|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
maler
|
Sv: Er barnet ditt restauranttrent?Elin: hvis du har oppskriften på hvordan du får et barn på 18 måneder til å gjøre som du vil, sitte stille eller whatever når du bestemmer det UTEN at det avstedkommer et lydnivå som langt overgår den uroen som forårsakes av et barn på frifot og UTEN å krenke barnet i prosessen, vil jeg gjerne vite det. Jeg får jo litt bange anelser til oppdragelsesmetoder når du føler behov for å kalle meddebattanter for tulling. Du spør hvem som bestemmer. Det er lett å svare på, det er ikke noe problem å tvinge han, han veier tross alt bare 11 kg. Men han bestemmer definitivt selv hvordan han vil reagere på en slik form for tvang.
|
|
|
#122 |
|
nygift
|
Sv: Er barnet ditt restauranttrent?1) Kan du ta med barnet ditt (barna dine) på restaurant uten skandale?
|
|
|
|
#123 |
|
Bedreviter
|
Sv: Er barnet ditt restauranttrent?
|
|
|
|
|
|
#124 |
|
kamerat
|
Sv: Er barnet ditt restauranttrent?De stedene som har lekerom, har som regel også dørgende kjedelig mat. Må det være sånn?! :skingrestemme:
|
|
|
#125 |
|
Bedreviter
|
Her i Englsnd har flere av de store pubene utendørs lekeplass, noe som gjør det veldig behagelig å ta med barn og spise ute. I Norge har jeg knapt opplevd en skikkelig restaurant med lekerom. Det er noe jeg bare forbinder med kafeer, McDonalds og Dolly Dimples, som du sier. Ikke en gang vår lokale Egon har lekerom. |
|
|
|
|
|
#126 |
|
Bedreviter
|
Nope. Du kan komme hit. |
|
|
|
|
|
#127 |
|
Peppy!
|
Jeg husker en gang, i det herrens år 2006, at jeg dro hele veien til Vollen i Asker for å møte noen venner på restauranten Mats & Martin. Vi hadde med oss barna i alderen 1,5 - 3, og plasserte dem i lekekroken mens vi voksne spiste fiskesuppe med safran og blåskjell og denslags, og drakk fæncy eplejuice. Ungene lekte og hadde det kjempegøy. Vi må bare gjøre etterspørselen kjent for tilbudssiden, så kanskje vi får noen slike steder i Oslo også? |
|
|
|
|
|
#128 |
|
kamerat
|
Sv: Er barnet ditt restauranttrent?Jeg synes Oslos restauratører burde lese her.
|
|
|
#129 |
|
har tatt seg sammen
|
Det er klart du har drevet barneoppdragelse, du er sikkert også ganske flink til det. Jeg påpekte bare sammenhengen mellom de som syntes det var uproblematisk å ha med barn, stort sett hadde ett barn.
|
|
|
#130 |
|
ej ikke møjkets heije
|
For en del år siden hadde man jo Mecca på Grünerløkka. Problemet deres var at de hadde den mest elendige servicen det var mulig å oppdrive, så vi orket ikke gå dit mer. Men god mat og fabelaktige fasiliteter for ungene hadde de. Plenty av plass til barnevogner også.
|
|
|
|
#131 |
|
kamerat
|
Sv: Er barnet ditt restauranttrent?Men de er borte nå, altså?
|
|
|
#132 |
|
ej ikke møjkets heije
|
For å være ærlig: jeg vet ikke.
|
|
|
|
#133 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Villa Paradiso er jo barnevennlig, da. Det er riktignok en pizzarestaurant, men milevis fra Peppes.
|
|
|
#134 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sant nok. Den har vært uaktuell så lenge lekerommet har ligget i kjelleren og vi har små barn, men nå er knerten kanskje stor nok til å befinne seg i en annen etasje enn oss?
|
|
|
|
#135 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Er barnet ditt restauranttrent?Villa Paradisio.
|
|
|
#136 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Du ser det ikke, for det ligger i kjelleren hvor det ikke er noen bord. Eller; det gjrode i hvert fall det sist vi var der ..... og det er godt over et år siden. Vi har visst sluttet å henge på løkka.
|
|
|
|
#137 |
|
Ringskrømt
|
Altså, mener du dette seriøst? Jeg vet ikke hvordan jeg skal starte dette innlegget, men here goes.
|
|
|
#138 |
|
fornøyd
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er barnet ditt restauranttrent?En 5-åring er vel ganske enkel å ta med ut og andres barn er vel generelt mye mer forsiktig og lite utprøvende. Mine to yngste er veldig stille når de er med folk de ikke kjenner så godt som sine egne foreldre
|
|
|
|
#139 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Sa MOREN din det til deg??