Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Mandag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Mandag

Postet 03-05-21 kl 07:37 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 34

Kommentarer

Gammel
Maverick sin avatar
Postet 03-05-21 kl 07:39 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Mandag alt ja.

Har hatt en strålende helg så litt energi og overskudd har jeg klart å samle. Trøsten er også at denne uken er den eneste hele arbeidsuken i mai, det gjør også litt godt.
Postet 03-05-21 kl 07:41 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg har hatt en veldig fin helg som føltes som en langhelg selv om den bare var helt vanlig lengde.

Nå er jeg klar for en arbeidsuke med full lengde, og deretter kan vi glede oss til flere korte uker etter hverandre. Og når det er over, så er det nesten sommerferie. :krampepositiv:

Nå må jeg bare sette over litt kaffe.
Postet 03-05-21 kl 07:54 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
Jeg har hatt det motsatte av Tjorven, en helg som føltes som en korthelg. Mannen og det yngste barnet sover ennå, eldste er sendt på skolen, og det er jo en lykke i seg selv. Jeg har jobbet en time allerede.

Men i dag skal jeg på jobb, fysisk, og treffe tre elever igjen. Det blir koselig.
Postet 03-05-21 kl 08:06 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Korthelg-følelse her også, har mest lyst til å legge meg igjen. Starter dagen rolig, for det kommer til å bli en travel uke. Bare å lade opp.
Postet 03-05-21 kl 08:12 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Jeg har hatt dritthelg fylt av drittjobb og nå er det ny drittuke fylt med drittjobb!

Om ikke annet er vi tilbake i god gammel tralt med at det ikke er forskjell på uke og helg, jobb er det åkke som. Man får ta det snevet av normalitet man får.
Postet 03-05-21 kl 08:13 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Barnet er på skolen, og for første gang på en god stund skal hun være på skolen hver dag denne uka.
Postet 03-05-21 kl 08:16 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
alle som har hatt en dårlig og/eller kort helg.

Jeg har hatt en fin helg, men i natt sov jeg litt for lite og våknet litt for tidlig, så jeg er litt urven.

Uansett så er jeg i gang, ved spisebordet med ekstra skjerm i dag og forsøksvis effektiv.
Postet 03-05-21 kl 08:19 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar
Koselig helg med besøk av et vennepar og catering (vi slipper og lage mat og vi støtter lokalt selskap - vinn vinn). I dag skal jeg se på noe artig på jobb, ellers blir det vel mye lesing som vanlig, siden jeg er ny.
Postet 03-05-21 kl 08:30 av Pelle Pelle er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg har ett av to barn på skolen i dag. Sånn er det i morgen også, men da er det motsatt barn.

Jeg bygger opp farlig mye forhåpninger om lettelser i restriksjoner denne uka. Tenk å få gå i garnbutikken og faktisk se på garnet før jeg bestemmer meg!
Postet 03-05-21 kl 08:33 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
Mannen min har utsatt å handle klær i en evighet nå, fordi han hele tiden tror butikkene åpner snart. Jeg håper virkelig dere har rett, Tjorven.
Postet 03-05-21 kl 08:48 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Snørrete og vondt i halsen = hjemme fra jobb og test om litt. Helt sikker på at der er forkjølelse, men.
Postet 03-05-21 kl 08:52 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Tett og sliten; men jeg vet det er allergi. Alt har blomstret mye i helgen og jeg hadde fire times skogstur lørdag og jobbet ute i hagen i går.

Mandag, vi våknet halv åtte; alle trøtte.
Postet 03-05-21 kl 08:54 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Begge barna skal på skolen i dag, yngste før lunsj og eldste etter lunsj.

Møter og webinarer tett i tett i dag. Det er bare å stålsette seg og ha kaffekanna klar.
Postet 03-05-21 kl 08:57 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Du skjønner at det er mandag i fortsatt koronatid når man starter dagen med å flire over "Make hjemmekontor great again"-bingoen på teams?
Postet 03-05-21 kl 09:02 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Mandag. Litt kaos i hodet etter at det er påvist smitte i bygda, og både barne- og ungdomsskolen er i karantene/ventekarantene. Hele barneskolen skal testes. Alle aktiviteter er avlyst. Begge guttene skulle vært hos reguleringstannlegen i dag, eldstemann skal ta av reguleringen i neste uke (onsdag). Fått flyttet timene til neste mandag, og krysser fingrene for at det går.
Konfirmasjonssamling i kveld ble flyttet fra ute til inne, til ute, til teams, så forhåpentligvis ingen flere meldinger fra den kanten nå.
Alle aktiviteter er avlyst/utsatt. Det inkluderer dugnad for fotballgruppa denne uken.
Postet 03-05-21 kl 09:14 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Korthelg, ja, godt begrep. Jeg synes jeg bare har sånne for tiden. :sigh:

Jeg startet dagen hos frisøren og hun kvitterte med å rope "OI! ET GRÅTT HÅR!". Godt jeg ikke er av den fintfølende typen. Jeg har snart bursdag, så det er nok gaven livet gir.
Postet 03-05-21 kl 09:24 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Dagen startet med møte utenom kjernetiden. Det betyr at jeg har vært oppe en stund allerede.
Jeg er på heldagsseminar om favorittemaet mitt. Og det skal jeg i morgen også.

Det snør - men det legger seg ikke.
Postet 03-05-21 kl 09:43 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Blondie: Hvis du bare har 1 grått hår er du heldig. Jeg har mange. Men er noen år eldre enn deg.

Mex: Kjipt, men godt de ikke tar sjanser.
Postet 03-05-21 kl 11:01 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg gir jo blaffen i grå hår. Håret er ganske lyst, så jeg tror det kamuflerer de andre. Dessuten har jeg såpass dårlig syn at jeg ikke har nubbsjans til å se dem selv.
Postet 03-05-21 kl 11:15 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Mandag, og nå kom regnet.

Fin helg, prøvekjøring av mulig ny bil og hyggelig, smittevernmessig forsvarlig besøk hos svoger med grilling og kos, ute. Nuh, svosj!
Postet 03-05-21 kl 11:16 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
løve70 sin avatar
Mandag igjen ja. Lengter etter vår, iskaldt her og snart kommer regnet. Håper på noen varmere dager snart.
Postet 03-05-21 kl 11:20 av løve70 løve70 er ikke aktiv
Gammel
Albertine sin avatar
Kaldt her også, men opphold. Tror jeg skal ta med bikkja ut en tur, har ikke sjangs til å konsentrere meg om hjemmeeksamen. Må få tida til å gå til klokka to, da får vi vite om livet forandrer seg eller ikke. :biternegler:
Postet 03-05-21 kl 11:21 av Albertine Albertine er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Pinne i nese og hals gjennomført mens jeg lyttet inn på et møte. Regner med negativt svar, men greit å sjekke.
Postet 03-05-21 kl 11:28 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Det har tatt ganske lang tid før mine grå hår ble synlige. Jeg er ganske mørk, så de jeg har synes godt, men selv om jeg snart er 50 så er de ikke så mange ennå. Akkurat mange nok til at det er synlige striper i det mørke og jeg synes at det blir kjempefint

Jeg er heldig nok til å ligne på min mor og hun har det mest fantastiske hvite håret, så jeg håper at jeg også blir sånn.
Postet 03-05-21 kl 11:32 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Jeg er vel en av de yngste på FP, men grått hår det har jeg. Jeg har gitt litt F... i det også de siste årene, og vurdere å fortsette med det.
Postet 03-05-21 kl 11:59 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
Jeg har ikke grått hår, men jeg ønsker meg det. Jeg er så blond at jeg sikkert ikke får grått hår før jeg er pensjonist. Mannen min er seks år yngre enn meg og har mye mer grått hår enn meg.
Postet 03-05-21 kl 12:06 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Mamma er 73 og har ingen grå hår. Jeg er 48 og har i alle fall her og der. Jaja, det får gå.
Postet 03-05-21 kl 12:13 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
Veldig mandag.
Postet 03-05-21 kl 12:18 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Jeg er 51 og ca. helhvit 50% og ujevnt melert resten/bak. Dvs. hadde vært om jeg lot være å farge det. Ikke klar for å gå dit pr. nå, så får vi se når/hvis jeg blir det.
Postet 03-05-21 kl 12:20 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Blondie: her er det bare å lade opp til den viktige bursdagen. Har et par håndfuller med grå hår jeg også. Men det får bare være.

Alle er ute av huset, og jeg venter spent på hva byråd og helsemyndigheter i Bergen skal melde om restriksjoner kl. 14.00.
Postet 03-05-21 kl 12:36 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Jeg tok lunsjpause i hagen og må bare innrømme at den ble litt lengre enn jeg hadde tenkt. Jeg både lukte litt og satt i solen og drakk kaffe. Så nå må jeg bare samle meg til en siste innsats.
Postet 03-05-21 kl 12:45 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Jeg går opp fra 25 % til 50 % igjen denne uka (sykemeldt), og plutselig hadde jeg to fag å planlegge for i morgen! Har brukt formiddagen til samsnakking med vikar og et forsøk på å lage et innbydende opplegg i nynorsk. Nå er jeg a jour. Vi får se hvor innbydende opplegget faktisk er.
Postet 03-05-21 kl 13:30 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Maibarn er det beste, tink. Utfordringen min er at jeg er den eneste som synes min bursdag er viktig. Tror jeg må innvilge meg selv en bursdagsgave, ass. (og det er lenge til, så jeg kan planlegge litt).
Postet 03-05-21 kl 13:40 av Blondie Blondie er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no