Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Mandag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Mandag

Postet 14-02-22 kl 08:21 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 47

Kommentarer

Gammel
celebelen sin avatar
Hjemmekontor i dag, med pt-time på formiddagen. Kjenner det er en litt tung dag, uten at jeg helt vet hvorfor.
Postet 14-02-22 kl 08:26 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar

Hjemmekontor her også.
Postet 14-02-22 kl 08:28 av star star er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Hjemme med den koronapositive i dag. Heldigvis bedre form enn den dagen hun ble syk, så da blir det litt jobbing på meg.
Postet 14-02-22 kl 08:33 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Sto med ytterjakken i hånda i dag tidlig, da minstemann kom tuslende og proklamerte at han var kvalm og dårlig. Så da var det bare å henge fra seg jakken og finne frem bøtta. Ser at jeg er tom for klor, så må en tur på butikken etterhvert.
Ellers så blir det en dag hjemme for å pleie sjuklingen.
Noro? Korona? Aner ikke. Vi får bare se an dagen.
Postet 14-02-22 kl 08:35 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
God morgen! Rart og deilig å reise med t-banen uten munnbind i dag. Det er en god blanding, noen med og noen uten. Jeg skal jo ned på jobb hvor barna kan komme så lenge de ikke er syke.
Postet 14-02-22 kl 08:38 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God morgen! Ny uke, nye muligheter. Det er deilig å se konturene av en vanlig hverdag igjen. Travelt, men godt!
Postet 14-02-22 kl 08:41 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
him sin avatar
God morgen! Kontor-kontor. Utrolig hvor bra det hjelper på å strukturere dagen! (og følelsen av dagen. Jeg ER på jobb)
Postet 14-02-22 kl 08:46 av him him er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Hjemmekontor i dag. Ungene er ute av huset og nå skal valpen luftes litt før jeg er foran pcn. Kaffe er drukket og avisen er lest, så da er det vel bare å komme igang.
Ikea senere i dag, trenger smart oppbevaring til gangen for greiene til valpen.
Postet 14-02-22 kl 08:58 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Albertine sin avatar
God morgen! Er på jobb, og er fortsatt litt høy etter filmen i går. Anbefaler Mord på Nilen, selv om den er litt treig i momentet, fordi den er storslagen og vakker. ELSKER hvordan Branagh har brukt symmetri som effekt!
Postet 14-02-22 kl 09:06 av Albertine Albertine er ikke aktiv
Gammel
Tung dag i dag, regnet i hele natt og er skikkelig vått ute. Men er hjemme og jobber og har kaffe.

Mex, kanskje korona siden eldste hadde det? God bedring!
Postet 14-02-22 kl 09:32 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Kontorkontor for meg også i dag, men det er blytungt. Skikkelig dårlig dag i dag, men jeg jobber halvt og kan gå hjem etterhvert. Tror jeg må stupe i seng for å lade opp litt.
Postet 14-02-22 kl 10:02 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
God morgen - jeg trodde det ble hjemmekontor pga småsyk datter i dag, men storebror kom to the rescue og tar seg av dagpleievakta, så da blir det forhåpentligvis effektivt kontorkontor på meg.

... om jeg kommer meg ut døra da, er helt hysterisk støl etter gårskveldens treningsøkt med attenåringen.
Postet 14-02-22 kl 10:05 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! Her er det kontorkontor og generelt et vilt dragsug av jobb fram til onsdag kl. 12. Alle koronatester fortsatt negative.
Postet 14-02-22 kl 10:07 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
Tviholder på hjemmekontoret så lenge jeg kan. Regner med at det kommer nye føringer i løpet av uka. Tror det blir mulighet for en hybridløsning - vi får se.

Litt travel start på uka, så det er bare å henge i stroppen.
Postet 14-02-22 kl 10:08 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg har rett og slett meldt meg syk i dag. Jeg hoster, snørrer og er tufs. Idiotsykdommen lar meg heller ikke sove om natta, så jeg er så sliten. Jeg har er møte jeg må delta på i dag, men frem til det skal jeg restituere.

Jeg tok test i dag også. Streken er knapt synlig, men den er der.

Ja, ja. Snart er jeg vel ferdig. Knerten og mannen er ute av isolasjon nå. De hoster litt fremdeles, men formen deres er fin. (Jeg er den av oss som har vært sykest, og den eneste med feber.)
Postet 14-02-22 kl 11:12 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Sissel sin avatar
God bedring Tjorven.
Postet 14-02-22 kl 11:39 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
God bedring, Tjorven, og pjusk til de som trenger det!

Frisk og rask her, på jobb, og har kaffe.

Straks produksjonsarbeid, men først litt kontorsmåting.
Postet 14-02-22 kl 11:57 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
God bedring, Tjorven!
Postet 14-02-22 kl 12:07 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Jeg har vært hos tannlegen og fått avstøp til krone. Total flashback til tannreguleringstida! Det var det aller verste med tannregulering og nå fikk jeg gjenoppleve det. Jeg håper inderlig dette er mitt siste implantat/krone.
Postet 14-02-22 kl 12:39 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Åhhh, det er det verste.
Blir uvel bare ved tanken.
Postet 14-02-22 kl 12:45 av star star er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Er klokken over 12 alt? Denne dagen bare forsvinner ut av fingrene på meg.

God bedring Tjorven, ta vare på deg selv!
Postet 14-02-22 kl 13:13 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg ble dårligere og måtte dra hjem, nå kom jeg på at jeg skulle hatt to fysiske møter etter lunsj. Jeg glemmer aldri ting, utrolig irriterende.
Postet 14-02-22 kl 13:15 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Første dag tilbake etter sykemelding, men har hjemmekontor, så det er en snill overgang.

I dag er det visning på leiligheta etter mamma og stefar. Dobbelt så mange klikk som snittet på Finn, dobbelt så mange påmeldte som vanlig på visning. Det er lov å være optimist da, vel, og håpe at den blir solgt i morra? Gjerne over prisantydning!
Postet 14-02-22 kl 13:38 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Bør være noen som har lyst på denne: https://www.finn.no/realestate/homes...kode=247318526
Postet 14-02-22 kl 13:39 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Lekker leililghet. Lykke til Stompa.


Og god bedring til Tjorven.


Jeg sitter og teller og skriver årsmelding her. Forsåvidt en grei jobb. Det er mest å finne informasjon. Men så er det å presentere det på en måte som gir god informasjon uten å bli for omfattende. Jeg har jo de jeg har skrevet før som en mal, men ønsker å gå litt mer i dybden nå. Spørsmålet er mest hvor mye tid jeg skal bruke på det.
Postet 14-02-22 kl 13:44 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God bedring til Tjorven og Blondie. Dersom du er syk, så skal du jo ikke være på fysisk møte, men under dyna/i sofaen. Skjønner likevel frustrasjonen av å glemme ting. Jeg hadde koronahjerne i en uke etter at jeg var syk. Faktisk såpass at jeg kjenner på gleden av å virke igjen.

For en utsikt Stompa!
Postet 14-02-22 kl 13:45 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Skikkelig fin, Stompa!
Postet 14-02-22 kl 13:57 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg er ikke koronasyk da, så forståelsen er ikke helt der. Jeg orker ikke uansett, så det spiller liten rolle. Satser på en bedre dag i morgen.
Postet 14-02-22 kl 13:59 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Sitat:
For en utsikt Stompa!
Ja, den er fantastisk. Rett på innseilinga til byen, så det seiler både hurtigruta, cruiseskip og andre forbi.
Postet 14-02-22 kl 14:10 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Dæven, den var lekker, Stompa. Og så den utsikten da.
Postet 14-02-22 kl 14:25 av star star er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
God bedring, Tjorven!
Jeg har sannsynligvis også korona, slapp, trøtt, frossen og småforkjøla, men negativ test. Litt irriterende kombo egentlig, siden jeg ønsker å holde anbefalingen om isolasjon pga ulike aspekter ved jobb. I dag har 10-åringen siste dag hjemme, så jeg håper testen min blir positiv i kveld/morgen tidlig, for å naile diagnosen
Postet 14-02-22 kl 14:30 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Åhh sykt fin leilighet, Stompa!
Postet 14-02-22 kl 14:32 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Wow, Stompa, for en leilighet! Bare synd den ligger i nord.
Postet 14-02-22 kl 14:42 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Det er litt artig å selge denne leiligheta, for det er altså et dødsbo etter en 85 år gammel mann. Tror ikke akkurat det er dette folk forventer da.
Postet 14-02-22 kl 14:57 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Lekker leilighet, Stompa!

Her testet mini positivt nå på formiddagen. Så ikke Noro på besøk, men Korona.. Viker som at vi gikk klar for smitte fra eldstemann, men tviler på at jeg slipper unna smitte fra minste.
Postet 14-02-22 kl 15:01 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Kaprifol sin avatar
Wow, Stompa! Der kunne jeg lett bodd.
Postet 14-02-22 kl 15:15 av Kaprifol Kaprifol er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg forsøkte å lede møtet mitt, men kollegene bare lo av meg. Dette var jeg ikke i form til. Jeg håper virkelig at det slipper snart, for jeg har det egentlig ganske travelt.
Postet 14-02-22 kl 15:15 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Tjorven sin avatar
Det var en veldig fin leilighet, Stompa. Men det var jo ikke akkurat gratis. Vel, sammenlignet med Oslo var det jo nesten det, men jeg antar at det er ganske mye man kan få kjøpt i Bodø for den prisen. Men da kanskje ikke med den utsikten!
Postet 14-02-22 kl 15:17 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Stompa sin avatar
Er egentlig ikke det når det er leilighet, Tjorven – det er virkelig selgers marked her for tida. Og beliggenhet/utsikt og størrelse gjør den ganske unik. Det er nok det som gjør utslaget. (Stue/kjøkken er bare 8 kvm mindre enn HELE leiligheta mi. Og jeg har også tre soverom. )
Postet 14-02-22 kl 16:05 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Veldig fin leilighet og utsikt Stompa! Lykke til med salget!
Bodø har virkelig endret seg de siste 20 årene!

Måtte hente kidden på skolen pga hoste og lærer mente han var varm. Men negativ test (eneste gutt i klassen som ikke har hatt covid).
Postet 14-02-22 kl 16:10 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Martis: Det høres rart ut at du måtte gitt dagens nye retningslinjer.
Postet 14-02-22 kl 16:21 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Man må vel hente syke unger, helt uavhengig av pandemi.
Postet 14-02-22 kl 16:35 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Ja, han var nok ikke i tipp topp form, så det var greit å hente han. Og vi har jo lurt på når han er immun siden det har vært så mye covid i klassen og det har jo stort sett vært testregime med to til tre tester i uken siden i høst.
Postet 14-02-22 kl 16:47 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Du skal se han har korona nå.

Vi tror yngste sin lærer nå er smittet. Vikarer fremover.
Postet 14-02-22 kl 17:00 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
oslo78 sin avatar
Sletter dette innlegget og tar en lang pause. Dukker nok opp igjen etter hvert.

Takk, millact!
Postet 14-02-22 kl 19:35 av oslo78 oslo78 er ikke aktiv
Oppdatert 14-02-22 kl 19:47 av oslo78
Gammel
Oslo, kondolerer, så trist!
Postet 14-02-22 kl 19:42 av millact millact er ikke aktiv
Oppdatert 14-02-22 kl 19:52 av millact
Gammel
annemede sin avatar
Kondolerer Oslo.
Postet 14-02-22 kl 19:51 av annemede annemede er aktiv nå
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no