie?

Jeg misunner de som går/jobber på skoler der dere kan avslutte etter avholdt eksamen. Jeg har oppe muntligparti i norsk i morra, og både torsdag og fredag denne uka og i hvert fall ut neste uke forventes det at resten av timene i faget skal gå som vanlig likevel. Fraværsføring og full pakke.
Postet 06-06-23 kl 16:25 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg har ikke peiling på hvordan de praktiserer dette på snuppas skole. Hun må møte opp hver dag, og det skjer noe. Men det er fort ferdig og så gjør hun andre ting. Denne uka har de "temauke" og læreren har gitt beskjed om at dette ikke er så alvorlig. Det er ikke alltid den skolen imponerer sånn innmari ... selv om den har Norges høyeste inntakssnitt.

Hun har i tillegg en del avspasering igjen. Skolen hennes har hatt avspaseringsordning i noen år allerede, og jeg trodde i mitt enfoldige hode at dette gjaldt alle landets vgs. Men så leste jeg i Aftenposten i forrige uke at dette skal innføres som en prøveordning på 3 skoler - hvorav hennes var en av dem og at de hadde gjort det en god stund allerede. Ja, ja. Jeg lærer stadig noe nytt.
Postet 06-06-23 kl 17:01 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Jeg må jo innrømme at jeg utnytter det faktum at jeg har norsk til fulle, og gir elevene arbeidsoppdrag: les en roman.
Postet 06-06-23 kl 17:39 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Eldste var snurt for at språklæreren satte opp ny innlevering fra dagen etter språkeksamen.
Nå tror jeg karakterene er satt så aner ikke hva de gjør. Men på skolen er han hver dag. De begynner litt ymse da.
Postet 06-06-23 kl 18:01 av star star er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Vi har muntligtrekk hvor fag og navn leses opp i et stort rom med alle tilstede, så det kan vi høre på.

Vi måtte undervise etter eksamen før, men med ny rektor løste det seg.
Postet 06-06-23 kl 18:47 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Jeg trodde ikke det var lov med opplesing mer pga GDPR, Blondie? Hos oss henger de ikke opp lister engang. Alt kommer bare i VIS.
Postet 06-06-23 kl 21:02 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Det virker som min vg2 elev har tilnærmet normal skole. Det er nok ulikt fra skole til skole.
Postet 06-06-23 kl 21:05 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
At noen er trukket ut til eksamen kan da umulig være beskyttet av GDPR? Alle som er tilstede i nærheten av eksamenslokalet vil jo se det.

Hos oss henges det opp lister, men ingen opplesning.
Postet 06-06-23 kl 21:13 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Det har vært sjekket, vet jeg, så vi fortsetter praksisen. Heldigvis.
Postet 06-06-23 kl 21:26 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Det skal jeg sannelig si fra om så vi kan få lister igjen neste år. Håpløst å få oversikt ellers.
Postet 06-06-23 kl 22:13 av Stompa Stompa er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no