Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Charterferie

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-06-15, 23:09   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Charterferie

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Dette er et flott område - se her:

http://www.homeaway.no/search/spania...7578466:12:547

Tusen takk! Men har hørt at furengiola ikke er det helt store?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-15, 23:15   #2
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ah, Koh Lanta!

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-15, 23:22   #3
Christa
Bør lage seg en tittel selv

Christa sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Åh, Koh Lanta!

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-15, 23:28   #4
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 357
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Koh lanta!

Paradis.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-06-15, 23:44   #5
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Tusen takk! Men har hørt at furengiola ikke er det helt store?

Dette er Banalmaldena, som er nabobyen.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-15, 23:56   #6
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Dette er Banalmaldena, som er nabobyen.

Gammel 06-06-15, 00:21   #7
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Synes nordmenn drikker med begge henda så snart de skal utenlands på ferie okke som. Typ morgenflyet til Kbh som tar en time - da bestiller dyrt kledde par fra møblerte hjem både "røvvin" og konjakk. En jeg kjenner med mange års tjeneste som SAS-steward sier det samme - hun er ikke lenger sjokkert over hvor mange som drikker alkohol på morgenflyvningene (ingen av oss skjønner at det er noe man har lyst på til frokost).

Ser at det begynner allerede på flyplassen, gjerne en halvliter eller et glass vin kl. 6 om morgenen.

Jeg er en av dem som alltid drikker vin på flyet, uansett når avgangen er. Det er enten det eller en Vival. Vin smaker bedre og gjør samme nytten.
Men jeg holder meg til ett eller to glass, da.

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nordmennene i Orlando gjorde det. Mine amerikanske venner så slik ut:

Vi har reist en del i Italia, og der besto solsengmafiaen av tyskere og nederlendere.

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg tror jeg hadde samlet sammen alle håndklærne i en haug i en krok og satt meg på akkurat den solsengen jeg ville.

Det gjorde vi også. Ubetalelig å se uttrykket på tyskerne! De kunne ikke godt protestere, for det sto faktisk skilt om at reservering var forbudt.

Gammel 06-06-15, 00:29   #8
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Jeg og, safran. Vin funker bedre enn vival, prøvde vival i fjor og merket nada og niks. Alkohol får meg til å slappe av, og det er den absolutt eneste situasjonen jeg bruker alkohol i avslapningsøyemed. Men jeg blir ikke fjollete, som på fest. Jeg blir rolig og avslappet.

Gammel 06-06-15, 00:34   #9
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, vin gjør meg avslappet. Og ikke panisk inne i flyet, hvilket jeg vil påstå er en stor fordel.

Gammel 06-06-15, 13:29   #10
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Vi har vært på endel charterturer opp gjennom. De siste årene også AI for mannen synes det er så deilig. Jeg synes det blir slitsomt, kjedelig og blir skikkelig matlei. I tillegg er dette ofte store resorter med masse folk og masse leven. Med min tinnitus og manglende evne til å bare se bort i fra lyder jeg ikke trenger å høre, blir dette veldig slitsomt.

Fylla det snakkes om har vi dog sett svært lite til. Mulig det er fordi vi senest er på rommet kl 22 om kvelden? Vi kan ta en øl til lunsj, og en til middag, og muligens en på kvelden. Og jeg har inntrykk av at det er ganske vanlig. Bortsett fra briter og russere da. Husker vi var i Tunisia en gang. Der var det mest briter, russere og tyskere. Guri for en opplevelse! Vi reiser ikke tilbake dit igjen for å si det sånn.

Da tar jeg gjerne en haug med skandinaviske barnefamilier altså. Vi reiser primært til "sydenland" for å få sol og bade. Ikke for opplevelse.

Og vi legger ut håndklær før frokost om det er sånn det gjøres der vi er. Ellers kan vi jo risikere å ikke få en seng i det hele tatt.
:btdt: Og det er ikke spesielt stas med en gutt som ikke under noen omstendighet bader i havet. Det beste var på et hotell i Bulgaria. Der ble alle sengene låst frem til kl 9 om morgenen. Så ble kjettingen låst opp, og man måtte selv legge ut senger. Funket finfint. Det værste stedet var Pegasos World i Tyrkia. Der måtte du ut senest kl 7 om du skulle få en grei seng. Da tok jeg med meg Kindle og kaffe også koste jeg meg en time eller to på solsengen i roligheta. Det var den eneste tiden på døgnet det var ro å få på den gigantiske resorten.

Vi vet sjelden ferien i så god tid at vi kan bestille billetter på høsten, så vi finner aldri de billige billettene. Så da blir det charter. Men i år skal vi på Norgesferie! I nyinnkjøpt bobil. Vi som aldri har campet før. Blir spennende i hvertfall. Og en aktiv ferie.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:38.