Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Fredag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Fredag

Postet 29-01-21 kl 07:13 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 31

Kommentarer

Gammel
løve70 sin avatar
God morgen
Endelig fredag

Første møte unnagjort, snart klar for tur med hunden i kulda, så trening - kan endelig gå på treningssenter igjen.

Ellers lite planer for helgen. Mulig jeg skal prøve å ri igjen - veldig lenge siden sist....
Postet 29-01-21 kl 08:24 av løve70 løve70 er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Fredag

Må bare få unna noen ubehagelige møter først, liker ikke å føle meg overkjørt av gretne gamle gubber, men antar at det er det som kommer til å skje i dag.
Postet 29-01-21 kl 08:38 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
Helg!

Det skal bli veldig deilig. Selv om morgendagen kommer til å bli brukt til å kjøre mellom byen og her. Eller, jeg blir vel her med ungene, og kjæresten må kjøre.

Xen hans har nettopp kjøpt seg leilighet her, og de må tømme huset der, og han har jo fortsatt endel stående der. Så da må han trå til. Og Bonusgutten må finne ut hva han vil ha av alt av leker og sånn.

Blir spennende å få henne 5 minutters kjøretur unna, isteden for 2 timer. Hehe. Men blir mye bedre for Bonusgutten da, fra påske kan han faktisk bo 50/50, hvis han vil det.
Postet 29-01-21 kl 08:58 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg har hatt en skikkelig dårlig arbeidsuke, så nå må jeg kompensere litt. I dag har jeg konkrete og greie arbeidsoppgaver på planen, og det er alltid en god start.

Snuppa er i karantene og aner ikke hva som skjer med skolearbeidet i dag. I dag skulle egentlig vært en dag med fysisk oppmøte, men når hele kohorten er i karantene så må det vel bli noe annet opplegg? Vi venter i spenning.

Jeg gleder meg veldig til helg selv om dette blir en snodig en. Mann og datter har bursdag på søndag, men ingen av de vanlige bursdagsgreiene lar seg gjennomføre akkurat nå. Og alternativene er ikke helt klart for meg. Vi har bestilt veldig fancy mat til lørdagen som vi bare må "avslutte" selv. Det blir nok bra. Det fulgte med vinanbefalinger også, så jeg får komme meg på et pol med godt utvalg i ettermiddag.
Postet 29-01-21 kl 09:08 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Mann og barn ute av huset, snart kaffetid.

Lykke til med møter, Frøy! Noen sjanse for at du kan overkjøre dem i stedet? På et av kommunestyremøtene da jeg var yngst av alle, var jeg klart og tydelig uenig med en av gubbene fra et annet parti fra talerstolen. Etterpå skrøt han av meg til en i mitt parti, noen ganger setter folk pris på å bli motsagt skikkelig.
Postet 29-01-21 kl 09:09 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Taien sin avatar
God fredag!
Her er begge gutta hjemme. En med vond hals og en som nesten ikke sov i natt. Jaja. Det tok tydeligvis på med bursdag. I dag får jeg besøk av venninna mi (som er den eneste jeg treffer for tiden utenom min mor...) så jeg skal lage pico de gallo til kos. Ellers er planen å komme seg i dusjen, og strikke videre på prosjekt genser.
Postet 29-01-21 kl 09:27 av Taien Taien er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
God fredag.
Har kaffe, og sitter med hælene bare - som bevis på hyggelige ettermiddagsturer denne uken.
Postet 29-01-21 kl 09:42 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Straks på vei ut døra for andre gang. Yngste har fri i dag, men ikke eldste.
Postet 29-01-21 kl 09:43 av star star er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Fredag! Det er fint!

Det er mange tanker som flyr om dagen og jeg er virkelig ikke veldig produktiv, det er slitsomt med alt som er uavklart på jobben.

Men i helga skal jeg skyve alt vekk og kose meg. Det har jeg bestemt.
Postet 29-01-21 kl 09:48 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Endelig fredag! Spent på om det blir jobbing i helga eller ikke.
Postet 29-01-21 kl 10:14 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Og -16,9 var kaldt å sykle i. Øyevippene mine frøs sammen
Postet 29-01-21 kl 10:15 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Håpar du slepp ei helg uten jobbing, blond. Det satser eg på. No skal eg lage religionsprøve og seinare i dag kjører eg til kjæresten, antagelig akkurat når fredagsrushet er på sitt verste, tradisjonen tro.
Postet 29-01-21 kl 10:26 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! Jeg har brukt over en time på prokrastinering, men nå må jeg vel sikkert sette i gang med rettebunken min. Godt det er fredag!

Jeg gikk hjemmefra med munnbind i morges (fordi jeg skulle innom butikken rett nede i veien), og jeg fikk regelrette istapper i øyenvippene.
Postet 29-01-21 kl 10:27 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Knerten har utegym i dag. Det tror jeg kan bli en kald opplevelse. Men han hadde kledd på seg ganske godt da han gikk hjemmefra, men slik jeg har forstått påkledningsanbefalingene på ukeplanen, så gjelder ikke dette alle. (Dette er ungdomsskolen, så jeg synes nesten det er litt morsomt at de må skrive på ukeplanen hvordan de skal kle på seg, men basert på mitt andre barn er de beskrivelsene høyst påkrevet.)
Postet 29-01-21 kl 10:38 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Lykke til Frøy. Jeg hadde møte med inkompetent, arrogant, mansplainende gubbe (vi er jevngamle, men han er gubbe) i går og jeg er sint fremdeles. Og det er et forum med så mange eldre menn at de stort sett faller for ham og det er en evighet av "du er så flink". De er like ille som tenåringsjenter på insta.

Og Nenne. Jeg håper at dere får noen avklaringer.

Etter litt surr på morgenkvisten har jeg kommet meg på jobb og nå skal det produseres
Postet 29-01-21 kl 10:38 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Tjorven - her fikk de også pakke-/påkledningsliste da de skulle være ute i gymmen. Det må de gjerne fortsette med, for jeg tror anbefaling fra skolen går bedre inn enn når jeg sier noe.
Postet 29-01-21 kl 10:43 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
God formiddag! Travel, travel dag på jobb, men så er det heldigvis helg.
Postet 29-01-21 kl 10:49 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Mornings!
Jeg springer fra møte til undervisning til møte og så til samarbeid igjen. Rekker ikke å kjede meg i dag heller.
Postet 29-01-21 kl 10:54 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Sitat:
Tjorven - her fikk de også pakke-/påkledningsliste da de skulle være ute i gymmen. Det må de gjerne fortsette med, for jeg tror anbefaling fra skolen går bedre inn enn når jeg sier noe.
Ja, her har jeg virkelig fått erfare at det er forskjell på ungene mine. Knerten hører fremdeles på meg når jeg kommer med gode råd om påkledning. For mitt første barn var en slik påkledningsliste sterkt påkrevet.
Postet 29-01-21 kl 10:57 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Møte gikk sånn noenlunde, måtte ha en Lion sjokolade og noen glass med brus etterpå da. Jeg blir så oppgitt når folk ikke klarer å se det store bilde og forsøker å fremstille meg som dum liten pike.
Postet 29-01-21 kl 11:26 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
@Frøy: GGG altså.
Man kan le litt når ting har kommet på avstand, men underveis er det ikke gøy.
Anekdote: Jeg kom ut på en plattform, og som førstegangsbesøkende på en plattform har du ikke lov til å gå fritt, men skal bli hentet i lobbyen og få vist hvor livbåter etc er.

Vel - ingen kom, og når alle var gått måtte jeg gå til "luken" og spørre om jeg kunne få lov til å gå til lugaren med bagasjen, og om det var greit at jeg gikk selv.
Nei, det kunne jeg ikke.
Vedkommende i luken ringte, og all den bannskapen han fikk i retur av vedkommende som måtte ha med seg to kjerringer rundt på omvisning, og all bannskapen som vedkommende lirte av seg til alle forbipasserende om stakkar han som måtte drasse rundt på to kvinnfolk. Jeg følte meg særs liten mens jeg gikk bak ham.
Så - på slutten lurte han på hva vi skulle gjøre, da fikk pipen en annen lyd - jeg skulle jo jobbe med "babyen hans". Plutselig var vi "bestiser".
Postet 29-01-21 kl 11:47 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
til Frøy sine gubber. Jeg priser meg lykkelig over at jeg svært sjelden må forholde meg til slike. Har en "ikke akkurat solstråle" av kvinnelig kaliber som jeg innimellom må forholde meg til på profesjonelt grunnlag, men det er heldigvis stor forståelse fra andre rundt at her er det bare å holde en saklig tone og holde ut - og fylle på med kaffe/sjokolade i etterkant.
Postet 29-01-21 kl 12:08 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Lettere irritert og null motivasjon er ingen god kombinasjon i et arbeidsmøte på video. Godt det er snart helg og jeg har mange timer fleks å ta av.
Postet 29-01-21 kl 12:22 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Sammenbrudd i saks- og arkivsystemet, når det er fredag og jeg skal sende ut ting og er sulten og har lyst til å komme meg hjem i skapelig tid.
Postet 29-01-21 kl 12:29 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Jeg leste fort Blå, og lurte på hvilket saksesystem du hadde som gjorde deg så frustrert, og hvor mange sakser du egentilg hadde.
Postet 29-01-21 kl 12:44 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Jeg jobber på skole og system i saksene kan være en utfordring.
Postet 29-01-21 kl 13:04 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Hjertensfryd sin avatar
Korleis er det meininga eg skal kunne gjera fornuftige og vetige ting, når eg har garn til ny genser liggande som roper på meg?
Postet 29-01-21 kl 13:12 av Hjertensfryd Hjertensfryd er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar


Jeg kan melde at jeg var lur. Jeg gikk ut og skaffet meg en god lunsj og en kopp med varm sjokolade. Og når jeg hadde spist og slappet litt av så hadde systemet tenkt seg om så nå samarbeider det igjen.

Krise avblåst. Jeg blir ferdig i dag og kommer meg hjem i noenlunde tid.
Postet 29-01-21 kl 13:24 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
@Hjertensfryd dette hadde jeg også et dilemma om tidligere i uken, da hadde jeg akkurat lagt opp maskene og sendte Snap til kollega i HR om jeg ikke kunne få fødselsperm for nyfødt strikketøy.
Postet 29-01-21 kl 13:25 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Jeg har hatt inspeksjon. Mens jeg hørte på årsmøtet i Oslo skolelederforbund. Jeg har stemt på styret osv. Nå er det snart foredrag. Jeg er inne igjen. Regner med at slutten av foredraget blir på sykkelturen hjem.
Postet 29-01-21 kl 14:53 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Man skal altså ikke kimse ad gleden av å oppdage at regnskapsfører har ført noe feil i et skjema. Greit, det kan hende han la det inn som en test for å se om jeg faktisk sjekka. Det er kanskje egentlig mest sannsynlig. MEN LELL!

Og jeg SÅ DET!
Postet 29-01-21 kl 15:49 av Maverick Maverick er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no