Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Freffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Freffe

Postet 26-08-16 kl 08:17 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 50

Kommentarer

Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg sitter igjen på hjemmekontor. I dag er årsaken todelt - den ene er at det fremdeles er byggestøy utenfor kontoret mitt. Type stunting - slik at det ikke er mulig å høre hva en selv tenker. Den andre årsaken er mer lystig - i dag er det tid for FP-turen til Jotunheimen. I morgen skal jeg gå over Besseggen sammen med masse FP-damer. Jeg gleder meg skikkelig til den turen.
Postet 26-08-16 kl 08:34 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Hjemmekontor her også, noen timer. Venter på installasjon av fiber.

Håper det blir en fantastisk tur for dere!!!
Postet 26-08-16 kl 08:42 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Pappalille sin avatar
Jeg burde få barna klare og ut av huset, for jeg har ikke pakket til fp-tur enda. Kaffe først. :trøtt:
Postet 26-08-16 kl 08:48 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
Kanina sin avatar
Åå, den turen skulke jeg veldig gjerne vært med på! Men nå har det vært mye bortehelger, og jeg skal være enda mer borte i september. Jeg planlegger daffehelg med familien.
Postet 26-08-16 kl 08:49 av Kanina Kanina er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
God tur til Jotunheimen alle som skal!

Jeg skal ut med jobben i kveld og det ligger i kortene at det blir både fuktig og sent. Invitasjonen sier "middag- et sykt kult sted. Stedet avsløres kl 18" med en sånn invitasjon, og historikken i selskapet, blir dette bra! Men først jobbjobbjobb og kaffe.
Postet 26-08-16 kl 09:20 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Grått og trist her, men det skal bli fint i ettermiddag påstås det. Det hadde vært deilig.

Det er fredag!
Postet 26-08-16 kl 09:20 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
God tur alle som skal, og god helg snart til alle, uansett. Jeg har tenkt meg på hytta i helgen, forbanne snekkere og skrive ferdig en tale. Og drikke vin og kose på barna mine.
Postet 26-08-16 kl 09:29 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Fredag! Jeg er skikkelig sliten, så jeg har innvilga meg en halv fridag (det burde være innafor, jeg jobber egentlig bare 80 %). Barn levert i barnehage og på skole, jeg har planer om te og strikketøy fram til jeg må dra.

God tur til alle som skal på fjelltur, og god helg til dere alle sammen!
Postet 26-08-16 kl 09:37 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Besseggen høres strålende ut! Dametur likeså. Jeg må prioritere å slappe av og rydde rom som må få nye gulv eller tak etter lekkasje i heimen. Det pøsregner så det kan passe bra med rødvin og innekos i kveld. Men først et ærlig dags arbeid.
Postet 26-08-16 kl 09:41 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Morn morn til alle! Regn i nord også, og det føles som om høsten har ankommet. Hjemmekontordag, og jeg må gjøre en innsats for å finne tøflene mine kjenner jeg. Kjipt med lekkasje tink.
Postet 26-08-16 kl 09:56 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Jeg skal også ut på "et sykt kult sted" i dag, og kjenner at formen bør stige ganske kraftig frem til da for at det skal bli overlevbart. Bør uansett ikke ta den helt ut, for jeg har en gutt som blir 13 år i morgen og noe sier meg at det er ganske ukult av mor å være bakfull da.
Postet 26-08-16 kl 10:15 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! Jeg skal ingenting denne helga, og det passer veldig bra akkurat nå, siden jeg deretter skal på to jobbreiser på rappen. Ellers er jeg litt halvsyk, vondt i halsen og tilløp til feber. Hmf.

Lekkasje høres ikke noe gøy ut, tink!
Postet 26-08-16 kl 10:19 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Det bøtter ned i dag, og Knøtteliten - førsteklassing, har gått på skolen en uke, lurte på om hun måtte på skolen når det regnet så fælt.
Det var ikke noe sympati å få fra faren, men hadde hun spurt meg (trøtt i trynet TM) så hadde jeg sikkert vurdert det.

Fikk kjørt Knotten på skolen før jeg kom meg til bussen. I dag var det ledige plasser på innfartsparkeringen igjen. I går var det helt fullt - og det FØR kl 8. Jeg skjønner ingenting.
Postet 26-08-16 kl 10:19 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Riktig god tur til alle som skal gå Besseggen!
Jeg skal jobbe.
Postet 26-08-16 kl 10:20 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
God morgen fra Danmark. Treningsleir med håndballaget. Mye moro og litt slitsomt med 180 stk på leir.
Postet 26-08-16 kl 10:28 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Stakkars lille Knøtteliten! Jeg ser levende for meg en ordning der bergensbarn slipper skolen når det er litt mye regn!
Postet 26-08-16 kl 10:39 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Knøtteliten er egentlig en ute-unge, men hun er også en trøtt unge. Og den trøtte overstyrer friskusen, tydeligvis.

Jeg vil gjerne slippe å dra på jobb når det regner. Eller. Jeg vil faktisk heller slippe å dra på jobb når det er sol og varmt!
Postet 26-08-16 kl 10:43 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
God morgen! Vi har vår månedlige fagdag i dag, så det er interne og eksterne foredrag og kompetansedeling, det pleier å være bra og nyttig. Akkurat ferdig med første foredrag, om design og psykologi. Jeg blir kjempeengasjert og begynner - igjen - å lure på om jeg egentlig skulle studert psykologi.
Postet 26-08-16 kl 10:52 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Sykt barn, far tapte kampen om mest viktige jobb i dag. Jeg stressjobber for å kunne ta tidlig helg - dvs fortsette kvelden med gode kolleger og noen flasker vin.
Postet 26-08-16 kl 10:57 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Jeg vurderte selv om jeg slapp å dra på jobb fordi det hadde regnet ute. :trøttereenntrøttest:

Kanskje det er på tide å huske å ta d-vitaminene mine.
Postet 26-08-16 kl 11:07 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Fortsatt hjemme, montør har vært her en times tid, jeg spiser sjokolade og gleder meg til å komme inn på jobb rundt lunsj. Da serveres det pizza og vi får besøk av to kolleger med noen uker gamle babyer. Koselig.

Svømmekurs i ettermiddag, vi skal jammen få travle uker fremover, men det skal gå fint.
Postet 26-08-16 kl 11:20 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
God morgen fra hotellkontor i Stockholm! Her er det strålende sol og varmt, jeg er på jobbtur, men siden det er med mannens jobb kan jeg jobbe i fred på hotellet mens de har møter hele dagen. I kveld er det båttur med dresscode "kavaj", ikke skjønner jeg hva det skal bety (internettet er forvirrende her), men satser på sommerkjole, det er meldt 25 deilige grader og sol. Resten av helgen skal vi kose oss her alene, sjeldent og etterlengtet!
Postet 26-08-16 kl 11:26 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Har startet dagen med morgensamling på skolen. Det var de ferske førsteklassingene som hadde underholdningen. Veldig rørende.
Postet 26-08-16 kl 11:30 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
God tur til alle som skal gå Besseggen i helgen! Kos dere masse.
Håper du og mannen får en flott helg i Stockholm, Akseliane!
Postet 26-08-16 kl 11:31 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Stockholms-restaurantanbefaling: Woodstockholm Matbar på Söder. Ekstremt hyggelig sted med strålende mat og vin!
Postet 26-08-16 kl 11:38 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Sol sin avatar
Akseliane: "kavaj" er dress/dressjakke.

Jeg skal overleve dagen, så settes nesen mot fjellet med to kamphaner av noen birkensyklister (heldigvis kamphaner på den fine, interne måten) og en fin venninne. Etter at arbeidsdagen er slutt, er jeg sikker på at jeg ser behov for å handle mer vin. Jeg gleder meg til helg.
Postet 26-08-16 kl 11:39 av Sol Sol er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Jeg vil til Stockholm!

Fikk du benyttet deg av noen av tipsene mine, Toffen? Eller fant du noe nytt du kan tipse meg om?
Postet 26-08-16 kl 12:01 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Woodstockholm var i grunnen min eneste ikke-faglige utskeielse, sånn bortsett fra generell vandring på Söder. Men det er et godt tips, altså.
Postet 26-08-16 kl 12:02 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Hurra! En Toffe-testa Stockholmsrestaurant! Den forrige middagen vi spiste ute der var helt skrekkelig. (Delvis fordi medbrakt baby hylte og vi måtte henholdsvis kaste i oss maten og bysse barn på skift, men ikke bare. Og nei, jeg husker ikke hva stedet het, det har jeg fortrengt.)

På tide med litt jobb, og så ukehandling med storebror. Det funker sånn at han plukker alle varer med ukas bokstaver, så i dag blir det hans jobb å finne Ost, meLk og pOLarbrød. Han har altså kommet seg betraktelig på fire år, mye mindre "Oooo! Ægg! *kræsj*". :liker: Og så er det hyggelig å gjøre noe med bare ham, så får han tid til å skravle om alle funderingene sine uten avbrytelser.
Postet 26-08-16 kl 12:04 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Kaprifol sin avatar
Jeg har slitsomme kunder på jobb, kollega som ikke skjønner at jeg renner over av arbeidsoppgaver, ferdigpakka ryggsekk på kontoret. Silverlining, altså. Med vin.
Postet 26-08-16 kl 12:13 av Kaprifol Kaprifol er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Risikovurdering de neste 4 timene. Elektronisk møte.
Vurderer å sjekke om det er noen pokemon i nærheten.

:i tiden:
Postet 26-08-16 kl 12:19 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Ble forsinket på jobb. Først på grunn av halvsyk baby, så på grunn av at det plutselig var så mange pokemons som hang rundt i Torggata.
Postet 26-08-16 kl 12:24 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Jeg skal bare jobbe en halvtime til, og så skal jeg møte to totalt ukjente FP-damer for å kjøre til Besseggen. Spennende!
Postet 26-08-16 kl 12:29 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Pokemon i flertall også, altså, Ru?
Postet 26-08-16 kl 12:31 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Det er en nidoran, butterfree og en føkkings pidgey i nærheten. Og et pokestop over veien.
Jeg har bestemt meg for at grensen går ved å sette lure i arbeidstiden.
Postet 26-08-16 kl 12:50 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Takk for tips toffen, og for påminnelse om Tallulah-tips, skal sjekkes!!
Postet 26-08-16 kl 12:55 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Stockholm høres bra ut, lenge siden jeg har vært der. Kos dere, Akseliane!

Jeg har med eldstejenten på jobb i dag, og jobber dermed akkompagnert av YouTube akkurat nå. Hun er veldig grei og rolig, så det er bare koselig å ha henne med. Rolig helg forut, eneste konkrete plan er frisør for meg og samme eldstejente i morgen ettermiddag. I kveld har jeg tenkt å vegetere.
Postet 26-08-16 kl 14:42 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar
Snart Valdrestur med 10 barn.

Irriterer meg grønn over en jobbsak, der jeg prøver å påvise noen greier og alle som vet noe sier de ikke vet. Eller så husker de plutselig litt mer når jeg etterhvert avslører at jeg vet noe (men ikke alt). ARGH!!!!!!
Postet 26-08-16 kl 15:08 av Pelle Pelle er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Jeg sitter og prokrastinerer på jobb (etter en lynkjapp tuppeklippefrisørtime i lunsjen), siden jeg skal til Roma i morgen og være borte til onsdag.

Kanskje jeg liksågodt skulle dratt hjem.
Postet 26-08-16 kl 15:42 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Observatøren sin avatar
Jeg irriterer meg over at pris ofte vekter langt sterkere enn kvalitet... Vi fikk 100% score på et løsningsforslag på en ny skole - men på grunn av pris ble vi nr 3... Og vi som virkelig hadde et bra konsept på Knarvik!
Postet 26-08-16 kl 15:47 av Observatøren Observatøren er ikke aktiv
Gammel
Cuyahoga sin avatar
"Ofte" er vel en mild underdrivelse, Observatøren.
Postet 26-08-16 kl 15:49 av Cuyahoga Cuyahoga er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Så synd, Observatøren! En skulle jo tro at funksjon ville veie ekstra tungt i forbindelse med et bygg som skal vare så lenge og der funksjon er så viktig. Det er en kjempeinvestering som skal gjøres og så blir noen prosent hit eller dit det avgjørende.
Postet 26-08-16 kl 16:26 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Pris trumfer alt i kommunene nå for tiden. Men Knarvikskolen så veldig bra ut da, om vi snakker om samme skole.
Postet 26-08-16 kl 17:34 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
God ettermiddag fra ferga Bognes-Lødingen. Brytestevne i Bø i Vesterålen i morgen. Frøkna skal bryte, jeg skal være stevnesekretær. Varmer opp med 7 timer i bil med tre tenåringsgutter i baksetet ...
Postet 26-08-16 kl 20:04 av Stompa Stompa er aktiv nå
Gammel
polarjenta sin avatar
Jeg skal også til Bø i helgen, på fotballturnering, på søndag.
Postet 26-08-16 kl 20:20 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Jeg har tilbrakt mesteparten av dagen i bil gjennom Sverige - det er mye skog der inne... Men det har vært en hyggelig tur med både faglig og sosialt, så da er det jo greit.
Postet 26-08-16 kl 21:13 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Bobbelur sin avatar
Kos dere i Bø! Jeg vurderte en tur ut dit - uten noen spesiell grunn til å dra dit egentlig. Stikk innom "Står han av" på Straume om dere får anledning; nokså nyåpnet kafé på Straume. Trivelig servering og god mat.
Postet 26-08-16 kl 21:16 av Bobbelur Bobbelur er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Vi skal til Straume på fotballturnering, men får neppe så mye tid til noe annet enn fotball.
Postet 26-08-16 kl 21:27 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Éowyn sin avatar
Etter mye om og men kom jeg meg til Gardermoen og avgårde med flyet. Men hvor kofferten min er vites ikke.
Postet 26-08-16 kl 22:01 av Éowyn Éowyn er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Her er det håndballcup også denne helgen. Jei.
Postet 26-08-16 kl 22:56 av Blånn Blånn er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no