Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Litt om Garps bok og John Irving (ikke spoilertagget)

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-08-08, 13:39   #1
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Litt om Garps bok og John Irving (ikke spoilertagget)

Jeg har behov for å skrive litt rundt boken jeg leste i sommer.

John Irving er det nærmeste jeg kommer en nålevende favorittforfatter tror jeg. Han er iallefall høyt oppe på lista mi og jeg har lenge lest en Irving-bok i hver sommerferie for å riktig drøye lesegledene og for å få lest dem noenlunde i et stykke. Jada, litteratursær er jeg i høyeste grad. Jeg nikoste meg med Siderhusreglene, som var helt fantastisk, i fjor sommer og det holdt hardt å vente et helt år med å begynne på neste.

I år var turen kommet til Garps bok og jeg er lei for å være litt skuffet. Jeg tror egentlig det har sin årsak i at jeg har lest Irvings forfatterskap litt baklengs. Jeg begynte med Enke for et år for 7-8 år siden og har lest alle som er kommet etter det, mens klassikerene altså er fast sommerlektyre. Jeg vet at jeg hadde elsket Garps bok om jeg hadde lest den før de andre, men nå syns jeg det ble mye temagjentakelse. Igjen var hovedpersonen forfatter og det var en rekke elementer jeg kjente igjen fra andre bøker og som egentlig er litt oppbrukt for meg. Privatskolemiljøet, brytermiljøet, horetematikk, Europa-tur som er sentral mm. Det ble litt deja-vu-aktig.

Alt i alt så likte jeg boken altså. Jeg ble sjokkert langt inn i margen over enkelte hendelser og sterkt grepet av all den rå dramatikken i Garps liv. Jeg syns det var genialt å bruke ytterliggående feministgrupper som bakteppet og er fascinert over hvordan han får fanatisme til å virke normalt en liten stund. Det tok litt tid før det gikk opp for meg hvor riv, ruskende gal man må være for å kutte av seg tunga.

Håper noen har lyst til å skrive litt om hva de syns om boka selv om den strengt tatt ikke er dagsaktuell. Noen som husker leseropplevelsen sin?

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-08, 14:58   #2
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.976
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Litt om Garps bok og John Irving (ikke spoilertagget)

Ja, jeg husker leseropplevelsen min av Garps bok veldig godt. Jeg lå nemlig på sykehus da jeg leste den, og (siden det ikke er spoilere) så gjorde unnfangelsesbeskrivelsen dypt og inderlig inntrykk på meg (var 15).

Jeg er veldig glad i Garps bok, det var min første Irving-opplevelse. Jeg er er fortsatt både imponert og lettere skremt over både Garps mor og hin-hva-var-det-nå-hin-het fotballspillerens måte å leve livene sine på.

Jeg tror Garps bok ga meg min første innsikt i at jeg liker å lese romaner som inneholder enkelthistorier som også står på egne ben.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-08, 15:33   #3
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.999
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt om Garps bok og John Irving (ikke spoilertagget)

John Irving er en av mine absolutte favoritter også. Med Garp så jeg filmen før jeg leste boken, så for meg er Robin Williams Garp, og Glenn Close mor, hver gang jeg tenker på eller hører om Garps verden. Fantastisk historie.

Den første Irvingboken jeg leste, var Hotel New Hampshire, og jeg syns det var helt fantastisk. Keep passing the open windows.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-08, 19:51   #4
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.491
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Litt om Garps bok og John Irving (ikke spoilertagget)

Min favorittbok blant Irvings er En bønn for Owen Meany. Likte også Garps bok godt (det var den første blant hans jeg leste, og jeg har ikke sett filmen).

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-08, 20:02   #5
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Litt om Garps bok og John Irving (ikke spoilertagget)

Jeg leste Garps bok etter Siderhusreglene - det var mine to første møter med Irving, og jeg slukte de rått! Har kjempesansen for ham, og En bønn for Owen Meany er en av mine absolutte flotteste leseropplevelser.

Men, altså, Garps bok: Skjønner hva du mener med at tematikken virker kjent. Selv synes jeg det er en del av Irvings verden - og hører med; bryting, forfattere, horer, lange reiser og squash. Han bruker mye av sitt eget liv i forfatterskapet, og da er det jo naturlig at en del ting går igjen. Det jeg imidlertid tenker mest på mtp Garps bok, er - som du var inne på, hvordan han får galskap til å framstå så likefrem og naturlig. Unnfangelsen av Garp, morens hjem som blir tilholdssted for de hakke gærne feministene, Garps opphold i Europa. Jeg har også tenkt på ekteskapet til Garp og hvordan de finner tilbake etter den grove episoden rundt utroskapet. Det er virkelig noe jeg bruker når jeg skal se for meg hvor langt det er mulig å strekke seg for å bevare et ekteskap.

Har du lest Den 4. hånden? Det er også en av dem jeg stadig tenker på. Galskapen og de etiske spørsmålene. Fantastisk.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-08, 20:05   #6
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Litt om Garps bok og John Irving (ikke spoilertagget)

Er stor fan av Irving. Helt klart en av mine store favoritter. Tror jeg har lest det meste han har gitt ut.
Skal lese "Garps bok" og "En bønn for Owen Meany" igjen snart.

  Svar med sitat
Gammel 06-08-08, 20:07   #7
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Litt om Garps bok og John Irving (ikke spoilertagget)

Jeg elsket Garps bok. Leste En bønn for Owen Meany først, og den er muligens hakket mer favoritt, men Garps bok ligger ikke langt bak. Hvilket minner meg på at det er evigheter siden jeg leste begge to - kanskje de tåler en nye runde.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-08, 20:25   #8
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Litt om Garps bok og John Irving (ikke spoilertagget)

Eg har lest alle Irvings bøker og han er definitivt min favorittforfattar

Eg trur favoritten min er "En bønn for Owen Meany", men "Garps bok" og "Siderhusreglene" er også fantastiske. Enke for et år og Den Fjerde Hånden var også drivande. Ikkje så beigeistra for "Til jeg finner deg", men den var likevel verdt å lese.

Håpar han kjem med noko nytt snart

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-08, 20:33   #9
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt om Garps bok og John Irving (ikke spoilertagget)

Nei og nei så morsomt med så mange Irvingfans!
Han er min favorittforfatter - og "A prayer for Owen Meany" ligger på topp.
"Sirkusbarn" nr. to.

Garps bok har jeg aldri lest, men har sett filmen. Burde definitivt lese boken også.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 07:25   #10
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt om Garps bok og John Irving (ikke spoilertagget)

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Jeg leste Garps bok etter Siderhusreglene - det var mine to første møter med Irving, og jeg slukte de rått! Har kjempesansen for ham, og En bønn for Owen Meany er en av mine absolutte flotteste leseropplevelser.

Men, altså, Garps bok: Skjønner hva du mener med at tematikken virker kjent. Selv synes jeg det er en del av Irvings verden - og hører med; bryting, forfattere, horer, lange reiser og squash. Han bruker mye av sitt eget liv i forfatterskapet, og da er det jo naturlig at en del ting går igjen. Det jeg imidlertid tenker mest på mtp Garps bok, er - som du var inne på, hvordan han får galskap til å framstå så likefrem og naturlig. Unnfangelsen av Garp, morens hjem som blir tilholdssted for de hakke gærne feministene, Garps opphold i Europa. Jeg har også tenkt på ekteskapet til Garp og hvordan de finner tilbake etter den grove episoden rundt utroskapet. Det er virkelig noe jeg bruker når jeg skal se for meg hvor langt det er mulig å strekke seg for å bevare et ekteskap.

Har du lest Den 4. hånden? Det er også en av dem jeg stadig tenker på. Galskapen og de etiske spørsmålene. Fantastisk.

Ja, jeg har lest den også. Han er virkelig god til det med å normalisere galskap for leseren. Slik at jeg nesten skammer meg når jeg blir presentert for hvor crazy det som skjer egentlig er og tar det innover meg. Den episoden rundt utroskapet slo meg helt ut - jeg ble oppriktig sjokkert og grunnristet.

Takk for alle svar. Det er veldig spennende å lese om andres forhold til John Irving.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 10:23   #11
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt om Garps bok og John Irving (ikke spoilertagget)

Jeg synes World according to Garp (nei, jeg prøver ikke å være pretensiøs, men jeg leser alltid engelske bøker på engelsk, og den heter det for meg ) er en av Irvings beste bøker. Det var den andre jeg leste, og den gjorde et stort inntrykk på meg. Særlig bilulykken sitter i.

Ellers er jeg enig med Kasia at tematikken kommer igjen i senere bøker. Det er derfor jeg ikke lenger har så stor glede av bøkene hans. Widow for a year er vel det siste jeg virkelig likte.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 11:02   #12
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt om Garps bok og John Irving (ikke spoilertagget)

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

(nei, jeg prøver ikke å være pretensiøs, men jeg leser alltid engelske bøker på engelsk, og den heter det for meg )

Er det noen som synes det er pretensiøst å gjengi boktitler på engelsk?
Jeg gjengir titlene etter det språket jeg har lest bøkene på - derav "A Prayer for Owen Meany" og "Sirkusbarn"

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 11:06   #13
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt om Garps bok og John Irving (ikke spoilertagget)

Jeg er dønn misunnelig på dem som får til å lese bøker på engelsk. Jeg blir så opphengt i at det sikkert er skjulte meninger og alt mulig jeg ikke får med meg at jeg ikke greier å nyte det som står skrevet.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 11:38   #14
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Litt om Garps bok og John Irving (ikke spoilertagget)

Eg har lest halvparten av desse bøkene på engelse, men må innrømme at eg strevde med alle dei ulike trussammfunna i starten på "A prayer for Owen Meany"

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 12:12   #15
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.624
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Litt om Garps bok og John Irving (ikke spoilertagget)

Enda en Irving fan her En bønn for Owen Meany er favoritten, men Garps bok er nummer to. Jeg klarer heller ikke i noen særlig grad å lese skjønnlitteratur på engelsk, som Kasia så tolker jeg for mye og da går det for langsomt. Lett "chic-litteratur" går fint, men det er det eneste.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 12:34   #16
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt om Garps bok og John Irving (ikke spoilertagget)

Neste sommer blir det En bønn for Owen Meany og etter der igjen Hotel New Hampshire. Er det forresten den som er filmet med Rob Lowe og Jodie Foster? Den er jo tøff for en sart dame som meg.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 13:31   #17
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt om Garps bok og John Irving (ikke spoilertagget)

NHN er den filmen, ja. Boken er mye bedre.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 13:48   #18
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt om Garps bok og John Irving (ikke spoilertagget)

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

NHN er den filmen, ja. Boken er mye bedre.

HNH, må det vel bli.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 14:53   #19
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt om Garps bok og John Irving (ikke spoilertagget)

Poteitopotato.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 16:26   #20
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt om Garps bok og John Irving (ikke spoilertagget)

Bare jeg som likte Sirkusbarn?

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no