|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Epikur
|
I-landsproblem 2014. De ønsker seg ingenting!Eldste har en lang og lyxig liste over ting hun ønsker seg, men de to små?
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: I-landsproblem 2014. De ønsker seg ingenting!Jeg tenker det er helt ok å få opplevelser som gave. Kino, badelandtur eller noe annet. Junior har ønsket seg turer til Pirbadet i gave (badeland i trondheim) Synes også det er helt ok å få ting som man trenger til rommet f.eks. Junior får pult nå og mannen setter opp en stasjonær pc av deler han har liggende. Jeg er vokst opp med at man fikk vintertøy/sko som gave også. Brødrene mine fikk flere år sånne ordentlige varme vinterdresser fra felleskjøpet av alle ting. De var ganske dyre og de ble ordentlige glade hvert år. Jeg er nok vant til mer nøkterne gaver generelt enn mange her inne har jeg inntrykk av når jeg leser gavetråder av forskjellige slag (om det nå er jul, bursdag eller bryllupsgaver) |
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
Sv: I-landsproblem 2014. De ønsker seg ingenting!Min 2010 er i alle fall kapabel til å forstå kino som en gave, han fikk det i kalenderen sin.
|
|
|
|
#4 |
|
Epikur
|
Sv: I-landsproblem 2014. De ønsker seg ingenting!Vixen: Jeg er også oppvokst med at jul og bursdag var anledning til å motta ting man uansett trengte, vinterjakker, ski, sko, skøyter, sykler og ullundertøy. Men mine foreldre var litt råflotte av seg også og jeg har blant annet fått et kostbart musikkinstrument i julegave, fineste gaven ever. Men jeg ønsket meg det mer enn alt annet i hele verden, det ville vært skikkelig bortkastet å gi et instrument til de små nå.
|
|
|
#5 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: I-landsproblem 2014. De ønsker seg ingenting!Jeg ville gitt kinogavekort, eller årskort på Akvariet, slik du foreslår. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Dragedytteren
|
Sv: I-landsproblem 2014. De ønsker seg ingenting!Opplevelser er sikkert fint, et årskort på akvariet høres veldig bra ut. Ellers synes jeg bøker er fine gaver. Om det er en barna er litt for små til ennå, er det greit å ha et utvalg klart. :bokorm:
|
|
|
#7 |
|
Leser
|
Sv: I-landsproblem 2014. De ønsker seg ingenting!Vi prøver å gi store ting i gave til jul og bursdager. Det blir ikke alt det fungerer på, feks er ski noe som må kjøpes utenom (begge ungene har bursdag på en tid hvor ski ikke passer og til jul er det for sent om skiene ikke passer). Men det er definitivt ikke bestandig at det blir det ungene ønsker seg (jeg gidder ikke å spørre hvis jeg har bestemt meg).
Veldig enig
|
|
|
#8 |
|
|
Sv: I-landsproblem 2014. De ønsker seg ingenting!Årskort på akvariet må jo være supert. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Er frisk!
|
Sv: I-landsproblem 2014. De ønsker seg ingenting!Opplevelser hadde blitt gaven her - eller penger på konto. Selv minsten (3 år) skjønner det her.
|
|
|
|
#10 |
|
Epikur
|
Sv: I-landsproblem 2014. De ønsker seg ingenting!Jeg er en bokorm selv og dynger dem ned i bøker, til svigerfamiliens vantro. De har en halv meter bøker, alt -absolutt alt- inkludert, og begriper ikke hva bøker skal være godt for.
|
|
|
#11 |
|
Epikur
|
Sv: I-landsproblem 2014. De ønsker seg ingenting!Jeg kan lage noen digre pingviner i papp, det skjønner de. De må jo være med og ta bilde for årskortene på akvariet, og det har vi ikke tid til før jul.
|
|
|
#12 |
|
Dragedytteren
|
Sv: I-landsproblem 2014. De ønsker seg ingenting!
Ville fikk både bok og puslespill med lyd av oldeforeldrene. Hun syntes det var skummelt og bråkete, så vi endte med å ta ut batteriene på puslespillet, og legge vekk boka. Hvorfor tror noen at det skal være så mye lyd i alt mulig?
|
|
|
#13 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: I-landsproblem 2014. De ønsker seg ingenting!Enig med røkla, fint med opplevelse i gave.
|
|
|
#14 |
|
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
Sv: I-landsproblem 2014. De ønsker seg ingenting!
Høres ut som en veldig god ide!
|
|
|
#15 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: I-landsproblem 2014. De ønsker seg ingenting!Mine ønska seg ingenting. Men så dumpa det katalogane frå Brio, Ringo og Yes! ned i postkassa. Da ønska dei seg plutselig veldig mykje.
|
|
|
#16 |
|
Fortynnet
|
Sv: I-landsproblem 2014. De ønsker seg ingenting!Jeg regner med de får endel pakker fra andre også, sånn at ikke gavekortet blir det eneste de åpner på julaften. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Kakemonster
|
Sv: I-landsproblem 2014. De ønsker seg ingenting!Gavekort på Akvariet høres kjempebra ut. Min snart femåring får billetter til Disney On Ice, pakket sammen med en Minni Mus-hårnbøyle (sånn med ører og sløyfe) fra H&M. Snart ettåringen får julebjelle anno 2013 fra Holmegaard, den blir hun nok dritglad for..
|
|
|
|
#19 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() |
Sv: I-landsproblem 2014. De ønsker seg ingenting!Årskort er lur gave! På lekeland, dyrepark osv. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Bedreviter
|
Sv: I-landsproblem 2014. De ønsker seg ingenting!Vi gir vanligvis ungene ting de trenger til jul: slalåmski, skøyter, akebrett og spark er ting som ligger under juletreet nesten hvert år. (Ja ikke alt hvert år da.) |
|
|
|
![]() |
|
|