|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#143 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Er barnet ditt restauranttrent?
Ja, det er absolutt rom for å uttale seg uheldig, men jeg får ikke inntrykk av at det er problemet her.
Ser ut som hun er mer interessert i å være usaklig enn å diskutere sak, i grunn ...
|
|
|
#144 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
1. Ja, skremmern, jeg mener det selvsagt seriøst, og det er derfor at jeg kalte deg tullling (sorry.. ) når du svarer på et innspill fra meg med sånn glefse-latter-ikon. Det har jeg sååå lite til overs for, og er vel faktisk like stygt som å kalle noen for tulling... ?
|
|
|
#145 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Gud, kan du ikke bare slappe av litt da.... Virker som om du er på høyoktan hele tiden. Calm down....
|
|
|
#146 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Er barnet ditt restauranttrent?Jeg innrømmer glatt at det er fordi vi har gitt mer slækk at barna mine ikke er like restaurant-trent som den ene en gang var.
|
|
|
#147 |
|
flisespikker
|
Jeg er rimelig sikker på at det ikke er ditt eget barns personlighet det er snakk om her, men at det heller dreier seg om at du undervurderer hvor viktig barns personlighet - generelt sett - er for hvordan barn oppfører seg. Og det er jeg helt enig i - som jeg skrev tidligere, så tror jeg absolutt at det er nødvendig å gjøre de tingene du snakker om, å trene på sosiale settinger, å fortelle barnet tydelig hva som forventes, og alt det der - men i motsetning til deg tror jeg ikke at dette alltid er tilstrekkelig, nettopp fordi barn har så ulike personligheter. Og jeg synes det er vel så sterke påstander du kommer med når du slenger ut av deg at andre ikke har gjort en god nok jobb med barna sine dersom barna deres ikke oppfører seg akkurat som ditt gjør. Du har sikkert gjort en god jobb med ditt eget barn, jeg har ingen grunn til å anta annet, men det går likevel an å være klar over at man kan ha vært heldig som har et barn som er rolig og mottagelig for oppdragelse, og som synes det er greit og hyggelig å sitte rolig ved bordet og ikke forstyrrer andre.
|
|
|
#148 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Er barnet ditt restauranttrent?Elin: Glefselatter? Jaha? Det var min rekasjon på innlegget ditt, og gikk utelukkende på det du skrev, ikke på deg som person - jeg kan ikke si det samme om dine "tulling"-bemerkninger.
2003 2007 2009 2011 Sist redigert av Skremmern : 14-07-10 kl 16:16. |
|
|
|
|
|
#149 |
|
kamerat
|
Sv: Er barnet ditt restauranttrent?Mine unger er viljesterke og bestemte, de er eksperter på å danne seg veldig klare forventninger på forhånd om hvordan ting skal bli, særlig den yngste. De har enorm kapasitet for å glede seg. Og dermed desto større potensiale for å bli veldig skuffet også. Og de gir veldig tydelig uttrykk for skuffelse (og for begeistring). Når de er begeistret, er de en fryd å ha med seg. Når ting ikke blir akkurat som de hadde tenkt, er de ikke nødvendigvis nådige.
|
|
|
#150 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Jada, det sa hun. Hun håpet jeg (og broren min) hadde kustus på ungene våre når vi skal til Tenerife sammen. Jeg tror hun mener at de må være stille det meste av tiden når hun er i nærheten. Det er nok lettere sagt enn gjort når det blir 4 gutter og en jente i alderen 2.5 - 7.5 år. |
|
|
|
|
|
#151 |
|
nygift
|
Jo vi kan gå hvor som helst, men de restaurantene her i området som vi velge mtp mat og sevice har lekerom bortsett fra kinaen og big horn.
Da er vel ikke vi så fine på det da...
Sist redigert av Blomst : 14-07-10 kl 18:34. |
|
|
|
|
|
#152 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Nei jeg skjønner ikke at hun vil dette. Men det er faktisk hun som har vært mest opptatt av at vi skal dra sammen. Men som hun sa når jeg spurte om hvorfor hun ville dra: Det er for at ungene skal få være sammen. |
|
|
|
|
|
#153 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Er barnet ditt restauranttrent?Elin: Bare sånn for å ha det sagt, det er ikke slik at alle barna i barnehagen sitter pent på plassen sin til enhver tid under måltidet. I alle barnehager jeg har jobbet så er det heller ikke slik at alle må sitte på plassen til alle er ferdige slik man kanskje må på en restaurant. En annen ting er at barna i barnehagen stort sett oppfører seg noe annerledes en sammen med foreldrene sine.
|
|
|
|
#154 |
|
i tåkeheimen
|
Nå har mannen realitetsorientert meg litt. "Noen" har visst litt selektiv hukommelse.
|
|
|
#155 |
|
Shake it out!
|
Sv: Er barnet ditt restauranttrent?Denne tråden var blitt så lang at den sikkert har sklidd ut, men jeg har ikke tid til å lese hele (har ferie fra Internettet, må vite!), så here we go:
|
|
|
#156 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Er barnet ditt restauranttrent?1) Kan du ta med barnet ditt (barna dine) på restaurant uten skandale? |
|
|
|
|
|
#157 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
HAHAHA I wish!
|
|
|
#158 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Er barnet ditt restauranttrent?Vi spiser ikke på fine restauranter noe særlig, da vi synes det blir dyrt rett og slett. Men nå og da spiser vi på en "kinakro/restaurant", og det synes de er stor stas. Jeg antar det teller det også, da det er oppførsel ved bordet det er snakk om. Minstemor er 2 år og 3 mnd nå, og temperament til tross så har det gått bra, også når for en uke siden. De får alle noe de liker, jeg er generelt ganske streng eller i alle fall bevisst på det å oppføre seg og være høflig, - og vi er vel alle glade i mat. |
|
|
|
|
|
#159 |
|
|
Sv: Er barnet ditt restauranttrent?1. Ja, dei sitter fint og venter på maten uten så mykje om og men.
|
|
|
#160 |
|
Permakulturell
|
Sv: Er barnet ditt restauranttrent?Nå har jeg skummet meg gjennom tråde og fnist litt, ledd høyt og blitt litt fornærmet.
|
![]() |
|
|